2009-04-21, 00:30
Medlem
Som neutral åskådare måste jag ändå ifrågasätta lite hur Djurgården tänker. Sportchefen bestämmer spelsystemet och att man ska ha tvåtränarsystem, men bryr sig inte om att de två tränarna aldrig jobbat ihop förr eller förmodligen aldrig valt att jobba ihop om det vore upp till dem... Utöver det har man ett antal misslyckade och halvlyckade importer. Hur kan goda intentioner gå så fruktansvärt fel?
Citera
2009-04-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goboondock
Vi har inte tappat bort gulden på 2000-talet, allt annat är oviktigt

Lukic kunde ju inte ha lyckats bättre än vad han gjorde i DIF innan han lämnade, så det var ju dömt att misslyckas.

Nåja lite väl tidigt att döma ut Zoran. Jag säger inte att han kommer lyckas denna säsong men kanske på sikt. Frågan är dock om vi har plånboken för att det nygamla spelsystemet ska skörda framgång igen? Det känns inte så. Vi får sätta vårt hopp till att scouterna åstadkommer mirakel.

Efter kvällens besvikelse känns det bara mer uppenbart än tidigare att vi måste hitta en ny förstemålvakt, två nya innermittfältare (Dahlbergs inställning är beundransvärd men han klarar inte av rollen) samt en ny "nia". Om jag räknade rätt ikväll så vann Oremo två nickdueller på vårt tjongande av kanske 20-25 luftdueller. Värdelöst. För att då inte tala om Komac och Dembos insatser.

Det känns inget kul att möta BP på fredag heller. Vi har verkligen allt att förlora i den matchen och med självförtroendet kört i botten känns det som att det ska mycket till för att vi ska vinna.
Citera
2009-04-21, 00:38
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Vem kan inte älska Igor Armas? Den otroliga passion och spelskicklighet han visar i varje match, en mer iskall och spelskicklig mittback har allsvenska inte skådat sen.... ja jag vet inte vem. Titta bara på hur arg han blir efter att ha nickat i stolpen, eller varför inte efter matchen då han hoppar helt euforiskt upp och ner samt är ivrigast på att tacka sin kära publik. Vilken fantastisk mittback och spelare han är!
Citera
2009-04-21, 00:46
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Nån som såg fotbollskväll? Känns som om Strömberg måste kolla igenom regelboken.. Vid HIF:s frilägesutvisning så började han snacka om att det var ett svårt läge, att anfallaren var tvungen att peta fram bollen och att målvakten var på väg ut. Jodå. Det har ju väldigt mycket med saken att göra..
Håller med helt. Håller Glenn högt annars och blir lite bekymrad av det där svamlet. Han är ju förbi siste försvarare och blir kapad, klart som fan att han är i friläge.
Citera
2009-04-21, 00:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Jo det handlar faktist om det, och kanske priserna då. Bajens senaste hemmafajt var mot Gefle och då var det utsåld 12200 åskådare..dif hade också Gefle senast hemma inför 7200 har jag för mig, sammanlagt alltså kring 20000 vilket hade vart lite mer om söderstadion vart lite större och alla kommit in. Ändå är det alltid färre bajare och gårdare som kollar derbyna på råttis än hemmafajterna..varför? Jo för folk är trötta på råttsunda..det ligger inte ens i stockholm. Men som sagt det var fler åskådare idag än senast bajen mötte dif iaf, ett steg i rätt riktning alltså

Nu heter arenan Råsunda.
Och det tar nio minuter att åka till dit och det är faktiskt kortare tid än vad det tar att åka till Globen för att gå och se på fotboll på öststatsarenan Söderstadion.
Och svaret på varför vänskapsmatchen mellan kompisföreningarna hif-dif drar så få är ju för att det finns flest medgångssupportrar hos dessa föreningar. Det har ju bevisats gång på gång. Svara snarare på varför det är så, varför ni mest bara har medgångare?
Senast redigerad av Klevis 2009-04-21 kl. 00:51.
Citera
2009-04-21, 00:50
Medlem
Cruachans avatar
Faktiskt ganska skön känsla att vara ensam i topp. Allt känns ganska bra och Malmö har inte förlorat en allsvensk match på tio omgångar. På onsdag spöar vi Ellos med 2-0.
Citera
2009-04-21, 00:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Å Hammarby, å Hammarby å Hammar Hammarby,

Fan tänk om man mådde så här bra jämt

Någon som såg va de stod på banderollen över vår klack ?

