2009-08-24, 23:44
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Kan jag ha läst någonstans att Kamal var sjuk? Då borde iofs någon annan junior fått chansen att känna på det.

Eftersom SR-kommentatorn var ganska förvirrad måste jag fråga om byten. Togs Bärk ut till förmån för Dalex? Berodde det i så fall på skada/sjukdom hos Bärk?

TO var enligt alla rapporter under isen totalt. Ryser när jag tänker på hur tönt-Anders kommer spela förbi honom i varje moment på söndag. Bänka tack!

Ja det var det bytet som skedde. Och bärkan såg väldigt frisk ut, inte heller så trött. Konstigt byte mao. T.O. var som sagt kass. Och har varit flera matcher i rad, han förlorar säkert 5 bollar varje match där han tar emot och väntar, får en gubbe i ryggen som tar den från honom... Suck...

Hade det varit något annat lag än djurgården IFK mötte, hade det blivit klar förlust.
Citera
2009-08-24, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Håller med.....endast ett totalhaveri kan hindra elfsborg att ta guld. Helsingborg är ett mittenlag utan henke, Elm har (troligtvis) spelat färdigt i Kalmar.

Du glömmer Sveriges Mäktigaste klubb, AIK.
Citera
2009-08-24, 23:55
Medlem
ArneIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Hade det varit något annat lag än djurgården IFK mötte, hade det blivit klar förlust.
Ishizaki gör minst tre och sedan avslutas matchen med en tacofiesta från
Svensson.

Så en 0-4 låter väl rimligt på söndag..?

Nåväl, bara man är förbered så...
Citera
2009-08-25, 00:21
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie

Nej, han har med all sannolikhet inte glömt Sveriges MäCktigaste klubb, AIK.

/feldgrau
Citera
2009-08-25, 00:31
Medlem
Brullas avatar
Citat:

Vi kommer vara med där uppe! Så länge vi slipper fler avstängningar. Som det känns nu är det bara Elfsborg som har bättre trupp.
Citera
2009-08-25, 00:46
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Just nu är jag grymt intresserad av Malmöfansens åsikter. Är ni fortfarande bara ett lag med otur som egentligen borde delta i toppstriden?
Men herregud, spelet nu mot Häcken och Örgryte går ju inte jämföra något överhuvudtaget mot spelet tidigare i serien, eller bara t.ex. mot aik någon enstaka omgång tidigare. Har ingen aning vad som hänt dessa senaste matcher men spelet mot bkh och öis är det sämsta jag sett Malmö spela på otroligt länge och båda de förlusterna var rättvisa, även om vi skulle haft en solklar straff idag.

Den tidigare diskussionen, innan dessa matcher, är dock inte förändrad. Att Malmö och aik hade gjort lika många mål och Malmö hade släppt in ett mer, efter mff-aik, och att aik då låg etta och Malmö tia säger en del.
Senast redigerad av Casaba 2009-08-25 kl. 01:01.
Citera
2009-08-25, 00:57
Medlem
50-öring.s avatar
Jag vet då inte många MFF:are som påstått att de skulle leda serien eller vara ett absolut topplag. Vad många MFF:are sa var dock att spelet som spelades innan så borde vi ha legat högre upp.

Jag håller dock med föregående talare att dessa två senaste förluster är självklara. MFF spelar riktigt uselt. Vågar ingenting, inga spelare springer, man offrar sig inte ett dugg för sina medspelare, man skjuter inte ens längre, försvaret sjabblar som dom inte gjort alls tidigare, inga spelare i boxen.. ja, jag kan fortsätta hur länge som helst.

Dock anser jag att vi skulle fått en chans på en poäng idag då det i mina ögon var en självklar straff. Man får inte springa in i någons rygg med full kraft och knuffa personen.

Edit: Dessutom två skadade spelare. Alltid lika förbannat kul. Danne behövs på mitten. Han försöker i alla fall. Mer än vad man kan säga om några andra.
Citera
2009-08-25, 00:59
Medlem
funerals avatar
Citat:
haha....dom räknade jag bort innan säsongen börja och det finns ingen anledning att ändra på det.
Citera
2009-08-25, 01:16
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Ishizaki gör minst tre och sedan avslutas matchen med en tacofiesta från
Svensson.

Så en 0-4 låter väl rimligt på söndag..?

Nåväl, bara man är förbered så...
Knappast om man ska följa tradition mellan dessa 2, där hemmalaget oftast vinner.
Och oftast övertygande också.
Citera
2009-08-25, 01:46
Medlem
gunseng2s avatar
Det ska ju bli fantastiskt spännande (som gnagare) att följa GAIS-DIF nästa måndag. En episk sexpoängsmatch är bara förnamnet, särskilt nu när DIF vid seger inte ens vinner en placering, det är definitivt en hängmatch. Tar GAIS sin tredje raka avancerar man till bottenstridens övre skikt, där BP och HBK ligger med 6 respektive 7 poäng mer än DIF, samtidigt som bajen känns för bra för att hamna under DIF även fast det blir torsk i nästa omgång (KFF borta)

Men som tröst till alla gårdare kan jag påpeka följande relativt lätta spelschema i framtiden:

GAIS(b)
MFF(h)
BP(b)
HBK(h)
AIK(b)
TFF(h)
BKH(b)
ÖIS(h)

Nu, ta en titt på dessa kommande matcher, GAIS luktar det poängtapp om, antagligen torsk. Sen är det tre absoluta nyckelmatcher innan derbyt, som mycket väl kan ge 7 poäng med tanke på hur starka (nåja) DIF är på stadion. Man har här chansen att inför derbyt få häng på övre skiktet i bottenstriden, i så fall kommer derbyt bli ett riktigt krig. Efter det har man bland annat TFF på hemmaplan, och Trelleborg är svaga borta, vilket ger en möjlighet till vinst. Klarar man sen också ÖIS hemma så lär man kunna i värsta fall nå kvalplats, i bästa fall ha säkrat kontraktet inför sista omgången, för dom sista två matcherna kommer man torska (HeIF (b) KFF(h))

Så jag skulle säga att spelschemat är den största anledningen till varför Djurgården skulle klara sig kvar. Även om jag hoppas på motsatsen, och att få sjunga "Vi leder serien och Djurgårn åker ur" på derbyt.
Citera
2009-08-25, 07:19
Medlem
csts avatar
Citat:
Då ska det jävligt mycket till.
Citera
2009-08-25, 08:52
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Hade bollen studsat vår väg och domaren haft ett normalt antal kromosonpar hade vi vunnit denna match. Att tacklingen på Dahlberg inte blir straff är katastrofalt och jag tror nog att den omtalade ribbollen var inne. För övrigt såg ifk väldigt svagt ut, de hade ett riktigt skott på mål under hela matchen.
Någon som vet om bollen faktiskt VAR inne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in