2009-11-01, 22:05
Medlem
Rösten är slut, jag är slut, euforin är total. Orkar inte skriva något förnedrande till losers som funeral och henrik21 först ska vi vrida om kniven i cupfinalen också. Slutligen ett stort fuck you till sopan som inte kunde träffa mig med campingstolen. VI ÄR SVENSKA MÄSTARE!

EDIT: Får ta tillbaka det där med funeral och henrik21, såg att de ansåg oss värdiga vinnare och gratulerade. Trodde ni skulle skriva något om SvFF=AIK
Senast redigerad av Juuni 2009-11-01 kl. 22:13.
Citera
2009-11-01, 22:05
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Jag quotar Anonym som kommenterade på baraben.com. Så jävla rätt, förutom delen med att hellre åka ur

WORD!
Word? Den där sorgliga jävla sosseretoriken?
Nu får du väl ändå torka tårarna och ta förlusten SOM EN MAN.
Citera
2009-11-01, 22:07
Medlem
Någon som vet om man kan se intervjuerna efter matchen som gick på canal+? Jag tror det var Pavey som sa något helskönt typ "In front of the gates of hell, we took it down" eller nåt sånt, var inte i samma rum som tvn just då. Men måste fan få reda på vad han sa
Citera
2009-11-01, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
AIK vann guldet när G Svensson fick sitt gula kort mot HBK helt enkelt, fanns ju ingen som krigade i andra halvlek utan gnaget fick bestämma matchbilden. Nästa år blir aik inte ens topp 5 så det hade vart bättre om Gbg vunnit som iaf kunnat få ihop ett skapligt lag till CL-kvalet
De stämmer inte, AIK vann guldet när Mutumba bytte kant och fick spela mot Erik Lund. om jag ska välja en enskild händelse som avgjorde matchen förutom målen är det nog det.
Citera
2009-11-01, 22:13
Medlem
Cruachans avatar
Tacka Gud för att Klevis är avstängd, annars hade det gått vilt till här. Hade nog i och för sig varit rätt kul att höra vad han sagt. Aja, grattis AIK!
Citera
2009-11-01, 22:18
Medlem
Ultras10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereToGo
Någon som vet om man kan se intervjuerna efter matchen som gick på canal+? Jag tror det var Pavey som sa något helskönt typ "In front of the gates of hell, we took it down" eller nåt sånt, var inte i samma rum som tvn just då. Men måste fan få reda på vad han sa

Jag har det inspelat på en digitalbox med hårddisk, om någon förklarar hur jag kan få in det i datorn kan jag lägga ut både match, firande och intervjuer.
Citera
2009-11-01, 22:20
Medlem
Vuxenkos avatar
Då var allsvenskan slut, och som AIKare så var det ju ett magiskt slut. Kung Tjerna fick avgöra tillslut!

Sett över hela säsong måste jag säga att Ifk hållt högst klass när dom var som bäst, men att AIK var lika bra i stortsett under hela säsongen.

Nästa år blir det CL-kval och får vi kanske vara med om ännu ett äventyr i Europa? Hur som helst kan det bli ruskigt kul och kvalmatcherna måste ses live!

Så tack Stahre, Mutumba, Obolo, Tjerna, Bojan och hela AIK för en helt fantastisk säsong som förhoppningsvis avslutas med ett cupguld!
Citera
2009-11-01, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereToGo
Skulle tror att du i detta nu kan ladda ned matchen i helhet på PB. Om du söker kommer du fina
Citera
2009-11-01, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
Sett över hela säsong måste jag säga att Ifk hållt högst klass när dom var som bäst, men att AIK var lika bra i stortsett under hela säsongen.

Nästa år blir det CL-kval och får vi kanske vara med om ännu ett äventyr i Europa? Hur som helst kan det bli ruskigt kul och kvalmatcherna måste ses live!

AIK har varit bra och det har vi med men vi har slarvat bort så många matcher i år, så till nästa år Gör om gör rätt blåvitt !

Hoppas att något Svenskt lag kan ta sig ut nästa år, det blir inte lätt men det ska nog gå ändå.
Citera
2009-11-01, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
Jag quotar Anonym som kommenterade på baraben.com. Så jävla rätt, förutom delen med att hellre åka ur

WORD!

Hur ska SVFF kunna veta i förväg att Göteborg - AIK kommer bli en guldmatch? Matchen ska ju spelas nån gång och matchen kommer alltid att vara en hatmatch.
Om AIK hade kunnat legat på en obetydlig 7:e plats medan Göteborg på en obetydlig 5:e plats, då skulle ingen klaga på att matchen var i den sista omgången. Man lottar, och det blev som det blev.
Inse det roliga istället. En lottning, som gjorde att vi fick de bästa förutsättningarna inför en match, någonsin. Så som försnacket gick inför matchen idag har höjt den svenska fotbollen.
Citera
2009-11-01, 22:58
Medlem
Ultras10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demoner
Hur ska SVFF kunna veta i förväg att Göteborg - AIK kommer bli en guldmatch? Matchen ska ju spelas nån gång och matchen kommer alltid att vara en hatmatch.
Om AIK hade kunnat legat på en obetydlig 7:e plats medan Göteborg på en obetydlig 5:e plats, då skulle ingen klaga på att matchen var i den sista omgången. Man lottar, och det blev som det blev.
Inse det roliga istället. En lottning, som gjorde att vi fick de bästa förutsättningarna inför en match, någonsin. Så som försnacket gick inför matchen idag har höjt den svenska fotbollen.

Det är korkat att lägga ut den på en helg, eftersom att de flesta är lediga och kan resa till den matchen då. Normalt brukar dessa matcher placeras ut på måndagar eller onsdagar, då de flesta jobbar och inte har möjlighet hatt åka till matchen.
Citera
2009-11-01, 23:05
Bannlyst
Underbart att vinna guldet, nu laddar vi inför nästa säsong.

Man kan ju bara hoppas vi får möta ett lätt CL motstånd i kvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in