2009-05-05, 13:28
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Ja det kanske bara blir 6-0 till Gnaget nu i stället för 8-0 som det verkade på förhand.
Ett derby är alltid ett derby. Då kan man inte ta något för givet. Särskilt inte mot skansen. Fast å andra sidan verkar ju det saknas djurgårdare i just djurgården så fan vet...
Citera
2009-05-05, 13:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Grattis Elfsborg, rättvis seger (som vanligt på Borås Arena, hade inte förväntat mig något annat än förlust när jag åkte dit i år igen, dum som man är). Blåvitt var bra med fram till 0-1. Efter klantiga 0-2 och utvisningen är det naturligtvis ingen idé.

Men Stefan Johannesson, sämsta domaren någonsin? Helt jävla horribla beslut och avsaknader av beslut matchen igenom. Naturligtvis ska det vara straffspark och kort när Ante är jävligt sen in i duellen med Hysén och istället för att vara i närheten av att pricka bollen istället kör båda nävarna i Tobbes skalle. Men jag antar att målvakten får boxa spelare hur mycket han vill utan åtgärd?

EDIT: Han var inte bara usel åt ett håll. Nivån var bedrövlig överlag. Ena stunden får en Blåvit varning för en sen tackling, andra stunden slipper en elfsborgare gult kort för exakt samma sak, och sen får en annan elfsborgare plötsligt varning för en liknande tackling. Va? Hur fan ska spelarna kunna veta vad som gäller när Stefan visar kort helt slumpmässigt?

/feldgrau

1) Johannesson är proffsdomare. Behärskar nog regelboken betydligt bättre än vad du någonsin kommer att kunna.
2) Typiskt och ganska väntat supportrar till bananerna i pyjamas att gnälla på domaren efter en förlust när laget inte räckte till. Fundera i stället på varför ni inte satte målchanserna som ni fick?
3) Som hyfsat neutral åskådare på Stadion kan jag rapportera att Daniel Stålhammar och hans ena assistent gjorde en kalkoninsats mellan apa och Gais. Flera missade offsider, inget kort på apan Markus Johannesson för en brutal kapning och två missade soklara hands, varav det skulle varit straff för apa på den ena plus att han missade ett solklart bakåtspel till egen målvakt för Gais, vilket skulle ha inneburit indirekt frispark i målområdet för apa. Tror knappast Stefan Johannesson kan vara sämre än honom med tanke på att denne är proffsdomare.
Citera
2009-05-05, 13:33
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
1) Johannesson är proffsdomare. Behärskar nog regelboken betydligt bättre än vad du någonsin kommer att kunna.
2) Typiskt och ganska väntat supportrar till bananerna i pyjamas att gnälla på domaren efter en förlust när laget inte räckte till. Fundera i stället på varför ni inte satte målchanserna som ni fick?
3) Som hyfsat neutral åskådare på Stadion kan jag rapportera att Daniel Stålhammar och hans ena assistent gjorde en kalkoninsats mellan apa och Gais. Flera missade offsider, inget kort på apan Markus Johannesson för en brutal kapning och två missade soklara hands, varav det skulle varit straff för apa på den ena plus att han missade ett solklart bakåtspel till egen målvakt för Gais, vilket skulle ha inneburit indirekt frispark i målområdet för apa. Tror knappast Stefan Johannesson kan vara sämre än honom med tanke på att denne är proffsdomare.

Klevis, håll käften om saker du inte kan något om. Läs mitt inlägg igen. Och gå sen och diskutera i puckeyforumet istället.

/feldgrau
Citera
2009-05-05, 13:50
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Grattis Elfsborg, rättvis seger (som vanligt på Borås Arena, hade inte förväntat mig något annat än förlust när jag åkte dit i år igen, dum som man är). Blåvitt var bra med fram till 0-1. Efter klantiga 0-2 och utvisningen är det naturligtvis ingen idé.

Men Stefan Johannesson, sämsta domaren någonsin? Helt jävla horribla beslut och avsaknader av beslut matchen igenom. Naturligtvis ska det vara straffspark och kort när Ante är jävligt sen in i duellen med Hysén och istället för att vara i närheten av att pricka bollen istället kör båda nävarna i Tobbes skalle. Men jag antar att målvakten får boxa spelare hur mycket han vill utan åtgärd?

EDIT: Han var inte bara usel åt ett håll. Nivån var bedrövlig överlag. Ena stunden får en Blåvit varning för en sen tackling, andra stunden slipper en elfsborgare gult kort för exakt samma sak, och sen får en annan elfsborgare plötsligt varning för en liknande tackling. Va? Hur fan ska spelarna kunna veta vad som gäller när Stefan visar kort helt slumpmässigt?

