Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Grattis Elfsborg, rättvis seger (som vanligt på Borås Arena, hade inte förväntat mig något annat än förlust när jag åkte dit i år igen, dum som man är). Blåvitt var bra med fram till 0-1. Efter klantiga 0-2 och utvisningen är det naturligtvis ingen idé.
Men Stefan Johannesson, sämsta domaren någonsin? Helt jävla horribla beslut och avsaknader av beslut matchen igenom. Naturligtvis ska det vara straffspark och kort när Ante är jävligt sen in i duellen med Hysén och istället för att vara i närheten av att pricka bollen istället kör båda nävarna i Tobbes skalle. Men jag antar att målvakten får boxa spelare hur mycket han vill utan åtgärd?
EDIT: Han var inte bara usel åt ett håll. Nivån var bedrövlig överlag. Ena stunden får en Blåvit varning för en sen tackling, andra stunden slipper en elfsborgare gult kort för exakt samma sak, och sen får en annan elfsborgare plötsligt varning för en liknande tackling. Va? Hur fan ska spelarna kunna veta vad som gäller när Stefan visar kort helt slumpmässigt?
/feldgrau
1) Johannesson är proffsdomare. Behärskar nog regelboken betydligt bättre än vad du någonsin kommer att kunna.
2) Typiskt och ganska väntat supportrar till bananerna i pyjamas att gnälla på domaren efter en förlust när laget inte räckte till. Fundera i stället på varför ni inte satte målchanserna som ni fick?
3) Som hyfsat neutral åskådare på Stadion kan jag rapportera att Daniel Stålhammar och hans ena assistent gjorde en kalkoninsats mellan apa och Gais. Flera missade offsider, inget kort på apan Markus Johannesson för en brutal kapning och två missade soklara hands, varav det skulle varit straff för apa på den ena plus att han missade ett solklart bakåtspel till egen målvakt för Gais, vilket skulle ha inneburit indirekt frispark i målområdet för apa. Tror knappast Stefan Johannesson kan vara sämre än honom med tanke på att denne är proffsdomare.