Två korta frågor: Hur ligger Bajen till i tabellen? Hur ligger AIK till?
Kom tillbaka när ni passerat MÄKTIGA Gnaget, om typ 20 år eller så.
Citera
2009-04-21, 00:52
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Håller med helt. Håller Glenn högt annars och blir lite bekymrad av det där svamlet. Han är ju förbi siste försvarare och blir kapad, klart som fan att han är i friläge.
Precis. Tycker han är väldigt bra annars.. Och varför sa ingen av dom andra nått? Dom är väl inte rädda för att säga emot store Glenn?

Och samma sak förresten när Zetterberg svamlade om HIF och konstgräs. Dom måste väl kunna säga emot varandra?
Citera
2009-04-21, 00:52
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Nu heter arenan Råsunda.
Och det tar nio minuter att åka till dit och det är faktiskt kortare tid än vad det tar att åka till Globen för att gå och se på fotboll på öststatsarenan Söderstadion.
Och svaret på varför vänskapsmatchen mellan kompisföreningarna hif-dif drar så få är ju för att det finns flest medgångssupportrar hos dessa föreningar. Det har ju bevisats gång på gång. Svarare snarare på varför det är så, varför ni mest bara har medgångare?

Haha. Snarare tvärtom i Bajens fall, vi förväntar oss att det ska gå åt helvete och det vet vi innerst inne, även om man iblant intalar sig att det nog kan bli ett bra år, så vet man att det kommer gå dåligt. Ändå går vi dit match efter match och stöttar vårat lag. Ni däremot, förväntar er stordåd med en medelmåttig trupp med ärkeidioten Bojan i spetsen...

Dif har jag inget att säga till om.
Senast redigerad av KillLovelyPony 2009-04-21 kl. 00:55.
Citera
2009-04-21, 01:09
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Precis. Tycker han är väldigt bra annars.. Och varför sa ingen av dom andra nått? Dom är väl inte rädda för att säga emot store Glenn?

Och samma sak förresten när Zetterberg svamlade om HIF och konstgräs. Dom måste väl kunna säga emot varandra?
Känns överlag som att Nyström saknar den där talkshowkvaliteten att ställa följdfrågor och avsätta programtid till en diskussion som dyker upp. Inte ens i extramterialet (?) som finns på SVT play framstår det som han kan ta sig tid, tvärtom verkar han väldigt osäker när han inte har allt enligt programmet så att säga.

Sen ska det ju sägas att Zetterberg knappast framstod som definitionen av en verbal person direkt, när han svarar på en mailfråga om varför han anser att Olsens mål är legitimt vräker han ur sig något diffust om att "målvakten kan inte själv veta till hundra procent om han har bollen under kontroll, och då har han det inte heller". Wtf liksom, hur svårt är det att formulera det korrekta argumentet, nämligen att målvakten visserligen håller bollen, men bara med fingertopparna och dessutom i rörelse.
Senast redigerad av Villon 2009-04-21 kl. 01:13.
Citera
2009-04-21, 01:12
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Två korta frågor: Hur ligger Bajen till i tabellen? Hur ligger AIK till?
Kom tillbaka när ni passerat MÄKTIGA Gnaget, om typ 20 år eller så.

Bajen hade legat bättre till om det inte vore för dessa domartabbar vi fått stå ut med hittills den här säsongen. Jag säger inte att Bajen är bättre än AIK och att vi hade varit det om det inte vore för inkompetenta domare, och jag ska inte heller bara skylla på det, men lite överseende får man faktiskt ha.
Vilken tönt du är.
Citera
2009-04-21, 01:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Bajen hade legat bättre till om det inte vore för dessa domartabbar vi fått stå ut med hittills den här säsongen. Jag säger inte att Bajen är bättre än AIK och att vi hade varit det om det inte vore för inkompetenta domare, och jag ska inte heller bara skylla på det, men lite överseende får man faktiskt ha.
Vilken tönt du är.

Om det är någon som är tönt är det väl du som skyller på domarna. Är det några som har domarna på er sida är det ju ni. Ta bara alla felaktigt dömda staffsparkar som ni fått på öststatsarenan Söderstadion så fort gulleplutt flintis-Kennedy stuckit in sin nuna där.

Ärligt så förstår jag inte själv varför jag ens väljer att argumentera med någon som håller på ett bottenlag och som inte ens är näst bäst inom 08-området. Frågan är om ni ens är tredje bäst inom 08-området med tanke på Syrianskas framfart i Superettan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in