2009-10-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubarth23
Vad har Bojan haft för skada i år? 2 matcher borta pga avstängning och 2 pga sjukdom?

Okej, jag jag vet inte om det är pga av skador eller sjukdom han varit borta, inte orkat lägga ner tid eller haft lust och kolla upp det hur Bojan mår. Men om så är fallet att Bojan vart helt skadefri så understryker ju det bara mitt inlägg att AIK inte haft det lika tufft med skador!

Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Vi har inga spelare som Wernbloom, Bjärsmyr eller Hysén. Att ni inte har en tillräckligt bred trupp för SM-guld är tydligt. Det har AIK.

Köpet av Flavio gjordes av en privatperson.

Nej ni har inga egna talanger, som får spela landslag, eller prova på proffslivet... det är väll just det som isf talar för att Guldet hamnar hos er.

Nackdelen med att ha bra spelare är väll att man inte får behålla dem.
Eller gör man som Elfsborg och vägrar sina spelare lämna klubben.
Citera
2009-10-05, 12:44
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Stranger
Okej, jag jag vet inte om det är pga av skador eller sjukdom han varit borta, inte orkat lägga ner tid eller haft lust och kolla upp det hur Bojan mår. Men om så är fallet att Bojan vart helt skadefri så understryker ju det bara mitt inlägg att AIK inte haft det lika tufft med skador!

Nej ni har inga egna talanger, som får spela landslag, eller prova på proffslivet... det är väll just det som isf talar för att Guldet hamnar hos er.

Nackdelen med att ha bra spelare är väll att man inte får behålla dem.
Eller gör man som Elfsborg och vägrar sina spelare lämna klubben.
Wilton, Dulee och Boateng.
Boateng har spelat u Bundesliga och spelar nu i La Liga. Vi har visst bra spelare, inte ens värt att diskutera. Jag kan lova dig att om Flavio får vara skadefri så kommer han bli något stort, varför inte La Liga?
Citera
2009-10-05, 13:02
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Fan vet, han saknar nog helt sjukdomsinsikt. Fast det är världsklass på Iniesta/Xavi jämförelsen.
Ha ha! Måste hålla med. Och visst är det en jävla tur att man inte behöver vara med i Mensa för att få spela fotboll. Vad hade Glen Hysén gjort då?
Citat:
Ursprungligen postat av Pvt. Joker
Dock kommer AIK att snitta mer än ett mål/match i år...alltid något.
Offense sells tickets, Defense wins championships!!
Minst antal gjorda mål när Allsvenskan är över vinner! Typ...
Citera
2009-10-05, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostskiva
Vilka är aik till att börja med?

Förlåt, det ska ju självklart skrivas som "mäcktiga" AIK för att folk ska förstå

Sen hur är det med ekonomin, man får långa pengar av privatpersoner då banken säger nej. DET är inte bra läge för framtiden. Och sen säger man att allt löser sig när man får in pengarna för årskorten... Men visst, det skulle vara något för historieböckerna om aik vann och sen blev nerflyttade tillsammans med 2 andra Stockholmslag, BP bäst i Stockholm säsongen 2010?
Citera
2009-10-05, 13:11
Medlem
Salorms avatar
Hur går det för aik's ekonomi om man nu mot förmodan inte vinner SM-guldet?
Man måste ju ha räknat med att vinna guldet när man tog lån från privat håll med en ruskigt hög ränta? Man räknade med att betala tillbaks inom 6 månader vilket man också kan göra om man vinner guldet.

Men om man nu inte vinner guld utan står där på en andraplats när säsongen är över? Hur ska man betala tillbaks? Förhoppningsvis torskar bajen mot giffarna i ett eventuellt kval så vi får med oss dom ner i Superettan och således blir det inte några stora publikmatcher nästa år för aik?

Örebro kastade man ner när detta hände, vad kommer hända med svff's gullepojkar aik?

Angående DIF mot trelleborg, kan man inte göra mål så får man helt enkelt vara nöjd med 1 pinne per match. Vi är så jävla uddlösa så en blyertspenna hade skapat mer än vårt anfall..
Citera
2009-10-05, 13:12
Medlem
spleendids avatar
Allsvenskan kan tyna bort i Göteborg ikväll om inte IFK vinner. Det vore tråkigt för avslutningen, och om AIK mot förmodan skulle ta hem serien i år får man huka sig i försvarsställning, gapflabba åt det enfaldiga klackpacket, och gotta sig åt att även dessa små obetydliga liv en väldigt vacker dag kommer att slockna bortom all vetskap av årets Allsvenska.
Citera
2009-10-05, 13:12
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Boateng har spelat u Bundesliga och spelar nu i La Liga. Vi har visst bra spelare, inte ens värt att diskutera. Jag kan lova dig att om Flavio får vara skadefri så kommer han bli något stort, varför inte La Liga?

Vilka av dessa är "egna talanger"?
Citera
2009-10-05, 13:17
Medlem
Shuyins avatar
Nu börjar till och med jag tro lite... men det är väl helt fel. Dock så är det sällan vi spelat så bra på Borås Arena som i går. Försvaret var klockrent och vi hade någon halvchans framåt som med lite tur hade blivit mål på.

Alltid lika roligt att se Haglund in action med.

Jag hoppas att det säger något om AIK att Walid Atta var bäst i laget i matchen.
Citera
2009-10-05, 13:29
Moderator
vfs avatar
Citat:

Talanger som AIK har utvecklat? Usel jämförelse måste jag säga.

Du behagar skämta?
Citera
2009-10-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Allsvenskan kan tyna bort i Göteborg ikväll om inte IFK vinner. Det vore tråkigt för avslutningen, och om AIK mot förmodan skulle ta hem serien i år får man huka sig i försvarsställning, gapflabba åt det enfaldiga klackpacket, och gotta sig åt att även dessa små obetydliga liv en väldigt vacker dag kommer att slockna bortom all vetskap av årets Allsvenska.

Du lyckas inte provocera. Epic fail.

Ang. ekonomin så klarar vi det. Det finns alltid gnagare som går in med pesetas när det brinner. Grundaren av Spotify. *host*.
Senast redigerad av Ostskiva 2009-10-05 kl. 13:34.
Citera
2009-10-05, 13:38
Medlem
Bornets avatar
Heeeeerejävlar vad taggad man är nu. Någon som vet om det är helt slutsålt än?
Citera
2009-10-05, 13:38
Medlem
Lesras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Talanger som AIK har utvecklat? Usel jämförelse måste jag säga.

Du behagar skämta?

Boateng var en "talang" (Isånnafall en jävligt usel) när han kom till AIK. Han hade ett par tunga år men 2005 utvecklades han grymt mycket. Han var sjukt bra i de få allsvenska matcherna han spelade 2006, efter att han spelat VM blev han såld till något från Israel(?).

Så AIK utvecklade Boateng, från en talang till en spelare som spelar VM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in