2009-05-17, 19:53
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nowhere Hill
bara att gratulera brajen på 3 välbehövliga virknålar till en ny kofta, mycket malmö enligt dom rapporter man hunnit läsa men söder pustar väl ut efter denna seger....någon som var p.p som vill ge en analys av eftermiddagens händelser ? tg lär väl sitta kvar nu över sommaruppehållet iaf eller ?

Tack! De var tre otroligt välbehövda poäng. Om vi ska dela upp matchen såg det kanske ut såhär:

Minut 1-15: Bajen hade mest spel och visade intentioner
Minut 16-45: MFF tog över och hade spel men skapade inte riktigt något
Minut 46-85: MFF hade bollinnehavet och en del halvchanser
Minut 85-93: Bajen ryckte upp sig, eller så tröttnade MFF och Bajen höll bollen bra.

Charlie kom fri en gång i första halvlek och sköt utanför. MFF hade några skott på mål i första men inget man som bajensupporter drog efter andan av.

Andra halvlek hade var Daniel Larsson påpassligt framme på ett inspel från vänsterkanten och borde ha nickat i mål men den går högt över. Det är mycket strul och kamp i bajens straffområde och de har problem att få bort bollen, MFF känns dock för omständiga och när de väl kommer till avslut står det 5-6 bajenspelare och täcker. En farlig nick som jag tror gick i ribban lyckades MFF med också...
Citera
2009-05-17, 19:55
Moderator
easy_dans avatar
Tack Wilton att du håller i bollen så länge att 3 backar hinner fram för att täcka innan du avlossar ett skott, spelet bedrövligt igen men oerhört mycket farligare än vi varit på länge.
Citera
2009-05-17, 19:56
Medlem
Kungblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Minut 46-85: MFF hade bollinnehavet och en del halvchanser

Halvchanser? Insida stolpe och ribba ser jag inte som halvchanser
Citera
2009-05-17, 19:59
Bannlyst
Hammarby hade både tur och spelade bra. Fotboll handlar inte bara om skicklighet ibland behöver man lite tur också

Bra jobbat Bajen.
Citera
2009-05-17, 19:59
Medlem
Strinders avatar
ÅÅÅÅ HAMMARBY

Yes, fan va viktig seger!
Citera
2009-05-17, 20:04
Medlem
selvovics avatar
nog har han åldern emot sig, men håller hyséns målform i sig så blir man ju orolig för huruvida blåvitt kommer lyckas behålla sin guldklimp
Citera
2009-05-17, 20:06
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla

Stolpträffen hade jag glömt. Den va riktigt svettig, jag tror fan inte jag andades på flera minuter efter den, det var en helchans.

Alla fasta situationer mot oss är farliga, men jag upplevde det inte som en helchans, även om det var nära.
Citera
2009-05-17, 20:07
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungbla

Fast ribban hade Poppen helkoll på, är ju rakt ovanför honom. Förutom stolpen hade mff mycket situationer som man misslyckades med att utnyttja.
Citera
2009-05-17, 20:09
Medlem
Keldons avatar
Hysen har gjort fler mål denna säsong än vad Rydström har gjort på 186 allsvenska matcher.

Matchen idag var väl en typisk Göteborg - KFF? Mycket kamp i första, Strömbergsson släppte ovanligt mycket tyckte jag. Sedan i andra gör IFK två slump mål och matchen blir hur öppen som helst. KFF rullar boll i evigheter utan att göra något vettigt. Plötsligt får Dauda in världens slumpmål och kampen mot klockan hårdnar betänkligt.

Sedan händer inget förens i den 8e extratidsminuten men Kim räddar poängen för Götet. 12000 på läktaren. Hur står det sig mot övriga matcher för ICA denna säsong?
Citera
2009-05-17, 20:15
Medlem
_Marcuss avatar
Ösk - Gais, grymt tråkig match. Dock är det alltid gött med 3 poäng mot dessa äckliga göteborgare som luktar fisk...
Citera
2009-05-17, 20:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av _Marcus
Ösk - Gais, grymt tråkig match. Dock är det alltid gött med 3 poäng mot dessa äckliga göteborgare som luktar fisk...

Haha, alla rensar fisk i Göteborg
Citera
2009-05-17, 20:26
Medlem
Hajvs avatar
haha fattar inte hur bajarna kan vara glada med tanke på deras insats, totalt utspelade. Största dominansen i år från mff.

Bra lirat Malmö

9000 på läktaren? herregud
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in