Jag tänker dra det lite längre och tippa top 3.
Elfsborg borde vinna eftersom dom har den överlägset bästa truppen i allsvenskan. Sen att dom har en tränare som vägrar ta till vara på det är ju en sak som har ställt till det i ett par år..
AIK kommer tvåa eftersom alla andra lag har tappat för mycket medans AIK har fått in Flavio som verkar vara en riktig höjdare. Beror fortfarande på osäkerheten om Obolo men dom känns inte helt beroende av honom nu längre.
Och så en liten fanfar. Som nummer tre i allsvenskan 2009 kommer... Tudelituteluuuu...
Häcken.

Lite smått seriöst faktiskt. Dom ligger inom klart slagläge och har inte bara en hysterisk form utan dessutom en förstärkning av laget på gång då Chatto är på väg tillbaka. Har dessutom visat att dom är helt orädda för något lag samtidigt som dom inte är beroende varken av en spelare eller ett sätt att spela. Dom senaste matcherna har dom formerat mittfältet på flera olika sätt och ömsom spelat ut motståndarna och ömsom spelat med en stenhårt disciplinerad defensiv och slagit till på snabba kontringar och spelvändningar.
Fast jag skulle ju tycka det var ofantligt kul om Häcken kunde gå hela vägen. Inte för att jag håller på dom utan bara för att det skulle vara så fruktansvärt oväntat.