Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
min fråga var på vilket sätt stockholmslagen var mer motarbetade än andra. Jag har svårt att se det när alla lag (sen får du välja själv vilka du tolkar in där) har alternativ att spela på, antingen själva på befintlig arena, tillsammans med annat lag eller bygga nytt.
Och jag svarade att det finns andra sätt att vara motarbetade än på arenabiten, dessutom är argumentet "ja men dom har ju alternativ att spela på" helt ovidkommande. Det hela började ju med att Salorm sa "
Känns som om fotbollen är ruskigt motarbetad från staden" vilket inte betyder att vi nödvändigtvis är det
Men vi kollar vad du sagt innan
Citat:
Att upplåta oerhört dyr mark till 3 klubbar mitt under den värsta ekonomiska krisen i mannaminne, jag har svårt att se någon annan stad i Sverige göra mer än så.
Det har ju inte gjorts så vad fan pratar du om? dessutom gör staden en förtjänst i fallet Nya Söderstadion - Söderstadion på markfrågan.
Citat:
Tycker du själv att det idag känns vettigt att en stad ska finansiera tre olika arenor när vi befinner oss i en jättekris?
Det har ju inte heller gjorts eller ens diskuterats, staden kommer bygga en ny arena för att det behövs och delvis konkurrera med nya nationalarenan nu när Solna hårdsatsar på arenastaden, ang, krisen så
Citat:
Tvärtom kan det vara positivt för Stockholm stad att investera i arenabygget när det är lågkonjunktur, menar Mats Grönlund (vd för Stockholms stads-ägda SGA Fastigheter).
- Dels skapar byggandet av arenan arbetstillfällen, dels är det sannolikt att vi får en bättre prisnivå på själva bygget. Det kan man i alla fall hoppas.