Go vinst, speciellt när man var säker på att första förlusten på
gamla ullevi skulle komma. Men lika nöjd jag är över blåvitts kämpavinst, lika missnöjd är jag med domaren. För helvete? Det är tjänstefel på tjänstefel genom hela matchen.
Minut 5, Erik Lund kommer lite sent in och drar ner en kille, ingen farlig tacklig men sen. Får varning, ganska hårt iom att det var första situationen han var med i. Sen slipper taco-andess varning när han brutalkapar någon på mitten bakifrån. (Jag satt och funderade på om det skulle bli gult eller rött...). Sedan i slutminuterna gör Ragnar en hyffsat ful kapning, och Avdic slår honom i ryggen när Ragnar ställer sig upp. Rött för eftersläng? Gult? Nepp. Tydligen tillåtet... Detta är bara några saker, Ingvarsson gör saker fel matchen igenom. Han blir bara sämre och sämre :/
På den indirekta frisparken flyttar han först tillbaka frisparken 4-5 meter, sen låter han muren stå 5 meter från, och springa 1 sekund innan... Pinsamt.
Men men, jag är glad ändå
För övrigt jävligt grymt av Hysén att stanna kvar mitt på plan till Snart skiner poseidon. Går inte att inte avguda lill-Glenn.