/feldgrau

Johannesson var inte bra. Viftade alldeles för mycket med korten. Utvisning var motiverad dock, va ju bara en tidsfråga innan kille skulle åka ut.

Men de va inte domaren som avgjorde. Elfsborg var bättre.

Situationen Ante vs. Hysén har jag inte sett i efterhand. Tyckte spontant då det hände att det var en 50-50 situation. Sånt som händer. Hade Ante gått inför att knocka Tobbe hade nog Tobbe inte spelat mer den matchen.
Citera
2009-05-05, 13:53
Medlem
RobertCrumbs avatar
Dif

Maste ju lagga in ett hurra for mitt lag Djurgarden ar inte bast men vi ar i allafall pa gang.
Citera
2009-05-05, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Möppen

Situationen Ante vs. Hysén har jag inte sett i efterhand. Tyckte spontant då det hände att det var en 50-50 situation. Sånt som händer. Hade Ante gått inför att knocka Tobbe hade nog Tobbe inte spelat mer den matchen.

Men nu var ju Tobbe onekligen först. Om Ante varit lite, lite för sen in i en duell vid fötterna och kapat Tobbe så hade det garanterat varit straff. Jag tror absolut inte det var meningen att nita honom, men han är ju lik förbannat sen.
Citera
2009-05-05, 14:07
Medlem
Möppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Men nu var ju Tobbe onekligen först. Om Ante varit lite, lite för sen in i en duell vid fötterna och kapat Tobbe så hade det garanterat varit straff. Jag tror absolut inte det var meningen att nita honom, men han är ju lik förbannat sen.

Som sagt, jag har inte sett situationen igen. Men okej, vi säger 2-1 då
Citera
2009-05-05, 14:15
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Men de va inte domaren som avgjorde. Elfsborg var bättre.

Jag ger er segern, och det har jag skrivit.

Citat:

Som larsmattias säger så hade det varit solklar straff i vilket annat fall som helst. Om Ante varit sen in i en situation längs marken på exakt samma sätt hade vi haft straff, oavsett om det var avsiktligt eller ej. Vilket naturligtvis inte har med saken att göra. Ruggigt sen in i en situation oavsett syfte -> frispark/straffspark. Utom när Johannesson är domare.

Citat:
Som sagt, jag har inte sett situationen igen. Men okej, vi säger 2-1 då

Naturligtvis hade matchen utvecklat sig annorlunda om det hade blivit 1-0 till Blåvitt.

/feldgrau
Citera
2009-05-05, 14:15
Medlem
CS-bögens avatar
Jag har inte heller sett situationen i efterhand, och från min position på motsatta kortsida så är det omöjligt att uttala sig.

Det jag däremot kan uttala mig om är att Johannesson knappast är den enda domaren som inte skulle blåst straff, målvakter är ju av någon outgrundlig anledning helt immuna när det gäller domslut mot dom.
Ante sa för övrigt i en intervju efter matchen att han touchade bollen först, men att Hysén hade största touchen.

EDIT: Stavfel
Citera
2009-05-05, 14:19
Medlem
feldgraus avatar
http://svtplay.se/v/1543878/fotbollskvall/4_5

Från 22:55 in i klippet.

/feldgrau
Citera
2009-05-05, 14:20
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS-bögen
Ante sa för övrigt i en intervju efter matchen att han touchade bollen först, men att Hysén hade största touchen.

EDIT: Stavfel

Då ljög han, vilket alla såg på reprisbilderna. Vilken man.

Gällande Sebs utvisning:

Stefan Johannesson tvekade inte ett ögonblick.
- Spelaren springer in i en situation där han själv inte var inblandad. Det kunde blivit allvarliga följder eftersom flera spelare var upprörda just då, säger Johannesson.

så att fem st Elfsborgare står och skäller på en liggande
Wernbloom är alltså farligt för Elfsborgarna?

Nä, Johannesson börjar likna Frisk och Fröjdfeldt. Han tror det är han
som ska stå i centrum.
Senast redigerad av vf 2009-05-05 kl. 14:43.
Citera
2009-05-05, 14:27
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Jag ger er segern, och det har jag skrivit.

Som larsmattias säger så hade det varit solklar straff i vilket annat fall som helst. Om Ante varit sen in i en situation längs marken på exakt samma sätt hade vi haft straff, oavsett om det var avsiktligt eller ej. Vilket naturligtvis inte har med saken att göra. Ruggigt sen in i en situation oavsett syfte -> frispark/straffspark. Utom när Johannesson är domare.

Naturligtvis hade matchen utvecklat sig annorlunda om det hade blivit 1-0 till Blåvitt.

/feldgrau
Så storsint av dig. Då slipper fotbollsförbundet gå in och ändra i tabellen nu alltså

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in