2008-12-18, 20:01
Medlem
perzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
På plan må de vara väldigt betydelsefulla men i antal räknat så är inte Anders och Lucic halva gänget i alla fall. Snarare typ 8%.

...och Martin Ericsson får du la inte glömma?
Citera
2008-12-18, 20:19
Medlem
tsurts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbee
Brommapojkarna måste kunna spela samtidigt som något annat stockholmslag?

(Flyttar över min och tsurt felplacerade diskussion hit)

Beror ju på vilket det gästandelaget är, tänk AIK-Hif och Bp-Gbg samma dag
Citera
2008-12-19, 00:16
Medlem
Jag har en bra känsla angående mitt kära AIK, Stahre verkar duktig och det verkar som det för första gången sedan länge som det inte är SÅ stor press på att man SKA komma etta, det är iaf hur jag upplevt det.

Hjärtat säger att AIK vinner men jag vet faktiskt inte, men hjärnan säger att IFK verkar starka men jag tror inte riktigt på dom, kanske kan HBK överraska som vissa har vart inne på tidigare?

Nej jag följer hjärtat och säger att AIK vinner, Apa åker ur, Bajen går i konkurs, Söderstadion faller ihop och BP...hmmm...har faktiskt inget emot BP
Citera
2008-12-19, 02:13
Medlem
Bornets avatar
Många som tippar här inne just nu, hur är det med 'tippa allsvenskan 2009'? Är det någon (feldgrau *host host*) som kommer orka ta sig an uppgiften efter nyår kanske? Skulle vara skoj om traditionen fortlevde...
Citera
2008-12-19, 02:34
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Många som tippar här inne just nu, hur är det med 'tippa allsvenskan 2009'? Är det någon (feldgrau *host host*) som kommer orka ta sig an uppgiften efter nyår kanske? Skulle vara skoj om traditionen fortlevde...

Det kommer naturligtvis bli en tipstävling även nästa säsong.

Förhoppningsvis får vi åter hjälp av jabo med hans online-ställning så att jag slipper skräpa med Excel.

/feldgrau
Citera
2008-12-22, 13:16
Medlem
Bananjukka: Rasmus Bengtsson (inte Jönsson) är definitivt värd pengarna. Jag har sett alla hemmamatcher och han är en typisk klassisk mittback, står alltid rätt i positionerna, fattar alltid rätt beslut osv. Han är även farlig på offensiven när han väl går upp. Jag är inte hundra men det ser ut som Bajen tar honom.

Jag tror Ellos vinner säsongen 09.
Citera
2008-12-22, 15:46
Medlem
Min förhoppning är som alltid att mitt kära Hammarby ska placera sig bättre än AIK och Djurgården, förra årets säsong är det bara att glömma och blicka framåt nu och hoppas på något intressant nyförvärv.
Citera
2008-12-22, 16:00
Medlem
feldgraus avatar
Nya superheta GAIS var ju en ganska komisk artikel...

"Målsättningen för 2009 är att utmana de fyras gäng i allsvenskans topp."

"Och nästa år ska Gais ge sig in i matchen om SM-guldet står det i treårsplanen."

"Vi vill få talangerna i Göteborgsområdet att välja Gais."

Lycka till.

Och ja, jag riskerar min heder genom att skratta åt detta, men jag kan inte för mitt liv se hur det skulle gå till... (Och just därför kommer de förmodligen lyckas, så tacka mig istället för att håna mig i så fall.)

/feldgrau
Citera
2008-12-22, 16:24
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

"Och nästa år ska Gais ge sig in i matchen om SM-guldet står det i treårsplanen."

Lycka till.

Och ja, jag riskerar min heder genom att skratta åt detta, men jag kan inte för mitt liv se hur det skulle gå till... (Och just därför kommer de förmodligen lyckas, så tacka mig istället för att håna mig i så fall.)

/feldgrau
Här tackas ingenting förens man har hoppat över ån, och vet du vad, jag kommer nog inte tacka dig efteråt heller... däremot kommer jag kanske att vara riktigt jävla full av mig själv i ett helt år på detta forumet
Men jag håller det som osanolikt i år, tyvärr.

I övrigt tyckte jag det var en utmärkt artikel.
Senast redigerad av Bornet 2008-12-22 kl. 16:26.
Citera
2008-12-22, 16:24
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Lycka till.

/feldgrau

Jag skrattar inte med dig, det där är bara ologiskt, naivt och korkat.. Inte ens kul, utan jag blir snarare lite orolig, tror de verkligen på de där själva!? ;S GAIS kan vara glada om de håller sig undan nedflyttningskampen. Vi ser ju år efter år hur de brukar gå för andra klubbar som siktar högre än vad bågen tillåter, typ AIK, Djurgården osv...
Citera
2008-12-22, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Jag skrattar inte med dig, det där är bara ologiskt, naivt och korkat.. Inte ens kul, utan jag blir snarare lite orolig, tror de verkligen på de där själva!? ;S GAIS kan vara glada om de håller sig undan nedflyttningskampen. Vi ser ju år efter år hur de brukar gå för andra klubbar som siktar högre än vad bågen tillåter, typ AIK, Djurgården osv...

Men dessa klubbar har ju satt upp mål efter viss form av framgång. GAIS har ingen framgång utan sätter upp mål om sm-guld fast man hakar sig framåt kring platserna 8-12 typ.
Citera
2008-12-22, 16:51
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Men dessa klubbar har ju satt upp mål efter viss form av framgång. GAIS har ingen framgång utan sätter upp mål om sm-guld fast man hakar sig framåt kring platserna 8-12 typ.
Fast till skillnad så sätter vi upp målen långsiktigt istället för att knyta näven i fickan och mumla 'nästa år då jävlar'...
I år skiljde det 9 poäng ifrån 5:e och 12:e platsen, vilket säger en del om hur jämnt det var. AIK satte upp som mål att vinna AS, ni kom, till omsättningen till trots, endast 7 poäng före oss och ni har ärligt talat inte åstakommit något sen 2:a placeringen efter uppflyttet så frågan är vem man ska skratta åt här egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in