2009-08-31, 00:17
  #6133
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Jo, om allt annat är detsamma så kan du ge dig fasen på att det kommer fler på matcherna om arenan är bättre.

/feldgrau


absolut kan du inte säga att det kommer fler på matcherna då? för du VET inte? jag tror inte det handlar om arenorna, utan massa andra grejer...

om du ser så här då,, Arla mjölkpaket har den gamla formen (den de har nu) men då börjar Milko att tillverka ett grepp på mjölkpaketet så de blir skönare att hålla i... arla kostar 7 kr liter,, milko kostar då efter omvandlingen 12 kr liter... skulle fler köpa milko då??
Citera
2009-08-31, 00:19
  #6134
Medlem
Konrad Haifas avatar
Vad är detta för muppdiskussion?
Citera
2009-08-31, 00:29
  #6135
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beffo
absolut kan du inte säga att det kommer fler på matcherna då? för du VET inte? jag tror inte det handlar om arenorna, utan massa andra grejer...

om du ser så här då,, Arla mjölkpaket har den gamla formen (den de har nu) men då börjar Milko att tillverka ett grepp på mjölkpaketet så de blir skönare att hålla i... arla kostar 7 kr liter,, milko kostar då efter omvandlingen 12 kr liter... skulle fler köpa milko då??
Hmm.. Det är inte så att du har tagit ett par öl för mycket ikväll? Eller kanske rökt några konstiga cigaretter?
Feldgrau sa ju i inlägget du citerade "om allt annat är detsamma". Och priset ingår helt klart i "allt annat".

Om en ny arena förhöjer stämningen, bekvämligheten, sikten, ja hela upplevelsen. Då är det väl ändå rätt så självklart att fler vill gå och kolla? Eller menar du på fullt allvar att du lika gärna går och kollar på fotboll på en arena där du till exempel sitter 50 meter från sidlinjen som en där du sitter 5 meter från? Om allt annat är detsamma.
Citera
2009-08-31, 00:43
  #6136
Medlem
lugna ner digs avatar
Är elfsborgare och gratulerar blåvitt till 4-0 segern men helvete vad förbannad man blir när IFK-blattar springer runt och slänger dryga kommentarer och skrattar så jävla högt de kan.

Jo klacken var väll lite sådär efter det första målet
Citera
2009-08-31, 00:46
  #6137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Hmm.. Det är inte så att du har tagit ett par öl för mycket ikväll? Eller kanske rökt några konstiga cigaretter?
Feldgrau sa ju i inlägget du citerade "om allt annat är detsamma". Och priset ingår helt klart i "allt annat".

Om en ny arena förhöjer stämningen, bekvämligheten, sikten, ja hela upplevelsen. Då är det väl ändå rätt så självklart att fler vill gå och kolla? Eller menar du på fullt allvar att du lika gärna går och kollar på fotboll på en arena där du till exempel sitter 50 meter från sidlinjen som en där du sitter 5 meter från? Om allt annat är detsamma.


okejokej,, skit i priset då på mjölken..! ingenting är självklart? vart vill du komma? det behöver ju inte komma fler folk på matcherna för att det är bättre sikt mm,, de behöver det ju inte alls vara... ??
Citera
2009-08-31, 01:11
  #6138
Medlem
The_Underdogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beffo
okejokej,, skit i priset då på mjölken..! ingenting är självklart? vart vill du komma? det behöver ju inte komma fler folk på matcherna för att det är bättre sikt mm,, de behöver det ju inte alls vara... ??

