2009-01-06, 21:59
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matemate
AIK är med svenska mått sätt "rika"

Nej inte det heller, men eftersom du envisas så kommer jag för tredje gången be dig att komma med källa på påståendet.
Citera
2009-01-06, 22:15
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Nej jag har samma siffror, men att IFK har haft högre publiksnitt nästan hälften av åren (3/8) tyder väl inte på att Malmö ligger långt före supportermässigt? Notera även att IFK's högstasiffra är högre samtliga år (8/8)

Spelar väl mindre roll så länge ni inte har något publiksnitt på 20 000? Att ni har en större arena än vi vet jag sen innan. Att den både hjälper och stjälper i sådana här sammanhang vet jag också. Detta års publikdiskussion lär bli mer intressant!

Edit: '06 och '01 hade ni inte alls en högstasiffra som övergick Malmös.
Senast redigerad av Cruachan 2009-01-06 kl. 22:22.
Citera
2009-01-06, 22:20
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Spelar väl mindre roll så länge ni inte har något publiksnitt på 20 000? Att ni har en större arena än vi vet jag sen innan. Att den både hjälper och stjälper i sådana här sammanhang vet jag också. Detta års publikdiskussion lär bli mer intressant!

Vad spelar det för roll att vi har större arena när ni ändå inte fyller eran? Har heller inte sagt att IFK har mer publik än Malmö, bara att det inte är så stor skillnad som pajasen här tidigare ville få det till. Vilket också är bevisat
Citera
2009-01-06, 22:27
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LikeAGlove
Vad spelar det för roll att vi har större arena när ni ändå inte fyller eran? Har heller inte sagt att IFK har mer publik än Malmö, bara att det inte är så stor skillnad som pajasen här tidigare ville få det till. Vilket också är bevisat

Ni fyller inte heller er. Några platser på våra bunkrar är i stort sett obrukbara, men procentuellt brukar vi nog fylla dom lika mycket vid derbyn.

Ja, ni är inte så jävla långt efter, men det faktum att ni faktiskt är efter är märkligt. Svenska mästare '07 och två personer kommer för att se IFK - AIK en solig junidag.
Citera
2009-01-06, 22:36
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Ni fyller inte heller er. Några platser på våra bunkrar är i stort sett obrukbara, men procentuellt brukar vi nog fylla dom lika mycket vid derbyn.

Ja, ni är inte så jävla långt efter, men det faktum att ni faktiskt är efter är märkligt. Svenska mästare '07 och två personer kommer för att se IFK - AIK en solig junidag.

Har väl så vitt jag vet inte skrivit att vi fyller våran heller? Men eftersom du tog upp att vi hade större arena, som en av anledningarna till varför vi har högre högstasiffror tyckte jag det var nödvändigt att poängtera att ni ändå inte fyller eran, så att våran är större är inte intressant i sammanhanget.

Varför skulle det vara konstigt att vi är efter er? 5 lag från samma stad i Sveriges två högsta serier, plus ett hockeylag med Sveriges i särklass absolut bästa publiksnitt. Jämför siffrorna med Stockholm sett till befolkningsmängd så blir det istället ganska imponerande att IFK år efter år är med i toppen av publikligan (med undantag från 2008)

Liksom vad har Malmö som drar publik? Just det ja, ett fotbollslag
Citera
2009-01-06, 22:37
Medlem
P3RK3L3s avatar
kuk
Senast redigerad av P3RK3L3 2009-01-06 kl. 22:51.
Citera
2009-01-06, 22:38
Medlem
P3RK3L3s avatar
*Host*

Det var snarare en kylslagen aprilmåndag. Men jag fattar poängen.
Citera
2009-01-06, 22:41
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
*Host*

Det var snarare en kylslagen aprilmåndag. Men jag fattar poängen.

Nej, det var en riktigt varm och behaglig aprilkväll och över 10000 Änglar kom för att se matchen, hade AIK inte bojkottat hade förmodligen ingen klagat på den publiksiffran
Citera
2009-01-06, 22:50
Medlem
feldgraus avatar
Supportersnack kan ni ta i supportertråden. Storklubbssnack kan ni ta i en existerande tråd om svenska storklubbar. /MOD

/feldgrau
Citera
2009-01-07, 00:42
Moderator
easy_dans avatar
Förra året var det Poppen som körde omkull, nu är Moldaven påkörd, ny tradition kanske?

Citat:
Ursprungligen postat av Hammarbyfotboll
Hammarbys nyförvärv Igor Armas råkade ut för en bilolycka under måndagen i Moldavien. Bilen Igor färdades i blev påkörd av en rattfyllerist, men Igor klarade sig med en hjärnskakning och ett benbrott i ena lilltån.

Det var under måndagen som Hammarbys nyförvärv Igor Armas var inblandad i en bilolycka i staden Chisnau i Moldavien. Han åkte från en träning med två kamrater från sin tidigare klubb FC Zimbru då spelarnas bil blev påkörd av en rattfyllerist. Det blev en rejäl smäll, men Igor klarade sig undan med en hjärnskakning och ett benbrott i en lilltå.

Igor kommer därför inte vara med på Årsta IP då försäsongen börjar på onsdagen, men kommer att resa till Stockholm så fort det är möjligt.

hammarbyfotboll.se
Citera
2009-01-07, 01:52
Medlem
Bornets avatar
Jag tycker GAIS är världens bästa lag, om ni inte håller med mig kan ni suga min kuk!

/konstruktiv debatt
Citera
2009-01-07, 10:54
Medlem
Quasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Förra året var det Poppen som körde omkull, nu är Moldaven påkörd, ny tradition kanske?
Gillade aftonbladets rubrik stjärnan påkörd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in