2009-04-20, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Saucy.Jack
Jaha, dags att förbereda sig för superettan nästa år?

Det hoppas vi !

Mäktiga Djurgården har verkligen tappat allt.
Jeglertz och Lukic var visst ingen bra kombination ?
Citera
2009-04-20, 23:44
Medlem
goboondocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
det enda positiva med dagens derby på råsunda var att Pa Dembo (va äre för jävla namn?) visade att han kan vara allsvenskans mest överskattade målvakt. Fyfan vad dåliga ingripanden på målen. Framåt stolta AIK!
Trots att man är djurgårdare kan jag inte annat än hålla med, hur fan Pa dembo får chansen om och om och om och om och om igen är otroligt. Okej att andra målvakten inte är bäst, men ge honom chansen!
Citera
2009-04-20, 23:46
Medlem
goboondocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tkt-Eagle
Det hoppas vi !

Mäktiga Djurgården har verkligen tappat allt.
Jeglertz och Lukic var visst ingen bra kombination ?
Vi har inte tappat bort gulden på 2000-talet, allt annat är oviktigt

Lukic kunde ju inte ha lyckats bättre än vad han gjorde i DIF innan han lämnade, så det var ju dömt att misslyckas.
Citera
2009-04-20, 23:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Visst känns 3-1 jävligt bra, men det ska inte vara några problem alls när det är mot ett så uruselt lag som Djurgården. Däremot är problemet att Sveriges domare är så jävla inkompetenta att de inte kan se solklara mål och dömer därför inte det som skulle varit 4-1 mot Hammarby idag. Det är pinsamt och definitivt det värsta jag sett. Alla som sett målet förstår vad jag menar, oavsett om ni är aikare, gaisare, kalmariter eller till och med assyrianer, så där ska det fan inte gå till.
Säger samma sak som jag sa i en post för ett tag sen. Problemet är linjemännen. Dom säger att dom ska kallas assisterande domare men om dom vill det så får dom ju se till att ta lite domslut också. Och inte bara dom enkla och bekväma som sker en halvmeter framför dom. Som dom dessutom "missar" rätt ofta dom också...
Istället för att betala proffsdomare så köp in lite stakar till linjemännen..
Citera
2009-04-20, 23:48
Medlem
Strinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vuxenko
det enda positiva med dagens derby på råsunda var att Pa Dembo (va äre för jävla namn?) visade att han kan vara allsvenskans mest överskattade målvakt. Fyfan vad dåliga ingripanden på målen. Framåt stolta AIK!

Dumbo***
Citera
2009-04-20, 23:55
Medlem
playmates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Säger samma sak som jag sa i en post för ett tag sen. Problemet är linjemännen. Dom säger att dom ska kallas assisterande domare men om dom vill det så får dom ju se till att ta lite domslut också. Och inte bara dom enkla och bekväma som sker en halvmeter framför dom. Som dom dessutom "missar" rätt ofta dom också...
Istället för att betala proffsdomare så köp in lite stakar till linjemännen..

Och målkameror... Fan vad det behövs målkameror.
Citera
2009-04-20, 23:58
Medlem
yeahyeahyeahs avatar
Om det nu är som alla säger att domarmisstagen jämnar ut sig i längden är det fan dags att Bajen får igen lite nu. Nu gick det förvisso bra ändå men det är fan under all kritik. Bara Bosse Karlsson kan tycka annat...

Krävs en toppmatch mot IFK nu på torsdag, men tar vi den så ser det inte fullt så jävligt ut längre.

Men tack Bajen, äntligen kan man sova lite bättre.
Citera
2009-04-21, 00:01
Medlem
Ergnots avatar
Tycker det var mycket stiligt av klacken att vända blicken från planen flera gånger. Nu när jag ser matchen på tv märker man ju att Dif gör det exakt motsatta - kanske 30 sekunder in i deras apdans gör Davies 2-1 och direkt avbryts allt. Sedan var det inte mycket mer från Norra.
Citera
2009-04-21, 00:03
Medlem
FAC51s avatar
Bara jag som har noterat att uttrycket "ställa en fråga till de andra lagen/spelarna/tränarna" verkar vara årets modeuttryck bland tränare och journalister i år? Jävligt tröttsamt att höra det om och om igen...
Citera
2009-04-21, 00:08
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Men jag måste bara berömma Söder... Tror inte jag har sett honom göra en dålig match (såg inte Häcken-matchen), och den stabiliteten är det inte många som har... Han är 17 år gammal för fan, det är meningen att han ska glömma bort hur en fotboll ska se ut ibland.

Söder är grym. Mot Häcken var han väldigt isolerad och fick inget stöd av mittfältet överhuvudtaget, men lyckades ändå alltid åstadkomma något när han väl fick bollen.

Han lyckas med i princip allt han gör. Han flyter bara igenom tre, fyra motståndare med lätta rörelser och bolltouchar, inga överdrivna finter. Underbart att se.

I dag märkte man även hur överlägsen han är på att agera target gentemot Hysén, som hade svårt att få grepp om bollen när han var felvänd och fick längre passningar. Söder i samma läge i tidigare matcher agerar med en helt annan säkerhet.

/feldgrau
Citera
2009-04-21, 00:13
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strinder
Men snälla nån, dra åt fanders! De är bara vi trogna som är på dagens derbyn, de som inte har hjärta är dem som inte går! Så hjärta är nog de ända du kan hitta på dagens derby!

De är inte de enda du har fel i, de va 12 000 förra året på ett derby.
Och hur vet du att jag inte var där? Och dessutom så menade jag inte JK, jag tyckte dom skötte sig bra. Däremot så menar jag spelarna mest och det är av ilska efter förlusten jag skrev så, är det konstigt?
Citera
2009-04-21, 00:30
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Nyss hemkommen från årets första Stockholmsderby (BP-AIK räknas fan inte, jag menar Grimsta IP? come on!).

Jag kan med en otroligt lättnat konstatera att vi verkligen var det bättre laget idag, vi kämpade vi vann bollar och vi visade vilja trots ett tidigt baklängesmål. Vi var utan tvekan flera gånger bättre än DIF och jag tycker verkligen synd om gårdarna som har en så värdelös målvakt som Pa Dembo faktiskt har blivit, fortsätter det såhär ser jag ingen anledning till att inte DIF bör ses som en nedflyttningskandidat i år.

Domarinsatsen och det bortdömda målet tänker jag inte ens gå in på eftersom jag nu bara vill njuta av segern och slippa bli förbannad på den svenska fotbollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in