2009-05-26, 18:29
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrs008
Jag tycker båda skulle ha haft rött men enligt reglerna så var Bjärsmyrs röda solklart medan eftersom Dixon inte träffade en knivigare situation. Men hade väl kunnat ge ett rött för vårdlöst spel (?).

Skillnaden är satsningen, inte hur illa dem träffar. Oavsett vad så motiverade Bjärsmyr sin tackling med att domaren hade satt nivån tidigare och att han inte var det minsta orolig för rött pga av just det. Det är inte vackert, men det hade aldrig brutit något ben vilket Dixons tackling mot Söder hade, det är väl främst det som är skillnaden. Direkt efter regelboken så är båda röda men Dixons hade ju även kunnat vara avstängning i mer än bara en match efteråt. Dessutom hade ju som sagt domaren redan satt nivån innan Bjärsmyrs tackling...
Citera
2009-05-26, 19:08
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziztey
Äh, Malmö FF borde vunnit mot IFK Glenn men vilken tur dom har..
Typiskt MFF-mentalitet. IFK är ett starkare lag och spelade bättre, även om dom inte spelade en av sina bästa matcher. Jag håller på Dif och har gått gymnasiet och bor nu i Lund och ALLA MFF'are jag känner har alltid sån jävla hybris.

Inse bristerna i MFF, så kanske ni inte blir så besvikna när ni börjar ropa SM guld efter en vinst på ÖIS första hemma matchen på nya stadion och ändå kommer sluta typ 6a i tabellen.
Citera
2009-05-26, 19:31
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrs008
I regelboken står det att tacklingar med dobbarna före ska ge rött direkt då det är stor risk att det genererar skada, detta var uppenbarligen en sådan situation. Det går inte att snacka bort.

Citera gärna den del i regelboken som säger det. Jag hittar nämligen inget om det.

/feldgrau
Citera
2009-05-26, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Citera gärna den del i regelboken som säger det. Jag hittar nämligen inget om det.

/feldgrau

Kanske kapitlet om "Allvarligt otillåtet spel"? Vad vet jag.
Citera
2009-05-26, 19:53
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sportsbetting
Kanske kapitlet om "Allvarligt otillåtet spel"? Vad vet jag.

Ja, det finns text om allvarligt otillåtet spel, men ingenstans står det att alla tacklingar med dobbarna före skulle vara just allvarligt otillåtet spel. Det är rimligen upp till domaren att bedömma vad som är allvarligt otillåtet spel och däri kan man t ex skilja på Dixons hoppspark och Bjärsmyrs sena tackling utan problem, och bestraffa dem på olika sätt.

/feldgrau
Citera
2009-05-26, 20:02
Medlem
Citat:
Ja, det finns text om allvarligt otillåtet spel, men ingenstans står det att alla tacklingar med dobbarna före skulle vara just allvarligt otillåtet spel. Det är rimligen upp till domaren att bedömma vad som är allvarligt otillåtet spel och däri kan man t ex skilja på Dixons hoppspark och Bjärsmyrs sena tackling utan problem, och bestraffa dem på olika sätt.

/feldgrau

I slutet av det kapitlet visas ju två bilder av tacklingar med dobbarna före. Därför tänkte på just det kapitlet.
Citera
2009-05-26, 20:02
Medlem
Citat:

/feldgrau

Jag har inte läst det utan frågade en vän som är domare och han sa så till mig, men jag kan fråga honom var du kan hitta det om du vill det..
Citera
2009-05-26, 20:48
Medlem
Amex88s avatar
Någon som lyssnar på DIF-Häcken på Radiosporten förresten?
Annika Greder Duncan är ju inte världens bästa kommentator, hon har vissa sköna inlägg ibland. Men hon verkar ju inte direkt ha koll på Allsvenskan med spelare osv.
Och sedan inte helt 100% koll på spelet.

Edit: haha ganska kul när hon kommenterar streakern, han är FUL också.. nu tog han tag i fläskberget.. Lite humor faktiskt
Citera
2009-05-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Annika Greder Duncan är ju inte världens bästa kommentator, hon har vissa sköna inlägg ibland. Men hon verkar ju inte direkt ha koll på Allsvenskan med spelare osv.
Och sedan inte helt 100% koll på spelet.

Men varför, VARFÖR måste kvinnor kvoteras in bland männens sporter? Så jävla idiot-fjantigt.
Citera
2009-05-26, 20:51
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Men varför, VARFÖR måste kvinnor kvoteras in bland männens sporter? Så jävla idiot-fjantigt.
Jo jag vet, orkar ju verkligen inte ha henne som kommentator i många matcher. Men kul med omväxling.
Fast det beror väl på att både SVT och SR är så bra "könskvoterade" och vänstervridna.
Citera
2009-05-26, 20:55
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Som jag skrev i chat-tråden
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Haha. Hon som kommenterar Djurgården-Häcken var ju rätt kul.
"Det var Zoran som sa att det var en hybrid mellan 4-3-3 och 4-4-2 men det ser ut som ett klassiskt 4-4-2."
"Ja det är ju bara en bokstavs skillnad mellan hybrid och hybris."
Skön kommentar om Zoran. Hybris och Zoran känns som en rätt vanlig kombination.
Citera
2009-05-26, 20:59
Medlem
Amex88s avatar
Känns bra med 1-0 mot Häcken, då kan man vila ut lite denna veckan. Nu får vi ta 3 pinnar mot ÖIS så slipper man värsta oron för Superettan. Men något vidare skönlir blir det nog inte i denna säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in