Gå och lägg dig
Citera
2009-08-31, 01:23
  #6139
Medlem
One-Loves avatar
Go vinst, speciellt när man var säker på att första förlusten på gamla ullevi skulle komma. Men lika nöjd jag är över blåvitts kämpavinst, lika missnöjd är jag med domaren. För helvete? Det är tjänstefel på tjänstefel genom hela matchen.
Minut 5, Erik Lund kommer lite sent in och drar ner en kille, ingen farlig tacklig men sen. Får varning, ganska hårt iom att det var första situationen han var med i. Sen slipper taco-andess varning när han brutalkapar någon på mitten bakifrån. (Jag satt och funderade på om det skulle bli gult eller rött...). Sedan i slutminuterna gör Ragnar en hyffsat ful kapning, och Avdic slår honom i ryggen när Ragnar ställer sig upp. Rött för eftersläng? Gult? Nepp. Tydligen tillåtet... Detta är bara några saker, Ingvarsson gör saker fel matchen igenom. Han blir bara sämre och sämre :/
På den indirekta frisparken flyttar han först tillbaka frisparken 4-5 meter, sen låter han muren stå 5 meter från, och springa 1 sekund innan... Pinsamt.

Men men, jag är glad ändå

För övrigt jävligt grymt av Hysén att stanna kvar mitt på plan till Snart skiner poseidon. Går inte att inte avguda lill-Glenn.
Citera
2009-08-31, 01:23
  #6140
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beffo
okejokej,, skit i priset då på mjölken..! ingenting är självklart? vart vill du komma? det behöver ju inte komma fler folk på matcherna för att det är bättre sikt mm,, de behöver det ju inte alls vara... ??
Erkänn nu, du har aldrig gått på fotboll!

För övrigt en härlig 4-0 vinst idag. Det blev inte så mycket av det där med att Ellos skulle köra över blåvitt, eller hur Avdic????? Som sagt storhetsvansinnet tog överhand efter att dom snyggat till siffrorna mot lazio en smula
Citera
2009-08-31, 01:24
  #6141
Medlem
Amex88s avatar
Såg precis matchreferat från dagens matcher, var det inte ganska solklar straff för hammarby när rafael blir neddragen.
Citera
2009-08-31, 02:14
  #6142
Medlem
En "Bättre" eller "Större" arena betyder inte alltid att det kommer komma mer folk, däremot en Arena som är anpassad efter hur supportrarna till klubben vill att Arenan ska se ut kommer alltid locka fler.

Nya ullevi är ju ett exempel på en stor och hyffsat modern arena som locka mindre folk än "gamla gamla ullevi" som hade väldigt mkt sämre standard om man bortser från löparbanorna.
__________________
Senast redigerad av Simon20e 2009-08-31 kl. 02:16.
Citera
2009-08-31, 07:03
  #6143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simon20e
En "Bättre" eller "Större" arena betyder inte alltid att det kommer komma mer folk, däremot en Arena som är anpassad efter hur supportrarna till klubben vill att Arenan ska se ut kommer alltid locka fler.

Nya ullevi är ju ett exempel på en stor och hyffsat modern arena som locka mindre folk än "gamla gamla ullevi" som hade väldigt mkt sämre standard om man bortser från löparbanorna.

Nya Ullevi är ingen fotbollsarena i första hand. Hade man inte haft löparbanorna och istället bara haft sadelläktarna hade jag dristat mig till att säga Sveriges bästa fotbollsarena. Det är så de stora arenorna ser ut. Inte som Råsunda eller Söderstadion.
Citera
2009-08-31, 07:31
  #6144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Ja just det ja. Vi vann ju med 4-0 mot Elfsborg i dag också. Eller gjorde vi det? Känns som att det inte riktigt stämmer. Det var ju 4-0 till Elfsborg jag hade förväntat mig.

I dag spelade vi inte ut Elfsborg som vi gjorde förra hösten (5-2), men i dag körde vi över Elfsborg med vilja, kraft och mod. Fan vad underbart det var att se. Var var Bajrami, var var Ishizaki, var var Andess?

Killer Stiller!

/feldgrau

Var var Denny Avdic?

Citat:
Ursprungligen postat av Denny Avdic
Då är det Blåvitt. Det är ännu enklare. Tar vi med det här spelet så kommer vi köra över dem med många mål. Då tror jag inte de hänger med överhuvud taget.

Intressant hur man kan vara så kaxig när man inte ens är ordinarie i Elfsborg...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in