2009-09-12, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Jag tycker Jos var varit riktigt bra i år, men ibland har han en tendens att vara väldigt opolerad. Styrkan med Pärtan och Jos är att båda är väldigt starka i luften. Jag anser mycket av framgången för oss defensivt, egentligen inte är främst mittbackarnas förtjänst, utan mer Ortiz och Örlund. Ortiz har verkligen hittat sin roll på det defensiva mittfältet och lyckats täcka upp den ytan framför mittbackarna. Det har gjort att många lag som mött oss inte kommit i mitten, utan främst på kanterna med inlägg och där vinner Örat, Jos och Pärtan 99 av 100 bollar.

Mycket bra analys, jag är förvånad att ingen har nämnt Ortiz än. Enligt mig är han en av allsvenskans bästa bollvinnare nu när han har lärt sig att stå upp samtidigt som han har en hel del offensiva kvalitéer.

Som gnagare skulle även jag välja Bajrami. En spelare med ungefär samma speltyp som Mutumba men som släpper bollen betydligt oftare och som dessutom slår fantastiska inlägg. En annan spelare som jag sett alldeles för lite men som jag blev extremt imponerad av är Chibuike i Häcken, återstår att se om han blir kvar i Häcken kontraktet ut!
Citera
2009-09-12, 20:48
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ett par spelare som hade gått rätt in i Blåvitts startelva (så som den ser ut nu):

Ricardinho till vänsterback, Ishizaki till högermitt (sorry Sella), Obolo till offensiv innermitt, Bajrami till vänstermitt. Hade gärna hittat en mittback också men Teddy har gått ner sig på senaste tiden och jag ser ingen klart lysande stjärna som kan ersätta Hjalle/Turunen där.

/feldgrau

Håller med helt förutom Ishizaki. 6 mål där 4 är på straff. Betyder 2 mål med plus i kanten för mina öron. Då har Selakovic 1 mål mer och 5 assist fler. Selakovic är en allsvenskans absolut bästa passningsspelare och har varit lysande så här långt, enbart Bajrami skulle jag ranka som bättre av dem spelarna som har samma position.
Citera
2009-09-12, 21:06
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Håller med helt förutom Ishizaki. 6 mål där 4 är på straff. Betyder 2 mål med plus i kanten för mina öron. Då har Selakovic 1 mål mer och 5 assist fler. Selakovic är en allsvenskans absolut bästa passningsspelare och har varit lysande så här långt, enbart Bajrami skulle jag ranka som bättre av dem spelarna som har samma position.
Apropå ingenting ungefär.. Är det bara jag som har fått känslan att Sella har blivit en liten kopia på Alexandersson den sista tiden? Jag tänkte på det härom dagen när jag hade kollat några IFK-matcher (finns massvis på piratebay så det är enkelt att ha lite koll. Tycker fler fans borde lägga upp sina matcher där *visslar och tittar i taket* )
Men i alla fall. Det slog mig att hans spel har blivit väldigt likt Alex. Samma enkla, vägvinnande spel och i mångt och mycket samma rörelseschema..

Ni som har lite koll. Har jag koll?
Citera
2009-09-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Apropå ingenting ungefär.. Är det bara jag som har fått känslan att Sella har blivit en liten kopia på Alexandersson den sista tiden? Jag tänkte på det härom dagen när jag hade kollat några IFK-matcher (finns massvis på piratebay så det är enkelt att ha lite koll. Tycker fler fans borde lägga upp sina matcher där *visslar och tittar i taket* )
Men i alla fall. Det slog mig att hans spel har blivit väldigt likt Alex. Samma enkla, vägvinnande spel och i mångt och mycket samma rörelseschema..

Ni som har lite koll. Har jag koll?
Jo, lite stämmer det ju. Han har utvecklats väldigt mycket känns det som
Citera
2009-09-13, 00:54
Medlem
ekkams avatar
Stämmer helt, två bra fötter, dribblar enkelt förbi sin back nästan hela tiden och spelar smart hela tiden i princip. Saknar bara en del muskler och löpstyrka (och en ytterligare förfinad högerfot) så hade han varit precis lika bra som Alex var. Nu när man jämför så inser man verkligen hur mycket Alex var värd för oss, Sella betyder mycket idag, men 04-05 var Alex hela verkligen hela laget. Ingen spelare har betytt så mycket för blåvitt under min livstid som han gjorde då.
Citera
2009-09-13, 02:03
Medlem
Tjock_och_Rökers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juuni
En annan spelare som jag sett alldeles för lite men som jag blev extremt imponerad av är Chibuike i Häcken, återstår att se om han blir kvar i Häcken kontraktet ut!

Han var mest inhoppare i början, en bit in på säsongen, men den killen har visat att han besitter mycket talang. Ännu ett bevis att ett nykomlingslag som Häcken byter in en snubbe som kan briljera i Allsvenskan. Häcken är värd mer respekt än det medieutrymme de fått i år. De har en bra tränare, men också mycket spetskompetens i laget. Men när säsongen är slut kommer Stockholmslag och utländska klubbar dränera Hisingslaget.

Ok, om det finns så många Stockholmslag kvar då dvs.
Citera
2009-09-13, 11:46
Medlem
Örebro - Bajen hur går det?

Hur går matchen ikväll? Bajen har inte tagit många vinster på söderstadion i år , blir det vinst denna gång?
Vad tror ni
Citera
2009-09-13, 11:50
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groolsch
Hur går matchen ikväll? Bajen har inte tagit många vinster på söderstadion i år , blir det vinst denna gång?
Vad tror ni

Vinst blir det nog inte men oavgjort kanske. Segrarna ska komma hemma mot BP och HBK men utöver dom matcherna så känns det inte som att bajen har mycket att hämta tyvärr. ÖSK är lite för bra
Citera
2009-09-13, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Groolsch
Vad tror ni

Jag tror och hoppas på en Thom-effekt. Ska bli väldigt intressant att se om det framgår av spelet att de fått nya direktiv.

De enda som gjort ett ok jobb i år är vi på läktaren, nu är det fan upp till bevis för resten (de sk proffsen, de vars lön vi betalar) att visa sin uppskattning. Lite stolthet om jag får be...?!
Citera
2009-09-13, 14:18
Medlem
Dagens tips är att Gefle spöar Blåvitt med 2-1. Blåvitt släpper in båda målen i andra halvlek efter att ha haft tre träffar i virket i första halvlek.

AIK gör 1-0 i 23 minuten och håller undan resten av matchen.

Så kommer dagens matcher sluta. Suck
Citera
2009-09-13, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Dagens tips är att Gefle spöar Blåvitt med 2-1. Blåvitt släpper in båda målen i andra halvlek efter att ha haft tre träffar i virket i första halvlek.

AIK gör 1-0 i 23 minuten och håller undan resten av matchen.

Så kommer dagens matcher sluta. Suck

Har jag missat något eller spelar inte AIK i morgon?
Citera
2009-09-13, 14:35
Medlem
Krayziebones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Har jag missat något eller spelar inte AIK i morgon?

Du har inte missat något, stämmer bra att dom spelar imorgon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in