2009-05-05, 21:50
Bannlyst
AIK, vilket "järngäng"...
Citera
2009-05-05, 22:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Treehorn
Haha stor humor!
Icke desto mindre så är vi fyra i nuläget.

// Roger P.
Citera
2009-05-05, 22:34
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Om man ska försöka ge sig på att vara lite opartisk så tror jag mycket väl att Ante kan ha touchat bollen först om man ser på klippet som feldgrau länkade till.
Men det är riktgit svårt att se från den vinkeln.

På Canal Plus repriser under matchen så visar dom bild från kortlinjen, där ser man att Covic totalt missar bollen, däremot så nickar Tobbe bollen på honom och sen ut över linjen.
Citera
2009-05-05, 22:36
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Men Stefan Johannesson, sämsta domaren någonsin? Helt jävla horribla beslut och avsaknader av beslut matchen igenom. Naturligtvis ska det vara straffspark och kort när Ante är jävligt sen in i duellen med Hysén och istället för att vara i närheten av att pricka bollen istället kör båda nävarna i Tobbes skalle. Men jag antar att målvakten får boxa spelare hur mycket han vill utan åtgärd?

/feldgrau
Har kollat igenom Fotbollskväll inslag igår på slowmotion och förutom det hysteriskt roliga i att Lindeborg låter som ett småländskt gruvfyllo på halv hastighet (testa, det är skitkul ) så tycker jag man kan konstatera att Covic faktiskt är på bollen först. Sen träffar bollen Hyséns huvud och går rakt upp och efter det träffar Covic Hysén med armbågen. Inspark är alltså ganska rimligt, indirekt frispark för farligt spel hade kanske också kunna utdömas men det överlåter jag till regelexperterna att bedöma.
Citera
2009-05-05, 23:12
Medlem
Casabas avatar
Ibland förvånar vissa, tycker Simon Bank recenserar skånederbyt rätt så bra.

Äntligen kan man få medhåll från någon opartisk så man kan slippa höra heifs skitsnack. Det nämns att Harbuzi är bästa mittfältaren i matchen och en av seriens bästa spelförare. Att H Larsson får spela fulare än alla andra och borde varnats och att Lantz borde fått rött kort. Malmö har kontroll under 89 minuter och är bättre i det mesta. Och är bättre på läktaren.

Skönt att få medhåll i exakt allt man skrev igår..
Citera
2009-05-05, 23:34
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ztocko
Finns du på riktigt? Vi lever väl ändå i nuet, det är inte 80-tal längre med Glenn Hysén och Torbjörn Nilsson och europacupsegrar. Grattis till ett bra förflutet, men inget lag är bättre än senast spelade match.

Sätt på dig dina objektiva glasögon ett tag. Ett lag grundat 1904 och med 65 allsvenska säsonger och 5:a i maratontabellen. Är det en fluga? Ett publiksnitt de senaste 4 åren efter Borås Arena byggdes på ca 12,000. Bättre än IFK vissa år trots att det inte är "derbyrensade" publiksiffror.

Givetvis har Elfsborg bra publiksiffror för att vi är ett bra fotbollslag. När vi gick upp i allsvenskan igen 1997 fram tills nya arenan byggdes och var klar 2005 så hade vi publiksnitt på ca 8,500 varje säsong på gamla Ryavallen.

Så nej, Elfsborg är ingen fluga utan ett lag med lång tradition och med för tillfället ett väldigt bra lag tack vare framförallt långsiktigt arbete och en ny arena som grund.

Jönköping ligger i samma klimatzon som Borås för övrigt. Som jag har förklarat i ett tidigare inlägg. Med de ekonomiska förutsättningarna som gällde 2004 när Elfsborg byggde Borås Arena så fanns det inte ekonomiskt utrymme för en naturgräsplan. Kan peka på några detaljer:

- Läktartakets utformning gjorde det omöjligt för solen att komma åt hela planen. Då tänker du att "varför gjorde ni inte om ritningen på taket då?". Av den anledningen att budgeten var satt till 117 miljoner så fanns det inte utrymme att börja göra om ritningen och dra på sig extrakostnader.

