2009-07-30, 11:50
Medlem
Riktigt härlig match ikväll. För första gången i år är jag rätt säker på att MFF kommer att vinna AIK är sämre än tabellen visar vilket kommer bevisas ikväll. Blir näst sista hemmamatchen innan jag går i exil, och då MFF garanterat inte kommer besegra Häcken så MÅSTE det fan till seger ikväll för att jag ska bli glad. Har inte sett di himmelsblå vinna på nya arenan sen premiären, och då har jag ändå bara missat typ 1 eller 2 matcher. Det håller inte, man får gråa hår

Kommer det många gnagare förresten? Hoppas det, ser framemot en härlig klackkamp.
Citera
2009-07-30, 12:46
Medlem
Tror det kommer bli en hel del solnatattare idag dem har haft bra flyt på spelet nu på de senaste samtidigt som Malmö inte haft det (förutom mot halmstad) så deras supportrar tror nog det kommer bli en lätt match för dem imorgon och åker ner hit för en "enkel seger". Därför tror jag de blir många, men som sagt.

MFF kommer nog vinna, dem vann ju förra, så någon form av psykologisk övertag finns.

Detta är en av allsvenskans hetaste matcher om man ser till meriter.
Citera
2009-07-30, 13:04
Medlem
SvenErlandssons avatar
Det kommer väl runt 500 kanske, men om ni tror att dessa kommer bjuda upp till kamp mot er klacksektion på 6000, då kan ni väl inte ens vara bra?
Citera
2009-07-30, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Det kommer väl runt 500 kanske, men om ni tror att dessa kommer bjuda upp till kamp mot er klacksektion på 6000, då kan ni väl inte ens vara bra?
Nix, nä lär iofs vara spel mot ett mål som vanligt när stockholmslagen kommer på besök. Hade trott på fler gnagare än vanligt skulle dyka upp av någon anledning men tydligen ej.
Citera
2009-07-30, 13:12
Medlem
Little Feats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen08
Tror det kommer bli en hel del solnatattare idag dem har haft bra flyt på spelet nu på de senaste samtidigt som Malmö inte haft det (förutom mot halmstad) så deras supportrar tror nog det kommer bli en lätt match för dem imorgon och åker ner hit för en "enkel seger". Därför tror jag de blir många, men som sagt.

MFF kommer nog vinna, dem vann ju förra, så någon form av psykologisk övertag finns.

Jag tror knappast några gnagare ser Malmö borta som en lätt match då vi inte har vunnit där på 13 år. AIK har många skador i truppen men jag tycker ändå vi får ihop en ganska slagkraftig startelva, speciellt nu när Ortiz är tillbaks så han och Dulee kan lira centralt på mitten. Slutresultat som känns troliga är 1-0, 0-1 eller typ 5-0 och Wilton gör alla mål.
Citera
2009-07-30, 13:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Kan du utveckla det citerade? Jag förstod det iallafall inte.
Citera
2009-07-30, 13:31
Medlem
Citat:

Sett till spelet var hbk matchen inte alls bra, men torkan släppte på en bjudning och efter det så brukar målen trilla in, har dominerat mycket mer i tidigare matcher men trots extremt spelövertag och chanser i mängder så har den inte velat in. Det positiva är att jag tror AIK har lite stolthet och inte vill spela med 9 man i backlinjen som de flesta som kommer ner gör!

Känns rätt bra inför matchen men kan sluta hur som helst. Oroväckande att Halsti ska spela istället för Sudic som är avstängd men Gabriel tar nog hand om Obolo på ett bra sätt! Snart dags att gå ner och börja dricka öl.
Citera
2009-07-30, 15:09
Medlem
Sweeper80s avatar
Aral får sparken som sportchef och blir ungdomsansvarig med 100 lax i månaden i tre år till. Heja Dyyyyyrgåååårn!

Aral, Jeglertz, Zorken... hur tänkte dom där? Jag är jävligt glad att jag inte är gårdare... snacka om svårt för psyket... Snacka om vanskött klubb... Varför vill de aldrig ha in någon med lite pondus? Typ Backe, Prahl eller Hareide?

Idag är enda dagen på året som man håller på miffo-iff-iff... Heja iff-iff!
Citera
2009-07-30, 17:09
Medlem
Tror det blir storförlust ikväll för AIK :/ Malmö borta brukar itne gå speciellt bra, dock så vann ju MFF på Råsunda som dom aldrig brukar göra så känns ju lite positivt iaf att trender kan brytas.
Citera
2009-07-30, 18:13
Medlem
Någon som har livestream till malmö - AIK ?
Citera
2009-07-30, 18:18
Medlem
Keldons avatar
Vore så gutt om MFF kunde vinna över AIK idag. Årets MFF är ju minst sagt svaga men fördel av hemmaplan kanske kan verka till deras fördel?

Jag tror på 0-0, 1-0 eller 0-1 i den ordningen. Sen ska ju bara Kalmar vinna på söndag så börjar allt ordna sig.
Citera
2009-07-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytheline
Någon som har livestream till malmö - AIK ?

Logga in på csport.se. Därifrån kan du fixa livestream.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in