2009-05-29, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Skulle nog snarare vilja säga så här minst dåliga i stan*ler*

Nu är jag ingen fanatisk fotbollsälskare, men det är så otroligt dålig kvalitet på svensk fotboll att jag mer eller mindre får psykbryt varje gång jag tittar.

Det ända som är kul är att retas eller bli retat på jobbet då det är derby i stockholm.

Minst dåliga i stan? hifdif är helt värdelösa, bp är dåliga och AIK är grymma.
Citera
2009-05-29, 19:44
Medlem
Bornets avatar
Nån MFF:are som kan ge en en uppdatering på Wilton och Harbuzi?
Citera
2009-05-29, 19:51
Medlem
Kungblas avatar
Wilton ska det inte vara nån fara med. Harbuzi däremot kommer alldeles säkert missa matchen då det var snack om att han riskerar missa u-21 vm. Så det är äntligen dags att prova på att spela med EN offensiv mitt och en renodlad anfallare på söndag.
Citera
2009-05-29, 19:54
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla
Wilton ska det inte vara nån fara med. Harbuzi däremot kommer alldeles säkert missa matchen då det var snack om att han riskerar missa u-21 vm. Så det är äntligen dags att prova på att spela med EN offensiv mitt och en renodlad anfallare på söndag.
Det tackar vi för dubbelt-upp.

Nu utesluter jag inget ang. Wille eftersom det skulle leda till hans hattrick mot oss, men jag kan ju säga att jag hitills inte är imponerad.
Citera
2009-05-29, 19:59
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Nu utesluter jag inget ang. Wille eftersom det skulle leda till hans hattrick mot oss, men jag kan ju säga att jag hitills inte är imponerad.

Tyvärr inte jag eller någon MFFare heller. Men jag tror att det handlar mer om hans omgivning än Wilton själv. Hans spelstil påminner mycket om Ola Toivonens, men han har inte haft närheten av samma förutsättningar som Ola hade då han är ensam forward med Harbuzi bakom sig som bråkar om samma position.
Citera
2009-05-29, 21:04
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
Minst dåliga i stan? hifdif är helt värdelösa, bp är dåliga och AIK är grymma.

Ja jag tycker att kvaliten på svensk fotboll är skitdålig.Håller med dig om att DIF HIF och BP Är värdelösa även aik i mina ögon, även om jag håller på ett av lagen.För mig är det som att titta på jobbpolarna som lirar korpfotboll.
Citera
2009-05-29, 21:18
Medlem
erikbes avatar
Så får man tacka BK Häcken för hjälpen. Tycker mer och mer illa om Magnus Haglund dock. Han tar sig själv på lite för stort allvar. Snacka om humorbefriad snubbe. Är det bara jag?

Fann denna lite lustiga bild i GT häromdagen på tal om Häcken
http://ifkgoteborg.blogspot.com/2009/05/gp-goes-fib-aktuellt.html
Citera
2009-05-29, 21:34
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Så får man tacka BK Häcken för hjälpen. Tycker mer och mer illa om Magnus Haglund dock. Han tar sig själv på lite för stort allvar. Snacka om humorbefriad snubbe. Är det bara jag?
Håller med, tycker han verkar vara en riktig dryg jävla översittare
Citera
2009-05-29, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Ja jag tycker att kvaliten på svensk fotboll är skitdålig.Håller med dig om att DIF HIF och BP Är värdelösa även aik i mina ögon, även om jag håller på ett av lagen.För mig är det som att titta på jobbpolarna som lirar korpfotboll.

Det har du rätt i, men det är ju dumt att jämföra med tex. Chelsea eller Inter.
Citera
2009-05-29, 23:03
Medlem
Paperkorgs avatar
Nu om vi vinner mot öis (som vi borde göra) så kanske vi är om bajen och då är ju vi bäst i stan trots allt.
Citera
2009-05-29, 23:33
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ari.Gold
Mutumba i klacken är ganska ballt.
Han verkar ju hysa ett gott AIK-hjärta vilket är bra med tanke på att utlandet snart lär rycka i honom, han besitter ju en hel del potential.

Så han var alltså i klacken? Jag stod för högt upp för att förstå det, men anade det dock. Jag hade gjort samma sak om jag varit i hans situation.

Hyfsat gott? Han ÄR AIK rakt igenom.

Det känns som att vi har fått en riktigt bra känsla inom laget också, det kanske inte räcker till SM-guld, men det räcker nog till en placering på den tabellsidan man vill vara på. Sällan har jag sett AIK dominera, eller, fel ord, kontrollera ett derby så pass bra som man gjorde i går. Kul att se, och när man tänker efter så såg det bra ut mot Djurgården också.

Derbykungar är verkligen AIK och det känns extra skönt att bekräfta det rejält i går.
Citera
2009-05-30, 00:47
Medlem
Strinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Så han var alltså i klacken? Jag stod för högt upp för att förstå det, men anade det dock. Jag hade gjort samma sak om jag varit i hans situation.

Hyfsat gott? Han ÄR AIK rakt igenom.

Det känns som att vi har fått en riktigt bra känsla inom laget också, det kanske inte räcker till SM-guld, men det räcker nog till en placering på den tabellsidan man vill vara på. Sällan har jag sett AIK dominera, eller, fel ord, kontrollera ett derby så pass bra som man gjorde i går. Kul att se, och när man tänker efter så såg det bra ut mot Djurgården också.

Derbykungar är verkligen AIK och det känns extra skönt att bekräfta det rejält i går.

Nja, Djurgården kunde gott och väl dunkat in ett mål mot er, och ni kunde lika gärna torskat mot BP också. Bara för ni har tre derby segrar behöver du inte överdriva.

Sen ska vi inte glömma att förra året vann ni inte ett enda derby, och i de derbyna mot Bajen gjorde ni mål på felbedömda straffar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in