2009-07-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Ja var fan var du i Måndags? Jag brukar minsann se dig på norra!

I övrigt så är det väl en ganska solklar utvisning på Kenny. Men att det pratas om "det fulaste på hela säsongen" och fem matchers avstängning och liknande är löjligt. Fult? Absolut. Rött kort? Tveklöst. Dumt? Minst sagt. Men någon jävla måtta får det vara.

Jaså? Se där ja. Stod som brukligt på Norra nedre långt ut mot Västra.

Har givit upp andra platser på Norra. På Norra Mellan får man hålla på och parera pelarhelvetena hela tiden och på Norra Nedre mot Östra så sitter merparten.

I mitten oavsett Mellan eller Nedre så är det så knullat trångt och minst två öl i nacken är standard. Orkar inte med det längre, är för gammal. När det blir mål gäller det att vara beredd annars tar det en kvart att samla ihop kläderna och hitta sin plats igen.
Citera
2009-07-15, 20:05
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henrik21
Så, vad har varit fulare i år då? Eller är det så att man blir hemmablind.

Att det ska vara avstängning mer än den obligatoriska matchen borde väl vara en självklarhet, men tydligen inte.
Personligen tycker jag att tex Davies armbåge som inte hade något med spelet att göra var fulare och borde generera ett längre straff än en ev bestraffning av Kenny. Kalla det hemmablind om du vill. Det är lika enkelt för mig att hävda att du bara tycker det ena eller det andra för att du hatar gnaget. Och det känns väl kanske som att det är gjort redan kanske...
Citera
2009-07-15, 20:06
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Jaså? Se där ja. Stod som brukligt på Norra nedre långt ut mot Västra.

Har givit upp andra platser på Norra. På Norra Mellan får man hålla på och parera pelarhelvetena hela tiden och på Norra Nedre mot Östra så sitter merparten.

I mitten oavsett Mellan eller Nedre så är det så knullat trångt och minst två öl i nacken är standard. Orkar inte med det längre, är för gammal. När det blir mål gäller det att vara beredd annars tar det en kvart att samla ihop kläderna och hitta sin plats igen.
Äsch. Jag med sällskap står alltid bort mot östra. Det är alldeles lagom det. Sätter sig någon stackare där så reser de sig snart när vi andra ställer oss.
Citera
2009-07-15, 22:08
Medlem
Citat:
Personligen tycker jag att tex Davies armbåge som inte hade något med spelet att göra var fulare och borde generera ett längre straff än en ev bestraffning av Kenny. Kalla det hemmablind om du vill. Det är lika enkelt för mig att hävda att du bara tycker det ena eller det andra för att du hatar gnaget. Och det känns väl kanske som att det är gjort redan kanske...

Det har ju inget att göra med spelet här heller om man ska se rent krasst på händelsen. Han går in för sent, för tuftt, solklart rött och även grovt. Om man sett vad folk fått grov utvisning för i andra sammanhang så kanske en 3 matcher är lämpligt? Men man ska nog inte förvänta sig allt för mycket ändå. Sitter aikare överallt inom SvFF uppenbart.
Citera
2009-07-15, 22:11
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Det har ju inget att göra med spelet här heller om man ska se rent krasst på händelsen. Han går in för sent, för tuftt, solklart rött och även grovt. Om man sett vad folk fått grov utvisning för i andra sammanhang så kanske en 3 matcher är lämpligt? Men man ska nog inte förvänta sig allt för mycket ändå. Sitter aikare överallt inom SvFF uppenbart.
Å fan....
Citera
2009-07-15, 22:51
Medlem
Citat:
Samtidigt tycker du inte att Scholes skulle ha rött kort i CL-finalen för psykbrytet mot Sergio. Hur är det med konsekvensen?
Citera
2009-07-15, 22:57
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benzin
Så du menar på fullt allvar att en AIK-spelare som ligger ner på plan och fördröjer spelet för till synes ingenting inte skulle bli utbuad av göteborgsklacken trots rivaliteten mellan klubbarna?

Adam låg ju utanför sidlinjen, så det är ju ni som fördröjer spelet genom att inte ta erat inkast
Citera
2009-07-15, 23:04
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Adam låg ju utanför sidlinjen, så det är ju ni som fördröjer spelet genom att inte ta erat inkast
Helt korrekt. Dock så tror jag att de flesta på plats antingen som jag: gapade på gnagarna just det du påpekade. Att de skulle sätta igång spelet. Eller att de trodde att domaren hade blåst av.

För mig personligen så är det hela en icke-situation. Hade det inte tagits upp här hade jag inte funderat en sekund mer på det hela.
Citera
2009-07-15, 23:33
Medlem
Niths avatar
Citat:
Äsch. Jag med sällskap står alltid bort mot östra. Det är alldeles lagom det. Sätter sig någon stackare där så reser de sig snart när vi andra ställer oss.
eddie?
Citera
2009-07-15, 23:35
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nith
eddie?
Det där verkar ju vara ett skitpundigt sätt att åka ut på 1.06. Men nej. Någon sådan känner jag inte.
Citera
2009-07-16, 00:14
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Det där verkar ju vara ett skitpundigt sätt att åka ut på 1.06. Men nej. Någon sådan känner jag inte.

Känns ju iofs som hela er interna diskussion om var på norra ni står känns rätt pundig.

Ser annars fram emot att Hammarby garanterat blir det första lag att förlora mot Örgryte, ni kan börja håna redan nu.
Citera
2009-07-16, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Känns ju iofs som hela er interna diskussion om var på norra ni står känns rätt pundig.

Ser annars fram emot att Hammarby garanterat blir det första lag att förlora mot Örgryte, ni kan börja håna redan nu.

Varför ser du fram emot det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in