- Kommunen gick i borgen på ett lån på 80 miljoner till arenan. De krävde då som motprestation att arenan skulle utnyttjas till max med matcher och träningar och som du säkert vet så innebär det ett otroligt slitage på gräset. Du hänvisar till stadsparksvallen i jönköping tidigare, kan tänka mig att det spelas väldigt få matcher och träningar och konserter där.

Jag jämför inte Guliganerna och Änglarna med varandra utan deras sångrepertoar. Som någon tidigare sa var guliganernas sånger "fantasilösa". Då undrade jag om den personen har koll på själva sångerna och hur fantasifulla texter änglarna har i sina sånger. Änglarna är väl snarare kända för i supportersverige (och det vet ni själva om) att ni mestadels bara utstöter ljud istället för att sjunga sånger och ramsor.

Sen vem som låter mest och vilka som är flest vet ju både du och jag att det är Änglarna.

Den första frågan får du gissa själv på. Kanske är du schizofren.
Och det andra påståendet i slutet av ditt stycke är så dumt att jag inte ens tänker kommentera det.

Publikligan 2003
IFK Göteborg 11586 H Allsvenskan
IF Elfsborg 6896 H Allsvenskan

2006:
IF Elfsborg 12 176
IFK Göteborg 10 258

2007:
IFK Göteborg 15 797
IF Elfsborg 11 866

2008 hittade jag inga direkta siffror lag för lag. Du får gärna söka upp själv... Men 03-06 är ju nästan en fördubbling av siffrorna. Nu är ju alla begrepp relativa men nog ser det mysko ut eller? Och som topplag är ni oerhört mycket av en fluga oavsett vad du säger. Känns bara överflödigt att dra upp resultat för att påvisa det.

Ett lag som har haft en svag period sedan 70-talet saknar nog inte nutid. Vi har varit topp 3 i allt i Sverige sedan hösten 2007, och då har vi Sveriges yngsta lag. Vi har nog en ganska hyfsad nutid precis som ni, men även en framtid och inte lite ljusare för den delen heller.

http://www.coop.se/upload/modul/coopse/vh-tradgard/Sveriges-klimazoner-2007-web.pdf
Jönköping ligger nog fan åtmintone till häflten i klimatzon 5. Vilket är en mer än vad Borås ligger i.

Men synd för er att eran kommun är snål. Men inte fan borde man få spela på dörrmatta i Allsvenskan för att Borås kommun vill att deras plan ska kunna utnyttjas maximalt. Sedan känns argumentet tunnt från kommunen ändå. 2 miljoner kostar det att lägga en plastplan någon annanstans i Borås. Man måste ju inte låta alla lag spela på Borås arena. Tror ju inte riktigt att Norrby eller va fan dem hette drar speciellt många tusen.

Kan man spela på gräs i jönköping är det väl knappast omöjligt i borås heller. Jag förstår att det inte är ditt fel eller så men du behöver inte hänvisa till Sundsvall eller andra ställen som är täckta av snö halva året. Och du behöver inte tycka om det bara för att det är så heller.

Vad jag hörde igår och har hört i övrigt så har Guliganerna nästan identiska ramsor som resten av Sverige fast såklart många färre än Änglarna, med undantag för någon öööööööööööööhöhööhöh Borås öööööhöhöhöööööööööööööööh-ramsa som man är ganska ensamna om vad jag vet.
Citera
2009-05-05, 23:38
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
Har kollat igenom Fotbollskväll inslag igår på slowmotion och förutom det hysteriskt roliga i att Lindeborg låter som ett småländskt gruvfyllo på halv hastighet (testa, det är skitkul ) så tycker jag man kan konstatera att Covic faktiskt är på bollen först. Sen träffar bollen Hyséns huvud och går rakt upp och efter det träffar Covic Hysén med armbågen. Inspark är alltså ganska rimligt, indirekt frispark för farligt spel hade kanske också kunna utdömas men det överlåter jag till regelexperterna att bedöma.

