hoppas verkligen att stahre gör något
såg för fan bedrövligt ut igår...
liksom, drugge (ojoj!!) får driva igenom från, mittplan?
vi slänger oss och försöker peeeeeta bort bollen, kunde lika gärna burit han fram
helvete!
haha, -1 i målskillnad som 5a
Får hoppas att han vågar fortsätta med två renodlade anfallare. Tror att vi kommer skapa fler målchanser då. M9 och Pavey på kanterna. Förhoppningsvis lossnar det för Miran. Vi är i desperat behov av att nån annan än Obolo också kan göra mål.
Det som känns osäkrast just nu är backlinjen. 100 % och Jos är givna. Bredvid Jos ser jag gärna Nisse så länge Pertan är skadad. Då blir det antingen Bojent eller Pierre på vänsterbacken. Där har vi ett dilemma. Pierre har bra teknik och passningar men är fruktansvärt klen. Bojent har inte lyckats med någonting i AIK men är ändå en renodlad vänsterback.
Får hoppas att han vågar fortsätta med två renodlade anfallare. Tror att vi kommer skapa fler målchanser då. M9 och Pavey på kanterna. Förhoppningsvis lossnar det för Miran. Vi är i desperat behov av att nån annan än Obolo också kan göra mål.
Det som känns osäkrast just nu är backlinjen. 100 % och Jos är givna. Bredvid Jos ser jag gärna Nisse så länge Pertan är skadad. Då blir det antingen Bojent eller Pierre på vänsterbacken. Där har vi ett dilemma. Pierre har bra teknik och passningar men är fruktansvärt klen. Bojent har inte lyckats med någonting i AIK men är ändå en renodlad vänsterback.
Jag har inte följt AIK särskilt länge men för det jag har sett i de två senaste matcherna hjälper inga omstrukteringar i laget eller taktikändringar. Spelarna måste helt enkelt lära sig att spela bättre, annars får man nöja sig att hoppas att övriga lag börjar spela ännu sämre än AIK (och en så usel allsvenska vill jag inte se).
Jag såg KFF mot AIK och även om AIK inte kändes som ett vidare bra lag så hade de – åtminstone i den matchen – en imponerande energi. AIK vann visserligen på en bjudning från Rydström, men den bärsärksinspirerade kraften laget utstrålade har jag inte sett hos ett svenskt lag på många år.
Noterar också att Shaaban står i Bajens mål ikväll, vad nu det kan betyda. Om det betyder något över huvud taget.
Jag såg KFF mot AIK och även om AIK inte kändes som ett vidare bra lag så hade de – åtminstone i den matchen – en imponerande energi. AIK vann visserligen på en bjudning från Rydström, men den bärsärksinspirerade kraften laget utstrålade har jag inte sett hos ett svenskt lag på många år.
Det är den bästa matchen jag sett den här säsongen också och jag delar din analys.
Känner mig allt annat än optimistisk inför ikväll, tony smäller väl till med Söderström-Mikkel-Lolo igen, en uppställning som hittills fungerat katastrofalt. Rami är nog inte klar för spel än, målen han släppte in i cupen ska en allsvensk målvakt inte släppa in men jag hoppas jag har fel och hoppas han står.
Två lag i miserabel form som inte har råd att torksa, men eftersom det är Kalmar blir det väl uddamålstorsk i 87:e efter en dyster 0-0 historia till fotbollsmatch. Förhoppningsvis såg Tony gnagets första 45 borta mot Kalmar som var en imponerande insats, och förhoppningsvis upprepar vi första 45 mot gais borta minus ineffektiviteten.
Christian Traoré och David Johansson borta så chansen finns att Mikkel tar steget ner på mittbacken så Gaete äntligen får chansen från start, han är på tok för bra för att bänka.
Räknar med en historiskt usel fotbollsmatch ikväll av två nergeggade lag, men 3 poäng måste nästan bärgas om inte säsongen ska kännas körd. Förhoppningsvis kan Tobbe Carlsson visa vägen med sin skalle och kanske kan Rasmus Elm samla sig lite nu när kontraktet är undertecknat. Det behövs.
Tyckte passningsspelet och tempot var det som fällde AIK igår mot TFF. Sen verkade lite som att ingen ville ha bollen heller? Den enda jag tyckte ville göra nått med bollen var faktiskt Bojan..
Väldigt långt mellan lagdelarna också, men spec passningarna var horribla!