2009-05-25, 22:22
  #3757
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Bara ett LAG på banan på Gamla Ullevi idag. Harbuzi, Molins och allt vad dom heter är grymt överskattade. Blåvitt kontrollerade verkligen matchen

Sebastian Eriksson är på god väg att bli en ny Mild
Pajas, Harbuzi testades trots skada och gick ut i mitten på första. Molins har jag sagt redan sedan första matchen att han bör ställas utanför laget. Malmö var det laget med flest landslagsspelare i uttagningen i helgen till p18, p19, u21 yngre och u21, så skulle nog inte kalla ungtupparna överskattade. Synd att inte Jiloan satte den direkt när han kom in och dribblade av en 4 spelare.
Citera
2009-05-25, 22:26
  #3758
Medlem
Usch vad tråkigt. Ska bli jävligt skönt med ett sommaruppehåll snart så vi kan köpa lite yttrar. Det håller inte med en Daniel Larsson helt utan självförtroende, samt, framförallt, en Guillermo Molins som är så åt helvete usel. Vad det här 45:e matchen han fick starta på raken utan att leverera ett piss? Vad krävs för att få den spelaren bänkad egentligen? Sen Ofere har jag gett upp nu. Det känns som om han spelar med benen som kryckor, bollarna kan gå exakt hur som helst och det är bara en slump om han passar rätt någon gång. Helt ofattbart att en spelare så helt utan bollkänsla kan få härja i landets bästa serie.



Citera
2009-05-25, 22:28
  #3759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Bara ett LAG på banan på Gamla Ullevi idag. Harbuzi, Molins och allt vad dom heter är grymt överskattade. Blåvitt kontrollerade verkligen matchen

Sebastian Eriksson är på god väg att bli en ny Mild
Lite skönt att du efter 25 minuter kategoriskt kan fastslå att Labinot är överskattat. Patetiskt utan dess like.
Citera
2009-05-25, 22:40
  #3760
Medlem
P3RK3L3s avatar
Otippat att glasliraren Özkan gick sönder igen. Han lyckas inte spela en hel match utan att paja något. Kan ju vara dags att sluta med fotboll helt och hållet om man inte har en kropp för det. Dessutom ska han ha slarvat med fysträning i flera år. Ändå skriver AIK ett fett kontrakt med honom. Det är tjänstefel och direkt sinnessjukt att inte förstå det idiotiska att med alla medel hålla kvar en så skadebenägen spelare. Kill yr darlings for fucks sake...

Ungefär någonstans mot slutet av andra halvlek mot Elfsborg var jag helt övertygad om att AIK skulle rulla hem derbyt mot Bajen på torsdag. Sen kom skadorna och avstängningarna och nu dagens värdelösa insats och skapade en jävla massa nervproblem inför derbyt...

Allt man kan hoppas på är att dagens debacle fungerar som tändvätska inför derbyt. Suck...
Citera
2009-05-25, 22:46
  #3761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Bara ett LAG på banan på Gamla Ullevi idag. Harbuzi, Molins och allt vad dom heter är grymt överskattade. Blåvitt kontrollerade verkligen matchen

Sebastian Eriksson är på god väg att bli en ny Mild

Ja Göteborg hade första 20 minuterna sen hände det inte så jättemycket i matchen. Malmö tog över mer och mer och Göteborg ska vara mer än nöjda med 3 poäng. 0-0 hade varit rättvist med en liten fördel Malmö, tycker faktiskt synd om er.

Jag gillade Wernbloom fram tills nu men så kan man inte säga i en intervju, jävligt pinsamt.
Citera
2009-05-25, 22:51
  #3762
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrs008
Ja Göteborg hade första 20 minuterna sen hände det inte så jättemycket i matchen. Malmö tog över mer och mer och Göteborg ska vara mer än nöjda med 3 poäng. 0-0 hade varit rättvist med en liten fördel Malmö, tycker faktiskt synd om er.

Jag gillade Wernbloom fram tills nu men så kan man inte säga i en intervju, jävligt pinsamt.

Hej, vilken match såg du? Blåvitt var 1000 gånger hetare framför mål, därför man vann...

Wernbloom kan säga vad han vill i en intervju och det är gött att han gör det.
Citera
2009-05-25, 22:57
  #3763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekkam
Hej, vilken match såg du? Blåvitt var 1000 gånger hetare framför mål, därför man vann...

Wernbloom kan säga vad han vill i en intervju och det är gött att han gör det.

Antagligen samma match som du, du kan väl inte påstå att Göteborg var det bättre laget spelmässigt? Båda var lika dåliga och spelet var på er planhalva.. MFF hade inga chanser heller men dom styrde ju matchen.

Och nej man säger inte så i en intervju när man uppenbarlogen inte har koll på situationen.
Citera
2009-05-25, 23:10
  #3764
Medlem
funerals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrs008


Och nej man säger inte så i en intervju när man uppenbarlogen inte har koll på situationen.
Haha...jag tror nog att han hade mer kontroll än dig
Citera
2009-05-25, 23:14
  #3765
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Haha...jag tror nog att han hade mer kontroll än dig

Jaså? Sen när ska man få rött för att gå in hårt i en närkamp? Förklara gärna var det fula låg i den närkampen.

"Den jävla fjanten borde ha haft rött" sa han i intervjun om du missade det. Dessutom skulle han haft straff när han la sig i första

Nej det var riktigt pinsamt att se faktiskt, men nu lämnar jag över till er som antagligen bryr er mer om den matchen.

Dessutom skadades två Malmöspelare av tacklingar med dobbarna före så vem är han att stå och beklaga sig som en liten flicka? Visst, spelare ska få ha synpunkter och också tala om dom men han får ju tänka lite innan, det kan han uttala sig om dagen efter isåfall.
__________________
Senast redigerad av andrs008 2009-05-25 kl. 23:19.
Citera
2009-05-25, 23:15
  #3766
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Haha...jag tror nog att han hade mer kontroll än dig
Ja självklart har spelarna på plan mycket bättre koll på situationerna än de som får se 5 repriser. Wernblom menade ett antal gånger till under matchen att Dixon använde armbågarna när han tydligt på repriserna inte gjorde det.

Om någon överhuvudtaget skulle haft rött idag så var det killen som satte dobbarna rakt i Wiltons vad och fick gult. Dixon träffade knappt söder, inte någonstans ovanför foten hur som helst.
__________________
Senast redigerad av Casaba 2009-05-25 kl. 23:17.
Citera
2009-05-25, 23:17
  #3767
Medlem
One-Loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andrs008
Jaså? Sen när ska man få rött för att gå in hårt i en närkamp? Förklara gärna var det fula låg i den närkampen.

Inte rött men kanske gult. Dock är det tveksamt i den situationen om det verkligen var gult, skulle nog säga 50/50. Han går in hårt, och är sen. Brukar rendera i gult. Dessutom hade han ett i mina ögon orange kort från minuten innan då han går in jäääävligt fult mot Söder. Det oranga skulle kanske kunna blivit ett rött i den duellen för många domare.
Citera
2009-05-25, 23:18
  #3768
Medlem
Konrad Haifas avatar
Fy fan va härligt!! Vi seglar iväg 9 poäng före MFF!

Om Rosa Tjockis finns på FB måste du ge dig tillkänna....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in