2009-08-13, 08:11
Medlem
Gaisarn-Majornas avatar
Ja herrejävlar, på GAISgården sker verkligen ingenting och bland supportrarna verkar folk vara nöjda med det.

Det är verkligen tragikomiskt att tack vare DIF, till viss del Bajens och framförallt ÖIS fiasko så anses Gais fortfarande vara kvar i "racet".

Att sedan vår målsättning var något HELT annat, att ledningen totalt misslyckats med att locka folk till den nya arenan, har lyckats schabbla bort derbyt mot blåvitt ekonomiskt, att laget har fjorton jävla matcher utan tre poängare och dessutom har fått en missnöjd Wanderson på planen(ja, han är grinig och ville lämna i somras - sämre förhandlingsläge efter säsongen).

Och vad sker, jo gnagaren Axén tillåts sitta kvar, men för att rädda både hans och framförallt syrelsen(de anställde ju sopan) ansikte så kallas Benny Lennartsson in som någon jävla slags mentor.

Alltså det har aldrig varit den lättaste vägen att hålla på GAIS, men nu är det svårare än någonsin, jag tror stenhårt på Superettan och med nuvarande ledning tror jag vi ska vara glada om det stannar där.
Citera
2009-08-13, 08:29
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaisarn-Majorna
Det är verkligen tragikomiskt att tack vare DIF, till viss del Bajens och framförallt ÖIS fiasko så anses Gais fortfarande vara kvar i "racet"

Tycker att Gais är bättre än dif åtminstonde, deras målskillnad 20-27 är för bra för ett lag som åker ur..jämför den med dif:s 11-36. Nu har dif förvisso en poäng mer men har gjort en betydligt sämre säsong än Gais
Citera
2009-08-13, 08:38
Medlem
Gaisarn-Majornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Tycker att Gais är bättre än dif åtminstonde, deras målskillnad 20-27 är för bra för ett lag som åker ur..jämför den med dif:s 11-36. Nu har dif förvisso en poäng mer men har gjort en betydligt sämre säsong än Gais

Förvisso, samtidigt är ju fjorton raka utan en seger så patetiskt det bara kan bli, borde fan flyttas ner tre lag i år. Öis, vi själva och DIF.
Tyvärr bygger ju vår målskillnad till stor del på ett par målrika segrar i början av säsongen, så den är lite "missvisande" egentligen.
Skulle man "ta bort" premiärsegern 5-1 mot Ujs och vår 3-0vinst mot Häcken(hur fan det nu gick till) så skulle målskillnaden vara mindre smickrande.

Just mot bakgrund av det ska man också se snacket om det offensiva, roliga GAIS som delar av Gaisledningen försökt försvara sig med.
Senast redigerad av Gaisarn-Majorna 2009-08-13 kl. 08:44.
Citera
2009-08-13, 14:58
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Förvisso, samtidigt är ju fjorton raka utan en seger så patetiskt det bara kan bli, borde fan flyttas ner tre lag i år. Öis, vi själva och DIF.
Tyvärr bygger ju vår målskillnad till stor del på ett par målrika segrar i början av säsongen, så den är lite "missvisande" egentligen.
Skulle man "ta bort" premiärsegern 5-1 mot Ujs och vår 3-0vinst mot Häcken(hur fan det nu gick till) så skulle målskillnaden vara mindre smickrande.

Just mot bakgrund av det ska man också se snacket om det offensiva, roliga GAIS som delar av Gaisledningen försökt försvara sig med.

Jag som trodde gaisare sedan barnsben var vana vid att varje säsong skulle gå ungefär så här.
Citera
2009-08-13, 15:17
Medlem
Evilone666s avatar
Kommer ihåg en Gais kompis som sa att dom kommer vara med om topp 4 placering i år. Tycker jag är ganska kul, man får höra sånna här saker varje år från dom.

