2009-05-26, 00:56
Medlem
Trillskes avatar
Skönt att det går bra för Gefle. Inte nåt vidare schema i början, har inte haft nåt riktigt flyt, men ligger lik förbaskat 4. Sjukt starkt. Har trott att vi skulle vara ett mittenlag i år, men första 11 omgångarna är över förväntan.
Citera
2009-05-26, 01:17
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Men att ens snacka om Wernblooms bollvinst som bäddade för 2-0, hallå... Man kan lika gärna få det till att DA inte är i närheten av att vinna bollen och istället sätter knäet i PW.
I så fall får du nog kolla på reprisen en gång till, Wernblom lägger sig och sätter två sulor i låret på DA som också glider men som inte har sina dobbar in mot PWs kropp. Sedan sätter PW en fin eftersläng med vänster foten. Såg nu på reprisen också att PW faktiskt tar bollen med högerhanden när han ligger ner, så även om du inte tycker det skulle varit något där så skulle det varit hands.

2:40
http://fotbollskanalen.se/1.429059?videoId=1.1014101&renderingdepartment=2.1 2478
Citera
2009-05-26, 01:27
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
I så fall får du nog kolla på reprisen en gång till, Wernblom lägger sig och sätter två sulor i låret på DA som också glider men som inte har sina dobbar in mot PWs kropp. Sedan sätter PW en fin eftersläng med vänster foten. Såg nu på reprisen också att PW faktiskt tar bollen med högerhanden när han ligger ner, så även om du inte tycker det skulle varit något där så skulle det varit hands.

2:40
http://fotbollskanalen.se/1.429059?videoId=1.1014101&renderingdepartment=2.1 2478

Buu dumma domare buu... ...
BTW så var offsiden på sellas mål väldigt tveksam, han står PRECIS på linjen, vilket är onside om jag fattat reglerna rätt. Så 2-0 ändå och alla nöjda?
Citera
2009-05-26, 01:29
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One-Love
BTW så var offsiden på sellas mål väldigt tveksam, han står PRECIS på linjen, vilket är onside om jag fattat reglerna rätt. Så 2-0 ändå och alla nöjda?

Nej, den var inte alls tveksam.
Citera
2009-05-26, 01:35
Medlem
Kungblas avatar
Citat:

Det är väl snarare ni Göteborgsfans som gråter att Dixon borde bli utvisad, när både Wernbloom OCH Bjärsmyr i så fall även borde ha fått det röda kortet.
Citera
2009-05-26, 01:35
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Nej, den var inte alls tveksam.

Okej. Wiki:
En spelare är inte i offsideposition om:

* han/hon är på sin egen planhalva.
* han/hon är i linje med den näst sista motspelaren.

Alltså, i linje, INTE offside.

http://i43.tinypic.com/2jachah.jpg
Du säger utan tvekan att det är inte ens tveksamt att han är på linjen?
Citera
2009-05-26, 01:42
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Okej. Wiki:
En spelare är inte i offsideposition om:

* han/hon är på sin egen planhalva.
* han/hon är i linje med den näst sista motspelaren.

Alltså, i linje, INTE offside.

http://i43.tinypic.com/2jachah.jpg
Du säger utan tvekan att det är inte ens tveksamt att han är på linjen?

Det är offside, även om det är med lite. Vad är konstigt? Även om jag oftast är för att hellre fria än fälla vid extra kniviga situationer, så tycker jag inte att detta var en sådan.
Citera
2009-05-26, 01:48
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Det är offside, även om det är med lite. Vad är konstigt? Även om jag oftast är för att hellre fria än fälla vid extra kniviga situationer, så tycker jag inte att detta var en sådan.

Jag bryr mig ärligt talat inte om domarbeslut efter matcherna, vi vann matchen ändå. Fine det kanske är offside med 1 dm då, det som är konstigt, och det jag reagerade på, är att du quotar mig för att rätta mig att det inte ens är tveksamt. Vilket det utan tvivel är, även om det förmodligen är offside.
Citera
2009-05-26, 01:51
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Hmm... Jag har ju svårt att förstå hur du kan se den som nått annat än knivig. Det är ju tydligt på den bilden att deras smalben och därmed hälar är exakt i linje med varandra. Om det är offside så är det alltså antingen därför att Selakovic har foten mer vriden mot målet än vad MFF:aren har eller att han har större fötter så att tårna hamnar i offsideläge..

Eller är det inte fötterna som gäller? Det har jag alltid tänkt men det kan ju vara nått annat men i så fall räcker det ju att vifta med handen fel för att hamna i offsideläge så det verkar ju lite smått bisarrt..
Citera
2009-05-26, 01:59
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Hmm... Jag har ju svårt att förstå hur du kan se den som nått annat än knivig. Det är ju tydligt på den bilden att deras smalben och därmed hälar är exakt i linje med varandra. Om det är offside så är det alltså antingen därför att Selakovic har foten mer vriden mot målet än vad MFF:aren har eller att han har större fötter så att tårna hamnar i offsideläge..

Eller är det inte fötterna som gäller? Det har jag alltid tänkt men det kan ju vara nått annat men i så fall räcker det ju att vifta med handen fel för att hamna i offsideläge så det verkar ju lite smått bisarrt..

Reglerna säger att någon del på kroppen (förutom armarna) inte får vara förbi. Så huvud, bröst, fötter. Det blir väl axlarna som gäller, och därmed offside. Men jag kan ändå inte förstå hur man kan se den som solklar när det handlar om ungefär 5-10cm.
Citera
2009-05-26, 02:03
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Reglerna säger att någon del på kroppen (förutom armarna) inte får vara förbi. Så huvud, bröst, fötter. Det blir väl axlarna som gäller, och därmed offside. Men jag kan ändå inte förstå hur man kan se den som solklar när det handlar om ungefär 5-10cm.

Jag tycker verkligen du borde kolla upp hur mycket 5-10 cm verkligen är. Det är alltså inte den lilla bilden som du postat som du ska mäta ifrån.
Citera
2009-05-26, 02:05
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Jag tycker verkligen du borde kolla upp hur mycket 5-10 cm verkligen är. Det är alltså inte den lilla bilden som du postat som du ska mäta ifrån.

Fan också. Jag som hade den som fullscreen på min 60" LCD-skärm och mätte till exakt 7,2 cm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in