2009-08-31, 14:30
  #6169
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Jag är AIK:are och tror tyvärr att Elfsborg vinner. De har en trupp som är överlägsen alla andra allsvenska lag och har också en riktigt bra högstanivå. Som IFK visade är de dock inte alls oslagbara och serien är öppen.

Nu när dom är ute ur Europaspelet ser dom onekligen starkast ut.
Citera
2009-08-31, 14:39
  #6170
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Dude
AIK vinner, det är deras tur i år.
Spoton fotbolls analys
Citera
2009-08-31, 15:15
  #6171
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Jag är AIK:are och tror tyvärr att Elfsborg vinner. De har en trupp som är överlägsen alla andra allsvenska lag och har också en riktigt bra högstanivå. Som IFK visade är de dock inte alls oslagbara och serien är öppen.

Samma här. Tyvärr. Sitter och uppdaterar alla fotbollssidor jag kan komma på och bara väntar på nyheter om Obolo
Citera
2009-08-31, 15:25
  #6172
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rocchi
Samma här. Tyvärr. Sitter och uppdaterar alla fotbollssidor jag kan komma på och bara väntar på nyheter om Obolo
Är tidgränsen vid midnatt eller?
Citera
2009-08-31, 15:31
  #6173
Medlem
rocchis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Är tidgränsen vid midnatt eller?

Ja. Fast Wilton blev ju såld några dagar efter, då shejkerna lyckades ändra sitt transferfönster på något sätt... Sen skrev precis någon (Shuyin?) i allsvenskans silly season tråd att de danska klubbarna fått det förlängt till imorgon, och det är ju dit de senaste ryktena om Obolo har lett.
Citera
2009-08-31, 15:53
  #6174
Medlem
Ari.Golds avatar
Nog för att Elfsborgs spel är bländande (jag var och kollade på Elfsborg-Lazio) men det är för den sakens skull inte alltid effektivt, något Göteborgsmatchen visade.

AIK är inte lika bländande men betydligt mer effektiva. Nu när Dulle har vaknat och Flavio bara blir bättre så talar ganska mycket för oss. Om vi bara lyckas behålla Obolo så känns det ganska säkert, i mina ögon.
Citera
2009-08-31, 16:13
  #6175
Medlem
SvenErlandssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wazz-
Har gått på City matcher, laget i mitt hjärta

Hellre det än att gå på allsvensk bonde fotboll, svenskar och fotboll ha ha ha ha ha, passar verkligen.

Bara bönder i allsvenskan

Hellre genuina och seriösa supportar som håller på sitt lag trots spelkvalité än en som nyss blivit en plastsupporter bara för att man värvat några spelare.
Citera
2009-08-31, 16:15
  #6176
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wazz-
Har gått på City matcher, laget i mitt hjärta

Hellre det än att gå på allsvensk bonde fotboll, svenskar och fotboll ha ha ha ha ha, passar verkligen.

Bara bönder i allsvenskan

Du skriver som en invandrare och kommenterade Skånederbyt...
Låt mig gissa; du bor i Landskrona eller Rosengård?
Citera
2009-08-31, 16:24
  #6177
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Du skriver som en invandrare och kommenterade Skånederbyt...
Låt mig gissa; du bor i Landskrona eller Rosengård?

Antagligen då han verkar brinna för sitt City.
Citera
2009-08-31, 17:08
  #6178
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Jag tänker dra det lite längre och tippa top 3.

Elfsborg borde vinna eftersom dom har den överlägset bästa truppen i allsvenskan. Sen att dom har en tränare som vägrar ta till vara på det är ju en sak som har ställt till det i ett par år..

AIK kommer tvåa eftersom alla andra lag har tappat för mycket medans AIK har fått in Flavio som verkar vara en riktig höjdare. Beror fortfarande på osäkerheten om Obolo men dom känns inte helt beroende av honom nu längre.

Och så en liten fanfar. Som nummer tre i allsvenskan 2009 kommer... Tudelituteluuuu...

Häcken. Lite smått seriöst faktiskt. Dom ligger inom klart slagläge och har inte bara en hysterisk form utan dessutom en förstärkning av laget på gång då Chatto är på väg tillbaka. Har dessutom visat att dom är helt orädda för något lag samtidigt som dom inte är beroende varken av en spelare eller ett sätt att spela. Dom senaste matcherna har dom formerat mittfältet på flera olika sätt och ömsom spelat ut motståndarna och ömsom spelat med en stenhårt disciplinerad defensiv och slagit till på snabba kontringar och spelvändningar.

Fast jag skulle ju tycka det var ofantligt kul om Häcken kunde gå hela vägen. Inte för att jag håller på dom utan bara för att det skulle vara så fruktansvärt oväntat.
Citera
2009-08-31, 17:20
  #6179
Medlem
Mycket trevlig kväll igår. Helt sjukt hur man står och skriker på Stiller när han bränner två jättelägen och inte hänger med, och så sätter han två mål. Helt galet verkligen.

Bärkroth gjorde ju ett hyfsat inhopp också, nästan Viktor Lundberg-klass.

Vem som vinner? Jag tror på AIK, de har ett äckligt jävla flyt. Men efter gårdagen känns faktiskt läget öppet för IFK fast jag nästan hade räknat ut oss.
Citera
2009-08-31, 17:25
  #6180
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Så jävla skönt att Tony är väck..nu finns en liten förhoppning om allsvenskt spel även nästa säsong
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in