2009-05-16, 14:20
Medlem
b0gfettos avatar
Nån som såg på tv4 och hörde vilkas målvakt som hade problem med vänsterhanden och reservmålvakten knappt hade nån erfarenhet av allsvenskan? Elfsborg-Halmstad dvs.
Citera
2009-05-16, 14:24
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Nån som såg på tv4 och hörde vilkas målvakt som hade problem med vänsterhanden och reservmålvakten knappt hade nån erfarenhet av allsvenskan? Elfsborg-Halmstad dvs.
Såg eller hörde inget. Men jag har läst att Ante Covic hade någon skadekänning. Bör vara han då
Citera
2009-05-16, 17:45
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Såg eller hörde inget. Men jag har läst att Ante Covic hade någon skadekänning. Bör vara han då
Mycket riktigt.
Citera
2009-05-16, 17:47
Medlem
Fotzens avatar
Bajrami är ju riktigt bra i matchen.
Citera
2009-05-16, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotzen
Bajrami är ju riktigt bra i matchen.

Helt riktigt. Enligt mig den bästa matchen någonsin från Bajramis sida i Elfsborg. Skönt att Ishizaki är tillbaka också nu han hade några fina stunder idag trots bara 25 min spel. Borde ha gjort 5-0 men nickade precis utanför.

Är många spekulanter på Bajrami från europa. Bland annat Parma är intresserade. Dock har jag inte fått några större intensioner från Bajramis sida att han har bråttom ut i europa. Han vet om att han är bra och kommer kunna vraka bland klubbar om han gör ett bra U21-EM. Fick IFK 30 miljoner för Wernbloom så borde Elfsborg få mer för Bajrami. Iofs är det två olika spelartyper men i min bok är Bajrami bättre än Wernbloom, dock är jag givetvis jävig i frågan då jag är elfsborgare.
Citera
2009-05-16, 18:49
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztocko
Helt riktigt. Enligt mig den bästa matchen någonsin från Bajramis sida i Elfsborg. Skönt att Ishizaki är tillbaka också nu han hade några fina stunder idag trots bara 25 min spel. Borde ha gjort 5-0 men nickade precis utanför.

Är många spekulanter på Bajrami från europa. Bland annat Parma är intresserade. Dock har jag inte fått några större intensioner från Bajramis sida att han har bråttom ut i europa. Han vet om att han är bra och kommer kunna vraka bland klubbar om han gör ett bra U21-EM. Fick IFK 30 miljoner för Wernbloom så borde Elfsborg få mer för Bajrami. Iofs är det två olika spelartyper men i min bok är Bajrami bättre än Wernbloom, dock är jag givetvis jävig i frågan då jag är elfsborgare.

jävig? Inte då.

Den som betalar + 30 miljoner för en humörspelare är dock knäpp.
Citera
2009-05-16, 19:05
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
jävig? Inte då.

Den som betalar + 30 miljoner för en humörspelare är dock knäpp.
Om Bajrami kan kallas humörspelare så är väl Wernbloom snarare en dåligt humör-spelare, med sitt gnällande, filmande och bensparkande...

Skämt åsido så tror jag inte Elfsborgs får så mycket för Bajrami som Blåvitt för Wernbloom, det känns som strategin snarare är att inte stoppa någon från att gå utomlands hellre än att sätta en för hög prislapp och få en missnöjd spelare på köpet. Å andra sidan slipper vi ju Bosmanfall och alla kommer ju tillbaka efter några år utomlands, det gör dom ju inte till alla andra klubbar.
Citera
2009-05-16, 19:14
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Om Bajrami kan kallas humörspelare så är väl Wernbloom snarare en dåligt humör-spelare, med sitt gnällande, filmande och bensparkande...

Skämt åsido så tror jag inte Elfsborgs får så mycket för Bajrami som Blåvitt för Wernbloom, det känns som strategin snarare är att inte stoppa någon från att gå utomlands hellre än att sätta en för hög prislapp och få en missnöjd spelare på köpet. Å andra sidan slipper vi ju Bosmanfall och alla kommer ju tillbaka efter några år utomlands, det gör dom ju inte till alla andra klubbar.

Sant, Berglund kom tillbaka.
Citera
2009-05-16, 19:29
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Sant, Berglund kom tillbaka.
Plus Anders Svensson, Mathias Svensson, Lasse Nilsson, Nemanja Miljanovic, Joakim Sjöhage och med hyfsad stor sannolikhet även Tobias Linderoth (har säkert glömt någon). Vi har inte råkat ut för några Järdler eller Blomqvist, men samtidigt kan det vara lite surt när man ser hur exempelvis HBK får in 10 miljoner för en så medioker spelare som Tahirovic och Elfsborg får 8 för Anders Svensson.
Citera
2009-05-16, 19:47
Medlem
Mina källor talar om 30-70 miljoner även om de sagt att det är lite överdrivet. I dagsläget ligger han säkert mellan 30-45 miljoner och med ett bra EM kan det stiga till 60.
Citera
2009-05-16, 22:19
Medlem
ellroys avatar
Elfsborg körde ju över HBK totalt.
Ishizakis fint i andra halvlek var väl värt ett bättre öde...
Citera
2009-05-16, 22:50
Medlem
Mclarengbgs avatar
Vad var det som hände när A Svensson fick frispel och gormade och skrek på J Karlsson i flera minuter? Låg Karlsson fel positionsspelet eller var det någon markeringsmiss? Det hördes långt upp på läktaren att Svensson skrek en massa men tyvärr så hann jag aldrig uppfatta exakt vad det var han ropade. Som sagt, hörde någon vad det var som hade gått fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in