2008-12-22, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Fast till skillnad så sätter vi upp målen långsiktigt istället för att knyta näven i fickan och mumla 'nästa år då jävlar'...
I år skiljde det 9 poäng ifrån 5:e och 12:e platsen, vilket säger en del om hur jämnt det var. AIK satte upp som mål att vinna AS, ni kom, till omsättningen till trots, endast 7 poäng före oss och ni har ärligt talat inte åstakommit något sen 2:a placeringen efter uppflyttet så frågan är vem man ska skratta åt här egentligen.

Så värst långsiktiga är väl inte de målen som tas upp i artikeln i alla fall?

Citat:
Målsättningen för 2009 är att utmana de fyras gäng i allsvenskans topp.
Och nästa år ska Gais ge sig in i matchen om SM-guldet står det i treårsplanen.
Citera
2008-12-22, 17:24
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rock N Roll
Så värst långsiktiga är väl inte de målen som tas upp i artikeln i alla fall?
Tja, nu har ju planen redan gått i kras, men det var ju 2006-07 GAIS ledning la upp planen om att vi 2008 skulle försöka ta oss topp 8 och sedan 2009 skulle slåss om en fjärdeplats, ett mål jag fortfarande håller som möjligt, däremot är jag bra skeptiskt till att vi kommer att kunna slåss om guldet redan 2010... och det är väl det som i så fall skiljer mig ifrån i princip alla AIKare här inne. Att vår ledning har som målsättning att vinna AS ser jag som självklart, allt annat vore tjänstefel.
Citera
2008-12-22, 18:33
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Nya superheta GAIS var ju en ganska komisk artikel...

"Målsättningen för 2009 är att utmana de fyras gäng i allsvenskans topp."

"Och nästa år ska Gais ge sig in i matchen om SM-guldet står det i treårsplanen."

"Vi vill få talangerna i Göteborgsområdet att välja Gais."

Lycka till.

Och ja, jag riskerar min heder genom att skratta åt detta, men jag kan inte för mitt liv se hur det skulle gå till... (Och just därför kommer de förmodligen lyckas, så tacka mig istället för att håna mig i så fall.)

/feldgrau

Instämmer. Se signatur.
Citera
2008-12-23, 00:42
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Instämmer. Se signatur.
Ja, den är ju kul, är det någon speciell person du citerar eller kom du på den helt av dig själv? Kudos för att få t.o.m. en diss att bli intetsägande, du får jobba hårdare.
Citera
2008-12-23, 02:17
Medlem
Samwises avatar
Kan nästa lova ett SM-guld för DIF nästa år, det känns så i magen(nej det är inte julskinka eller annat!). Förstärkning i backlinjen behövs mest.
Citera
2008-12-23, 07:08
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samwise
Kan nästa lova ett SM-guld för DIF nästa år, det känns så i magen(nej det är inte julskinka eller annat!). Förstärkning i backlinjen behövs mest.
Jag känner att jag borde syna ditt löfte och höja med att GAIS kommer komma ovanför DIF i tabellen (fast för min del kan det nog vara just julskinkan som spökar)
Citera
2008-12-23, 08:32
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Jag känner att jag borde syna ditt löfte och höja med att GAIS kommer komma ovanför DIF i tabellen (fast för min del kan det nog vara just julskinkan som spökar)

11. GAIS
12. Djurgården

Ingen omöjlighet.

Men ni som är och tror på Djurgården.. Hur fan ska de gå egentligen? Ni har ju en trupp som max kan ge er en 5:eplacering.. Och det förutsätter att alla spelar på topp.. Finns det något ljus i slutet av tunneln? Är det Zoran ni hoppas på?
Citera
2008-12-23, 12:16
Medlem
Ari.Golds avatar
I år, då jävlar! SM-guld till Råsunda
Ja, det ligger i våra gener att säga så. So sue me!

Nån som vet när matchprogrammet släpps?
Att ligan skulle starta i mitten av mars ser jag inga problem med. Det är slutet på december nu och typ 2-5 plus i Stockholm. Har svårt att tro att det kommer skilja sig till mars.
Citera
2008-12-23, 12:35
Medlem
Bornets avatar
Vetefan vart jag skulle slänga in den här länken men jag kör på här;
GAIS lagkapten Fredrik Lundgren pratade i P4 Göteborg mellan 09.00 och 10.00. Kan vara intressant att lyssna på för dom det berör.
http://www.sr.se/webbradio/webbradio.asp?type=broadcast&Id=1516827&BroadcastD ate=&IsBlock=
http://www.sr.se/webbradio/settings.asp?doSettings=1&type=broadcast&Id=151687 2&BroadcastDate=&IsBlock=
Senast redigerad av Bornet 2008-12-23 kl. 12:38.
Citera
2008-12-23, 12:48
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
11. GAIS
12. Djurgården

Ingen omöjlighet.

Men ni som är och tror på Djurgården.. Hur fan ska de gå egentligen? Ni har ju en trupp som max kan ge er en 5:eplacering.. Och det förutsätter att alla spelar på topp.. Finns det något ljus i slutet av tunneln? Är det Zoran ni hoppas på?

Den truppen som skulle "max" kunna ge oss en 5:e plats så slogs vi om Sm-guldet med nästintill samma trupp till den sista omgången säsongen 2007...
Citera
2008-12-23, 13:09
Medlem
Hunniss avatar
Jag tycker sthlms lagen har panikvärvat några av deras spelar, samma gäller vissa andra lag. Men om dom blir bättre av det vet jag inte. Men jag tror inte det räker fram hela vägen.

Jag hoppas på IFK, men tror bönderna Ellos IF tar hem det.

Hjärtat säger:

1.IFK Göteborg
-------------
14.AIK
15.Gajs
16.DIF

Hjärnan säger:

1.Ellos
--------
14.Gajs
15.Häcken
16.BP
Citera
2008-12-23, 13:13
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ja, den är ju kul, är det någon speciell person du citerar eller kom du på den helt av dig själv? Kudos för att få t.o.m. en diss att bli intetsägande, du får jobba hårdare.

Kommer från Offside, erkänt fotbollsmagasin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in