Bara jag som tycker att diskussionen om Covic träffar boll först eller inte är ganska överflödig; får man verkligen bryta (näs)ben på någon för att man lyckas toucha bollen lite (om han nu verkligen lyckades med det vilket jag fortfarande inte ser)?
Citera
2009-05-05, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Ibland förvånar vissa, tycker Simon Bank recenserar skånederbyt rätt så bra.

Äntligen kan man få medhåll från någon opartisk så man kan slippa höra heifs skitsnack. Det nämns att Harbuzi är bästa mittfältaren i matchen och en av seriens bästa spelförare. Att H Larsson får spela fulare än alla andra och borde varnats och att Lantz borde fått rött kort. Malmö har kontroll under 89 minuter och är bättre i det mesta. Och är bättre på läktaren.

Skönt att få medhåll i exakt allt man skrev igår..

om kul också att rasisten "4522" eller vad han heter sågade Harbuzi längs med fotknölarna och anklagade en för att vara enögd när man tyckte han varit bra, men så läser man att Sveriges bästa fotbollsjournalist tyckte det samma. Enögdhet var det ja.
Citera
2009-05-05, 23:41
Medlem
ekkams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen

Wernbloom kommer jävligt sent in i situationen och ska ha ett gult kort vilket hade blivit utvisning. Han inser detta själv och ligger sedan och simulerar en skada, bärs ut på bår, slipper gult kort och springer in på plan igen. Jävligt tråkigt att se. När han bars ut såg de ju ut som att karriären var över i princip.
Nu jämnades som tur är detta ut av att Eriksson klumpig som han är ska "leka hockey" och stormar en i situationen som en idiot.

Det var min första rädsla också. Men betyder inte ett Eriksson förtjänar ett gult, för det gör han verkligen inte.
Citera
2009-05-05, 23:43
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
om kul också att rasisten "4522" eller vad han heter sågade Harbuzi längs med fotknölarna och anklagade en för att vara enögd när man tyckte han varit bra, men så läser man att Sveriges bästa fotbollsjournalist tyckte det samma. Enögdhet var det ja.

Haha, du är för underbar. Simon Bank tycker att han var den bästa mittfältaren i matchen och du dunkar direkt din egen rygg. Svårt att vara bäst på mitten när det knappt är något organiserat spel utan att bollen tjongas hit och dit. Då framstår bollhållarna som ganska magiska helt plötsligt. Bäst på plan var Ekstrand, nuff said. Rasistsnacket kan du lämna därhän eftersom det bara är sköna plattityder från din sida.
Senast redigerad av 4522 2009-05-05 kl. 23:46.
Citera
2009-05-06, 00:24
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Haha, du är för underbar. Simon Bank tycker att han var den bästa mittfältaren i matchen och du dunkar direkt din egen rygg. Svårt att vara bäst på mitten när det knappt är något organiserat spel utan att bollen tjongas hit och dit. Då framstår bollhållarna som ganska magiska helt plötsligt. Bäst på plan var Ekstrand, nuff said. Rasistsnacket kan du lämna därhän eftersom det bara är sköna plattityder från din sida.
Enligt statistik från fotbollskväll så är Malmö det laget som behåller bollen längst och gör lägst andel långbollar i AS, inget undantag igår, så jag skulle nog inte kalla det tjongboll. Även om han skrev mitten så kan man ju ändå räkna bort ett antal som var sämre som inte spelade på mitten, t.ex. Jönsson, Ofere etc. etc. och snabbt har vi en av de bästa på plan, vilket var just det han blev utnämnd till av era (antar att du är heifare) sponsorer också, bäst i Malmö Harbuzi, i heif Larsson, så låter det från i princip alla håll.
Citera
2009-05-06, 08:13
Medlem
hoaxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme

Tycker man Simon Bank är Sveriges bästa sportjournalist så har man nog något större fel än att man tycker Harbuzi är dålig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in