2009-11-11, 09:30
Medlem
Ekkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Sedan när granskar man slang? I förorterna är "lax" samma sak som tusen, och eftersom han själv är väldigt stolt över att vara från R-by och aldrig förnekar det (motsatsen) så är det bara passande att det blev 2lax9.

Lax är redan slang, det betyder tusenlapp, inget annat. Jag kanske uttryckte mig lite dåligt innan. Känns ju då rätt udda att göra slang av slang. Idioten har helt enkelt missat innebörden av ordet.
Citera
2009-11-11, 10:01
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekky
Lax är redan slang, det betyder tusenlapp, inget annat. Jag kanske uttryckte mig lite dåligt innan. Känns ju då rätt udda att göra slang av slang. Idioten har helt enkelt missat innebörden av ordet.
Jag är själv uppväxt i en förort, och även om jag inte använde det ordet så vet jag att många andra gjorde det, och då inte bara för pengar. Sedan om det är ett logiskt slang eller ett idiotiskt är ju knappast Mutumbas förtjänst vilket som.
Citera
2009-11-11, 10:24
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Jag är själv uppväxt i en förort, och även om jag inte använde det ordet så vet jag att många andra gjorde det, och då inte bara för pengar. Sedan om det är ett logiskt slang eller ett idiotiskt är ju knappast Mutumbas förtjänst vilket som.

Men varför ens diskutera en sådan skitsak? Tycker han att det är tufft att ha den där tatueringen på sitt bröst och alla hans ghettopolare (se aik'are) hajjar vad det handlar om så funkar den uppenbarligen som sig bör?
Citera
2009-11-11, 10:42
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Men varför ens diskutera en sådan skitsak? Tycker han att det är tufft att ha den där tatueringen på sitt bröst och alla hans ghettopolare (se aik'are) hajjar vad det handlar om så funkar den uppenbarligen som sig bör?
Vad menar du? Om killen är uppväxt med såna ord & uttryck och fortfarande använder de är det väl naturligt att det är det han tatuerar in.
Varför göra det till en big deal? Ingen har sagt att hans tatuering förtjänar Nobels kemipris eller så, det var mest en rolig grej som blev ännu bättre av att han gjorde den innan guldfinalen.
Citera
2009-11-11, 10:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Vad menar du? Om killen är uppväxt med såna ord & uttryck och fortfarande använder de är det väl naturligt att det är det han tatuerar in.
Varför göra det till en big deal? Ingen har sagt att hans tatuering förtjänar Nobels kemipris eller så, det var mest en rolig grej som blev ännu bättre av att han gjorde den innan guldfinalen.

Ungefär det jag ville ha sagt med min förra post. Det känns rätt långsökt att sitta och klanka på att lax defacto betyder "tusenlapp" och inte "tusental".
Känns helt enkelt som det inte finns något diskussionsämne även om jag tycker han kan vara komiskt kaxig och tyvärr har han ju haft 2flax9 och kunnat stå för alla sina små uttalanden och utspel.
Citera
2009-11-11, 11:10
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ungefär det jag ville ha sagt med min förra post. Det känns rätt långsökt att sitta och klanka på att lax defacto betyder "tusenlapp" och inte "tusental".
Känns helt enkelt som det inte finns något diskussionsämne även om jag tycker han kan vara komiskt kaxig och tyvärr har han ju haft 2flax9 och kunnat stå för alla sina små uttalanden och utspel.
Exakt, nu förstår vi varandra!
Citera
2009-11-11, 12:22
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekky
Uttrycket "lax" är grundat i att tusenlappar är "laxfärgade". Det syftar alltså på färgen på en sedel. Snyggt att ha något helt osammanhängande på bröstet.

Okej. Jag är övertygad om att Martin och alla andra AIK:are nu är förbannat besvikna, skamsna och olyckliga över det inträffade när du nu har avslöjat vad slanguttrycket "lax" ursprungligen kommer ifrån. Vi var i vår enfald övertygade om att språk och slang varit under ständig utveckling sedan människan lärde sig prata. Så även slangen i Stockholmsförorterna.

Vi står nu motbevisade i frågan.

Fan.
Citera
2009-11-11, 12:47
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Okej. Jag är övertygad om att Martin och alla andra AIK:are nu är förbannat besvikna, skamsna och olyckliga över det inträffade när du nu har avslöjat vad slanguttrycket "lax" ursprungligen kommer ifrån. Vi var i vår enfald övertygade om att språk och slang varit under ständig utveckling sedan människan lärde sig prata. Så även slangen i Stockholmsförorterna.

Fan.

Ekky, är du göteborgare? Det förklarar isåfall ditt enträget bevisande att ordet lax kommer från fiskens färg!

edit: Nu tänker inte jag prata mer om det här, fan pinsamt att stå på samma sida som sorkarna i något på internet.
Citera
2009-11-11, 12:52
Moderator
vfs avatar
Nu släpper vi fiskfärgen och diskuterar enbart det sportsliga, tack/Mod
Citera
2009-11-11, 12:52
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3

Fan.

Om det hör till AS 09 vet jag inte, men kalmar har fått tillstånd av kommunen att bygga sin nya arena.
250 miljoner sägs det kosta, innan var priset 560.
Om allt går sm planerat hoppas de kunna börja bygga i November.
Citera
2009-11-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23

Om det hör till AS 09 vet jag inte, men kalmar har fått tillstånd av kommunen att bygga sin nya arena.
250 miljoner sägs det kosta, innan var priset 560.
Om allt går sm planerat hoppas de kunna börja bygga i November.
Hur stor kapacitet kommer den ha? Finns det någon ritning eller liknande man kan se på den?
Är det inte Fredrikskans som just nu har Sveriges sämsta bortasektion?
Citera
2009-11-11, 19:36
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah
Hur stor kapacitet kommer den ha? Finns det någon ritning eller liknande man kan se på den?
Är det inte Fredrikskans som just nu har Sveriges sämsta bortasektion?
12 000 vad jag hört.

I och med att den blivit mycket billigare så vet jag inte om den här skissen stämmer längre, men här är en på utsidan iaf. http://svenskfotboll.se/svensk-fotboll/anlaggningarenor/anlaggningar/ Bläddra ned på sidan lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in