2009-09-25, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri

Det är självklart Canal+ fel. Hur kunde vi tro något annat.

Hade man inte kablat ut händelsen så hade ju inte diskussionen uppkommit. Eller säger du att den fått samma proportioner då?

Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Precis...

Det får väl ändå vara nog nån gång, det äckliga laget kommer ju undan med vad som helst.

Konsekvens, att flytta 2 stolpar 5 centimeter ska alltså ge ett hårdare straff än armbågar i ansiktet eller är värre än Paveys "tackling" som vissa vill kalla det mot IFK tidigare i år.

Citat:

Precis. Exakt samma med skattefusket.

Tiggeri är ju förbjudet så, kanske aik åker ur då de ägnat sig åt det istället för att ordna sin ekonomiska situation.
Citera
2009-09-25, 15:44
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
http://www.youtube.com/watch?v=IxIo8MG0iXM

Ser helt oavsiktligt ut, instämmer till fullo...

Sen går målen att flytta på Söderstadion, Sthlms Stadion, Behrn Arena, Strömvallen och Rambergsvallen. DN har ju dessutom gått igenom besväret att konstatera att vi inte fick en enda stolpträff mot oss dessa matcher.
Denna situation har diskuterats rätt så mycket här någonstans, många kom fram till att han tar upp armbågen skyddar sig när mot Davis kommer, men det är inte vackert för det.

Skönt att höra att det inte kan bli några diskussioner om ev. tidigare fördel med stolpskott där det fanns möjlighet att flytta målet.
Så slipper vi dessa påståenden om huruvida det var just den stolpen som han flytta var den som bollen kom i.
Citera
2009-09-25, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Verkar som du har en regelbok från Pål Lundins tid, om du har den så kanske du har alla regelböcker
Då kan du ju berätta för mig när denna regel kom till att målen måste vara förankrat?

Målen ska förankrade det förnekar jag inte, låter som en sund regel.
Men som Kim hade nog löst ett fastsatt mål med att dra upp förankringen och flyttat på stolparna ändå.
Var detta ytterligare ett försök att säga att det är inte Kims fel att han flyttade stolparna?

Nej din dumma fan, men från Gunnar Grens som du uppenbart ser, men du kanske tror att de spelade samtidigt. Och det hart ju ingen betydelse ändå i det aktuella fallet, idag står det att stolparna ska vara förankrade.

Det är ju inte heller så att han gör ett marklyft, utan han puttar in dem.
Nej det var inte ett försök att säga någonting om Kims agerande, det var ett försök att visa hur jävla irrelevant det var att Pål kunde flytta målen.

Däremot är det helt sjukt hur detta kan bli en av de största snackisarna under hela säsongen.
Citera
2009-09-25, 16:02
Medlem
ArneIIIs avatar
Snälla, mata inte trollet "klyban"
Citera
2009-09-25, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII

Så, alla som eftersträvar en viss konsekvens i bedömningarna är troll, medan övriga är helt konsekventa?
Citera
2009-09-25, 16:18
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Så, alla som eftersträvar en viss konsekvens i bedömningarna är troll, medan övriga är helt konsekventa?
Det vet jag inget om, det jag däremot vet är att "klyban" är ett.
Citera
2009-09-25, 16:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Nej din dumma fan, men från Gunnar Grens som du uppenbart ser, men du kanske tror att de spelade samtidigt. Och det hart ju ingen betydelse ändå i det aktuella fallet, idag står det att stolparna ska vara förankrade.

Det är ju inte heller så att han gör ett marklyft, utan han puttar in dem.
Nej det var inte ett försök att säga någonting om Kims agerande, det var ett försök att visa hur jävla irrelevant det var att Pål kunde flytta målen.

Däremot är det helt sjukt hur detta kan bli en av de största snackisarna under hela säsongen.
Varför det blir en stor snackis är för att det finns en del element som tycker att det var en bra sak han gjorde och inget fel med det alls.
Många som jag anser det är fusk, sen hur man ser på graden av fusk kan diskuteras.
Jag vill att detta i framtiden ska ge ett kännbart straff och hade det varit Covic så hade jag förespråkat precis samma.

