2009-09-12, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
Som AIKare måste jag säga tyvärr att Bajrami är klassen bättre än Mutumba. Mutumba är en jävligt skön killle men är han en av Allsvenskans bästa spelare? Knappast. Överskattad.

Och du tycker Bajrami är så mycket bättre?
Citera
2009-09-12, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Trist med någon som är helt jävla oförmögen att vara minsta lilla objektiv i sin bedömning. Ragnar Sigurdsson har varit Allsvenskans bästa mittback i tre säsonger nu, klart han hade platsat i alla allsvenska backlinjer. Har studerat Jos lite extra i de matcher med AIK jag sett (eftersom det sagts att han ska vara bra) men jag har inte imponerats överhuvudtaget. Ta bara den helt onödiga vansinneskapningen av Paulinho(?) i cupmatchen senast, sånt gör inte en mittback som ska vara bland de bättre i Allsvenskan.

Ett par spelare som hade gått rätt in i Blåvitts startelva (så som den ser ut nu):

Ricardinho till vänsterback, Ishizaki till högermitt (sorry Sella), Obolo till offensiv innermitt, Bajrami till vänstermitt. Hade gärna hittat en mittback också men Teddy har gått ner sig på senaste tiden och jag ser ingen klart lysande stjärna som kan ersätta Hjalle/Turunen där.

/feldgrau

Jag är så objektiv jag kan bli. Jag har sett Sigurdsson för lite för att tycka att han är bättre än Jos/Pertan.

Jos är sjukt stabil och släpper sällan för att inte säga aldrig någon förbi sig.

Obolo som innermitt?
Citera
2009-09-12, 15:25
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Jag är så objektiv jag kan bli.
Då tycker jag du ska plocka ut säsongens lag hittills i år så ska vi se hur objektiv du är
Citera
2009-09-12, 15:41
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Jag är så objektiv jag kan bli. Jag har sett Sigurdsson för lite för att tycka att han är bättre än Jos/Pertan.

Ja, det blir ju svårt att välja spelare från andra lag när man inte sett tillräckligt mycket av en spelare som spelat tre säsonger... Finns det några spelare i Allsvenskan du sett tillräckligt mycket av, utöver AIK-spelarna?

Citat:
Obolo som innermitt?

Wernbloom-rollen. Släpande anfallare, offensiv innermitt. Vad du vill kalla det.

/feldgrau
Senast redigerad av feldgrau 2009-09-12 kl. 15:45.
Citera
2009-09-12, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ja, det blir ju svårt att välja spelare från andra lag när man inte sett tillräckligt mycket av en spelare som spelat tre säsonger... Finns det några spelare i Allsvenskan du sett tillräckligt mycket av, utöver AIK-spelarna?

Wernbloom-rollen. Släpande anfallare, offensiv innermitt. Vad du vill kalla det.

/feldgrau
Jag skulle hellre ha Wandersson i Wernbloomrollen
Citera
2009-09-12, 17:06
Medlem
Ahruons avatar
Jag tycker Jos var varit riktigt bra i år, men ibland har han en tendens att vara väldigt opolerad. Styrkan med Pärtan och Jos är att båda är väldigt starka i luften. Jag anser mycket av framgången för oss defensivt, egentligen inte är främst mittbackarnas förtjänst, utan mer Ortiz och Örlund. Ortiz har verkligen hittat sin roll på det defensiva mittfältet och lyckats täcka upp den ytan framför mittbackarna. Det har gjort att många lag som mött oss inte kommit i mitten, utan främst på kanterna med inlägg och där vinner Örat, Jos och Pärtan 99 av 100 bollar.
Citera
2009-09-12, 17:31
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbottnadgap
Jag skulle hellre ha Wandersson i Wernbloomrollen

Visst är Wanderson bra, men han är för mycket individualist och för lite lagspelare för att passa i Blåvitt, tror jag. Då är Obolo en spelare som inte bara är bra utan som även gör andra spelare bättre.

/feldgrau
Citera
2009-09-12, 17:47
Medlem
Amex88s avatar
Skönt att IFE gör mål!
Hade varit typiskt om GAIS lyckades ta poäng på Borås Arena nu när vi (Djurgården) behöver att andra lag spelar lite dåligt
Citera
2009-09-12, 18:00
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Skönt att IFE gör mål!
Hade varit typiskt om GAIS lyckades ta poäng på Borås Arena nu när vi (Djurgården) behöver att andra lag spelar lite dåligt
Ja hur gick det med det där? Tur att Gais inte lyckades så bra eller?
Citera
2009-09-12, 18:02
Medlem
ReloadMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
Som AIKare måste jag säga tyvärr att Bajrami är klassen bättre än Mutumba. Mutumba är en jävligt skön killle men är han en av Allsvenskans bästa spelare? Knappast. Överskattad.
Måste hålla med dig, visst har Mutumba varit helt okej i år.
Men det är för mycket trixande, fintande och annat fjanteri (jag menar är det 3 eller 4 gånger han försökt dra bollen över huvudet som vi andra gjorde på mellanstadiet?) som gör att han förtjänar en och annan smäll.
Citera
2009-09-12, 18:03
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Sen skulle jag vilja säga nästan tvärtom som vad AIK:arna säger här. Av topplagen så är det väl AIK som skulle få in flest spelare från andra lag av den enkla anledningen att AIK kanske har det jämnaste laget jämte Elfsborg. Grejen med AIK är ju att dom har bara 1 stjärna, dom andra lagen har ett par stycken men också ett par stycken som inte är fullt så bra..
Citera
2009-09-12, 18:33
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja hur gick det med det där? Tur att Gais inte lyckades så bra eller?
haha mm.. stänger av Tv'n när det är 5 min kvar av ordinare...
Jag skulle aldrig sagt något :P jag jinxade matchen..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in