Fast kanske är bra för Gais att komma till Supperettan visst dom kommer väll förlorar massa pengar, fast kanske är bäst att börja om istället.
Citera
2009-08-13, 16:00
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilone666
Kommer ihåg en Gais kompis som sa att dom kommer vara med om topp 4 placering i år.

Det är när man hör sånt som man förstår varför de kallas för götets hammarby.
Citera
2009-08-13, 21:01
Medlem
Strinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
Det är när man hör sånt som man förstår varför de kallas för götets hammarby.

Va? Är det likt Hammarby att säga att vi ska komma top fyra varje år men inte lyckas?

Citat:

Men så kan man inte se de, skulle man ta bort alla difs större förluster så skulle Djurgården haft mycket bättre målskillnad också.

Mål är gjorda mål, insläppta mål är insläppta mål!
Citera
2009-08-14, 03:48
Medlem
sebbesebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Va? Är det likt Hammarby att säga att vi ska komma top fyra varje år men inte lyckas?

Nej det e likt bajen för att båda klubbarna har knappt några meriter, supportrarna tror att klubben är bättre och större än vad den är.
IFK Göteborg och ÖIS är dom två stora i Göteborg (om man kollar titlar)
AIK och DIF är dom stora i Stockholm. Bajen får nöja sig att komma i andra hand här likaså GAIS.
Nu är det väll kanske så att IFK - GAIS är hetare derby än IFK - ÖIS nu för tiden men jag tror du fattar vad jag menar
Citera
2009-08-14, 09:18
Medlem
Gaisarn-Majornas avatar
[quote=Strinder]Va? Är det likt Hammarby att säga att vi ska komma top fyra varje år men inte lyckas?

Men så kan man inte se de, skulle man ta bort alla difs större förluster så skulle Djurgården haft mycket bättre målskillnad också.

Mål är gjorda mål, insläppta mål är insläppta mål![/QUOTE]

No shit Sherlock!

Nej, jag menade mer att många Gaisare och framförallt vår ledning väljer vår "fantastiska" målproduktion som något slags alibi för en fullständigt usel säsong, något som jag retar mig kraftigt på.

Och ja, många Gaisare är speciella, att ställa krav, kräva prestationer osv är inte särskilt Gajsigt, tydligen. På annat sätt går inte att tolka tystnaden från samtliga grönsvarta supporterorganisationer.
Citera
2009-08-14, 10:38
Bannlyst
Citat:
Nej, jag menade mer att många Gaisare och framförallt vår ledning väljer vår "fantastiska" målproduktion som något slags alibi för en fullständigt usel säsong, något som jag retar mig kraftigt på.

Och ja, många Gaisare är speciella, att ställa krav, kräva prestationer osv är inte särskilt Gajsigt, tydligen. På annat sätt går inte att tolka tystnaden från samtliga grönsvarta supporterorganisationer.

Fast faktum är ju att den inte är så jävla fantastisk. De senaste matcherna har varit väääääääldigt usla framåt.
Citera
2009-08-14, 13:46
Medlem
Torshamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebbeseb
Nej det e likt bajen för att båda klubbarna har knappt några meriter, supportrarna tror att klubben är bättre och större än vad den är.
IFK Göteborg och ÖIS är dom två stora i Göteborg (om man kollar titlar)
AIK och DIF är dom stora i Stockholm. Bajen får nöja sig att komma i andra hand här likaså GAIS.
Nu är det väll kanske så att IFK - GAIS är hetare derby än IFK - ÖIS nu för tiden men jag tror du fattar vad jag menar

Väl sammanfattat.
Citera
2009-08-14, 16:09
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ställa krav?

Krav har väl ställts hit och dit, supportrar skriker efter Axéns avgång efter i princip varje match nu, men här är sanningen; vem fan ska ersätta?
Att en stor del av styrelsen däremot är bombade i ribbvirket, och då tänker jag speciellt på en viss Arby som jag gärna ser försvinna, förnekar jag däremot inte.
Detta är om jag förstått allt rätt också Wallins sista år. Man fasar ju över vad som komma skall....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in