2009-07-28, 13:18
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
Det ser då verkligen inte som det. Han ser missbildad ut
Jamen släng upp en bild på dig själv då, eller hur var det nu
Citera
2009-07-28, 13:28
Medlem
unclefloyds avatar
P3RK3L3>

Bra analys, tycker du är spot on när det kommer till vad som gått snett med laget i år. Nu håller det inte längre.

Bornet&Wilhelm.MJ>

Vet inte om det var i denna tråd ni diskuterade våra britters kvinnliga umgängen, men Angus kan jag meddela har skött sina kort ypperligt och nu har ett mer eller mindre fast förhållande med en bra tjej. Jag känner henne inte, men har hört det från bra källa. Ingen oro!
Än.

Vad gäller bortastället så är inte den olika reklamen det största problemet i mina ögon. Färgen är det vidrigaste och mest smaklösa jag sett.
Citera
2009-07-28, 14:16
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Sjukt hög nivå nu... Domaren var urkass, mot båda håll ska tilläggas. Vi skulle haft en straff minst, några av våra hörnor skulle vi inte ha haft. Båda lagen spelade handboll flera gånger utan att domaren reagerade. Linjedomaren var helt ute ur matchen.

Eftersom AIK är laget som försöker spela fotboll och GAIS laget som går in för att spela 0-0 så är det ju naturligt att vi får mer frisparkar eftersom vi är det bollhållande och anfallande laget.

Nisse må vara ful som stryk men det här är ingen jävla Idoltävling utan Allsvenskan. Spelet är fotboll. Och idag gjorde vi det man ska, nämligen tog 3 poäng mot 10 vägarbetare och en keeper med ställ i Pridefestivalens ära som försökte göra allt utom att spela fotboll. Och vilken patetisk jävla ursäkt till bortaklack... Kalmar, Elfsborg och fucking Gävle tar upp mer än charmiga GA&IS. Fy fan.

Detta beror på att Kalmar, Borås och Gävle bara har ETT lag att som yngre boende i staden att supportera. De yngre i Göteborg väljer inte GAIS i samma utsträckning varför det blir något färre i klacken i allmänhet och i bortaklacken i allmänhet, för varje år. Till slut tar det självfallet stopp, men inte än på några år. Det är ett naturligt bortfall.

Nej, jag är inte GAIS:are, men min far är det och har så varit sedan 1956. Då ställer man sig knappast i klacken.
Citera
2009-07-28, 15:06
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Detta beror på att Kalmar, Borås och Gävle bara har ETT lag att som yngre boende i staden att supportera. De yngre i Göteborg väljer inte GAIS i samma utsträckning varför det blir något färre i klacken i allmänhet och i bortaklacken i allmänhet, för varje år. Till slut tar det självfallet stopp, men inte än på några år. Det är ett naturligt bortfall.

Nej, jag är inte GAIS:are, men min far är det och har så varit sedan 1956. Då ställer man sig knappast i klacken.

Det förklarar inte varför GAIS var uppe med säkert det femdubbla t.ex. i Superettan och säsongen efter det. Bulken var 16-35 åringar. Jag förstår att många yngre idag väljer IFK med tanke på IFK:s framgångar på plan (och även utanför), men IFK har alltid varit mer eller mindre ett topplag vilket man ju knappast kan säga om GAIS - no offence GAIS:are - så enligt den logiken borde ingen född sent 80-tal eller tidigt 90-tal hålla på GAIS överhuvudtaget, men ändå har dessa personer rest till Råsunda de senaste åren.

Göteborg - en stad med stark fotbollstradition - har väl med omnejd nära 900000 invånare fördelat på 3 klubbar (Häcken, VF, Qviding borträknat), Kalmar och Gävle med omnejd har 1 klubb fördelat på ca 60-70000 invånare. You do the math.

Det finns nog antagligen en enorm mängd passiva GAIS-supportrar i GBG och i exil, det är nog GAIS största problem; folk som säger att de är GAIS men som inte går och ser eländet när det väl vankas...
Citera
2009-07-28, 15:55
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Det finns nog antagligen en enorm mängd passiva GAIS-supportrar i GBG och i exil, det är nog GAIS största problem; folk som säger att de är GAIS men som inte går och ser eländet när det väl vankas...

Visst är det så, massa gaisare är väldigt sällan på match. Nu hackar ju laget också, trots gaisarnas självpåstådda trohet så tappar de som alla andra publik när det går dåligt.
Citera
2009-07-28, 17:11
Medlem
Äh, jag blev förvånad åt andra hållet - att Gais öht hade folk på plats på Södra.

Gänget ligger näst sist i Allsvenskan, har inte vunnit en match på flera månader och har bortamatch mot ett AIK som de i matchen innan med nöd och näppe lyckades få oavgort mot.

Ändå var det tillräckligt många som åkte 50 mil enkel resa för att åtminstone ibland göra sig hörda ända bort till Östra Övres nordliga ände där jag satt. Poäng i min bok!

21 september möter vi Örgryte hemma - hur många kommer det finnas i bortaklacken då?
Citera
2009-07-28, 18:46
Medlem
Kalle7s avatar
Kommer det många gnagare på besök till Malmö på torsdag?
Citera
2009-07-28, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle7
Kommer det många gnagare på besök till Malmö på torsdag?

Men snälla. Det får du se på torsdag.
Citera
2009-07-28, 20:16
Bannlyst
Alltså är folk blinda när mod skriver att man ska släppa allt med bögar å sossar? Blir irriterad över att folk verkar helt blinda till dessa inlägg...
Citera
2009-07-28, 20:18
Bannlyst
On Topic, BK Häcken har imponerat som fan denna säsongen. Var på senaste matchen mellan Häcken och Örebro igår, Häcken dominerade matchen fullt ut, synd att Örebro skulle få in bollen på övertid

Tror alla lag har underskattat Häcken som tusan...
Citera
2009-07-28, 21:48
Medlem
feldgraus avatar
Bah. Hatar att förlora mot skitlag (ja, jag vet att TFF inte är något riktigt skitlag längre men det känns fortfarande förjävligt), speciellt i matcher man borde avgjort redan i första halvlek. Inte direkt oväntat heller att Elfsborg skulle vända mot Djurgården.

Jaja, allt är fortfarande i egna händer.

/feldgrau
Citera
2009-07-29, 14:18
Bannlyst
Saxat från GAIS.se:

I samband med bortamatchen mot AIK hölls det en tyst minut och det fick den före detta styrelseledamoten i AIK - Bengt Lindblad - att skriva följande i ett mail till GAIS-gården:

Citat:
"Anledningen till detta mail är att uttrycka min och andra AIK-anhängares tack till er på Råsunda närvarande klack, som uppträdde utomordentligt hänsynsfullt i samband med den tysta minut som påbjöds före matchen med anledning av Benny Söderlings och Nicolaus Garcias bortgång".
Bengt Lindblad skriver vidare att "GAIS är uppenbarligen ett lag som säkert har mycket goda chanser att klara sig kvar i Allsvenskan. Ni verkar håla ihop laget bra och är tydligt svåra att ta bollen ifrån. Jag tycker inte ni var sämre än Änglarna, som ju också förlorade med 1-0 mot AIK nyligen. Snarare tvärtom."

GAIS som förening för dessa ord och väljer att rikta strålkastarljuset mot våra supportrar på plats och säga tack!

Ibland kan man faktiskt sträcka på sig som GAIS:are, trots att det går ganska knackigt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in