2009-08-25, 09:02
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Någon som vet om bollen faktiskt VAR inne?
Nej. Jag tror det, men vet inte.
Citera
2009-08-25, 10:45
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Enligt bilderna från fotbollskväll så tror jag inte det fanns någon möjlighet till att hela bollen någon gång var över linjen. Hbks mot tff var dock solklart över linjen.
Citera
2009-08-25, 11:04
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Enligt bilderna från fotbollskväll så tror jag inte det fanns någon möjlighet till att hela bollen någon gång var över linjen. Hbks mot tff var dock solklart över linjen.
På svenskfotboll.se läste jag precis "TV-bilderna visade dock att Daniel Sjölunds kanonskott som tog i ribban och sedan rakt ned var inne över linjen. "
jaja det är väl dock inget att tjaffa som såhär i efterhand alla lag får bort dömda mål. Trist dock när dom är så pass viktiga.
Citera
2009-08-25, 11:38
Medlem
Nokias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Håller helt med.

Det som försvinner lite i denna diskussion är den makalösa rensningen ifk-backen gör på mållinjen, efter det att bollen studsar ner. En riktigt bra prestation!
Citera
2009-08-25, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Då ska det jävligt mycket till.

Ptja, Elfsborg ser inte direkt bergssäkra ut och ett Kalmar utan Elm är ingenting. Göteborg är borta sedan länge. Kvar är då AIK.

Citat:
Ursprungligen postat av funeral
haha....dom räknade jag bort innan säsongen börja och det finns ingen anledning att ändra på det.

Sure, lev i förnekelse. Pajas.
Citera
2009-08-25, 14:02
Medlem
Konrad Haifas avatar
En ny Klevis fy fan.

Läste idag att Kamal var skadad igår, därav Dalex. Har dock inte sett någon anledning till att Bärk byttes, ser det som tjänstefel tills vidare.

Om vi inte vinner AS så finns det gott om tillfällen att analysera när man letar efter var och när guldet förlorades...
Citera
2009-08-25, 14:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Är du dum i huvudet eller? Förlorar ni med mindre än fyra mål ska du vara nöjd.

Hej Sportsbetting, din betting går sådär va? Du har inte direkt fingertoppskänsla i dina analyser.

Gårdagens match visade iallafall att DIF inte ger upp ännu. Det var någorlunda fightingspirit fastän våra hjältar fick gult kort såfort man närmade sig en vitklädd motståndare.
Ribban kan jag inte svara på om den var inne eller inte, men eftersom jag står i linje med straffsituationen med Dahlberg vill jag nog dementera om att det var straff. Jag skrek som alla andra om straff men med handen på hjärtat så drog backen ut bollen innan han träffade Dahlberg.
Det som är så förbannat tröttsamt med gårdagen är vår totala oförmåga att göra mål! Dahlberg skjuter ett skott från straffpunkten som Victoria Svensson hade skjutit hårdare och placerat bättre. Det talar tyvärr om lite varför vi ligger där vi ligger, vi är totalt uddlösa trots ett överlägset spel i 86 minuter av matchen (IFK hade sista 4 och gjorde mig förjävla nervös). Sjölund tyckte jag var sämst på plan igår, snubben verkar redan vara nere i göteborg med tanke på hans insats på plan.

Snabb undran, kom IFK till matchen för att spela 0-0? Målvakten eran kan vara det segaste aset som stått i kassen på Stadion.
Er nummer 16, höger ytterback eller vad han var. Tar han kurser i teater eller är han född sådan? Han slängde sig såfort någon kom nära honom kändes det som (i andra halvlek).

Och nästa borta mot Gais är så sjukt jävla viktig så jag är nästan redo att skippa min semester på Sicilien till förmån för den matchen.
Senast redigerad av Salorm 2009-08-25 kl. 14:08.
Citera
2009-08-25, 14:10
Medlem
Så sjölund var såpass dålig alltså? Jag såg inte hela matchen så jag ska inte uttala mig men det lilla jag såg verkade han rätt pigg och i DN så antydde dom samma sak.
Citera
2009-08-25, 14:12
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Ptja, Elfsborg ser inte direkt bergssäkra ut och ett Kalmar utan Elm är ingenting. Göteborg är borta sedan länge. Kvar är då AIK.

Sure, lev i förnekelse. Pajas.

Tillräckligt bra för att spela ut AIK på Råsunda.
Citera
2009-08-25, 14:20
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av padron
Akta nu så du inte sätter folk här i mental loop. Vårt sjuksystem är tillräkligt hårt ansatt utan att behöva ta an 50 aikare som just sprängt en ven i skallen.
Citera
2009-08-25, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av padron

Det berodde snarare på att vi gjorde ett tidigt mål och sen backade hem vilket var jävligt dumt och något jag inte vill se. Det straffade sig som det brukar. Spela ut oss gjorde dom knappast.
Citera
2009-08-25, 15:23
Medlem
Citat:

Nä det verkar ju helt omöjligt att säga och då får man väl på något sätt säga att domaren gjorde rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in