Sen spelar det ingen roll hur han gör när han flyttar stolpen medvetet, han gör det så himla enkelt är det, och nu är vi här.
Citat:
Citat:
Det vet jag inget om, det jag däremot vet är att "klyban" är ett.
För tillfället har du har du 4622 post att gå igenom efter troll material, lycka till för du kommer inte hitta 1 promille som ens kan komma nära vad som kallas troll.
Det vi håller på med här en debatt/diskussion och bara för jag inte tolererar denna typ av "fusk" betyder inget mot ditt påstående.
Antar bara att du har dålig på att formulera bra svar för din sak, så tror du att kalla mig ett troll skulle få mig att fatta fattningen.
Finns inget du kan göra här som skulle få mig någonsin det minsta arg över.

Och jag kräver heller inga super straff ala skicka ner dom i superettan, förlorade matcher eller andra tok straff.
Egentligen är jag nöjd med att dom kommer upp med en regel för framtida fusk stävjas.
Att följa regeln förankrade mål(och så att inte man kan frigöra denna förankring av målet) är en åtgärd som skulle funka mot detta fusk.
Även kanske en ny regel eller ett prejudikat, skulle göra så fortsatt bedömning och straff skulle avsluta denna typ av fusk helt och hållet.
Citera
2009-09-25, 16:38
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Antar bara att du har dålig på att formulera bra svar för din sak, så tror du att kalla mig ett troll skulle få mig att fatta fattningen.
Finns inget du kan göra här som skulle få mig någonsin det minsta arg över.
Försök inte...av mig får du ingen mat.
Citera
2009-09-25, 16:39
Medlem
funerals avatar
Citat:
Precis. Exakt samma med skattefusket.

Citat:
Ursprungligen postat av 2mas
Precis...

Det får väl ändå vara nog nån gång, det äckliga laget kommer ju undan med vad som helst.
Haha så underbart!!!! Nu kommer paniken sakta krypande när aik (som för några omgångar sen i princip vara klara för sm-guldet) inte leder tabellen längre. Då är det dags att fokusera på annat.....och varför inte på det största och mä(c)ktigaste fotbollslaget genom tiderna i sverige......BLÅVITT!!!!
Citera
2009-09-25, 16:39
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Varför det blir en stor snackis är för att det finns en del element som tycker att det var en bra sak han gjorde och inget fel med det alls.
Får man fråga vilka dessa element är? Jag kan inte påstå att jag kommer ihåg någon som sagt så och då har jag hängt med i hela debatten..
Citera
2009-09-25, 16:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Får man fråga vilka dessa element är? Jag kan inte påstå att jag kommer ihåg någon som sagt så och då har jag hängt med i hela debatten..
I starten av denna debatt så var det rätt mycket försvarande av hans agerande, nu är de mesta överens att det var fel.
Vad som behöver göras åt Kim, regler och förankrade mål är väl det som spinns vidare på nu.
De som ropade högst var ju IFK till försvar och en del Stockholmare som är rädda för IFK och hoppas på nedflyttning i superettan
Och varför jag beblandade mig i debatten är för att jag helt enkelt hatar fusk.

Men kan nog hålla med att det allt har sagts nu, så vidare diskussion är rätt meningslös som så, tills domen kommer över denna händelse.
Då kommer det bli vilt diskuterande igen om det var rätt eller fel om det straff som blev eller uteblev.

Jag misstänker att man ger en relativt mild dom och sen trycker stenhårt mot att klubbarna måste sätta fast målen ordentligt.
dvs ger skuld till bägge parter, för deras agerande och icke agerande.
Citera
2009-09-25, 17:03
Medlem
funerals avatar
Citat:
I starten av denna debatt så var det rätt mycket försvarande av hans agerande
Hmm....jag har oxå hängt med i denna tråd.Men kan inte hitta nån som försvarar vad han gjort, enbart att det har fått för stora propotioner till brottet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in