2009-09-01, 11:52
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Fan, trots 4-0 stör jag mig fortfarande som fan på frisparken i straffområdet i första halvlek. Covic plockar upp bollen någon meter utanför målområdeslinjen. Ingvarsson placerar frisparken ytterligare fem meter bakåt. Fel 1. Ingvarsson ställer upp muren 7,5 meter från bollen. Fel 2. Ingvarsson låter Lucic, Keene och Nordmark hoppa fram en meter eller så innan han ens blåser i pipan. Fel 3. Ingvarsson gör ingenting när samma tre spelare i princip är 4 meter från bollen när frisparken petas. Fel 4. Varför i helvete är det så jävla svårt att göra något rätt?

/feldgrau
På punkt ett har du faktiskt rätt, uppenbarligen såg inte Ingvarsson Covics exakta position. Några 9,15 meter var det knappast heller. Att Nordmark skulle ha tjuvat stämmer dock inte om man kollar på reprisen, han startar springa exakt samtidigt som Hysén sätter bollen i rullning.

För övrigt tycker jag Ingvarsson var väldigt bra, möjligtvis att Anders och Sigurdsson skulle haft varsitt gult kort också, men det blir ju nästan inflation i ordet när blåvittklacken ropar på domarskandal så fort han visar sig på planen i princip.
Citera
2009-09-01, 11:56
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
På punkt ett har du faktiskt rätt, uppenbarligen såg inte Ingvarsson Covics exakta position. Några 9,15 meter var det knappast heller. Att Nordmark skulle ha tjuvat stämmer dock inte om man kollar på reprisen, han startar springa exakt samtidigt som Hysén sätter bollen i rullning.

För övrigt tycker jag Ingvarsson var väldigt bra, möjligtvis att Anders och Sigurdsson skulle haft varsitt gult kort också, men det blir ju nästan inflation i ordet när blåvittklacken ropar på domarskandal så fort han visar sig på planen i princip.

Muren står ju för nära från början, då spelar det mindre roll att räkna tusendelar på Nordmark och ytterligare två. Vi kan konstatera att domaren sket i avståndet, troligen för att fjäska extra för Anders och Teddi.

Anders har ett bedrövligt sätt på planen, gnäller och klagar hos domaren hela tiden men blir aldrig bestraffad. Jämför Selakovic som inte är en folkkär svärmorsdröm som domarna vågar trycka till.
Citera
2009-09-01, 12:01
Medlem
DanteAlighieris avatar
Någon som vet om Obolo gått än?
Citera
2009-09-01, 12:31
Medlem
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=312506
Citera
2009-09-01, 12:33
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spanish_Johnny
men det blir ju nästan inflation i ordet när blåvittklacken ropar på domarskandal så fort han visar sig på planen i princip.

Men det är ju fan skandal varje gång Ingvarsson visar sig på planen också.

/feldgrau
Citera
2009-09-01, 12:50
Medlem
csts avatar
Hemkommen från fikelägret på västra sidan av landet. Jävla kukkryss. Jag blir så ledsen och förbannad, men men, det är väl bara att plocka de poängen vi har kvar att plocka för att klara kontraktet. Skönt att även BP och Halmstad är inblandade nu iaf.
Citera
2009-09-01, 12:59
Medlem
Ari.Golds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackie
http://www.svenskafans.com/fotboll/artikel.asp?id=312506

SKÖNT!
Citera
2009-09-01, 14:38
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad Haifa
Muren står ju för nära från början, då spelar det mindre roll att räkna tusendelar på Nordmark och ytterligare två. Vi kan konstatera att domaren sket i avståndet, troligen för att fjäska extra för Anders och Teddi.

Anders har ett bedrövligt sätt på planen, gnäller och klagar hos domaren hela tiden men blir aldrig bestraffad. Jämför Selakovic som inte är en folkkär svärmorsdröm som domarna vågar trycka till.
En av de dummaste jag läst på ett tag.

Dock har vi alla domare som dömer lustigt.
Vi hade en från Jönköping som ALLTID dömde straff när han kom till Ryavallen, ibland var det givetvis straff men andra ggr så kan man undra om han titta på samma match.

Jag inte tittat på denna situation, men när väl petningen börjar så går det ofta otroligt jävligt snabbt att komma ut och täcka.
Snabbare än det tar att skjuta oftast, tror ni inte på mig titta igenom mängder med såna här indirekta så kommer flertalet av dessa vara på skytten mycket snabbt.
Såklart är det kortare avstånd på muren så blir det givetvis svårare att få iväg ett skott för huvudtaget.
Citera
2009-09-01, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
En av de dummaste jag läst på ett tag.

Dock har vi alla domare som dömer lustigt.
Vi hade en från Jönköping som ALLTID dömde straff när han kom till Ryavallen, ibland var det givetvis straff men andra ggr så kan man undra om han titta på samma match.

Jag inte tittat på denna situation, men när väl petningen börjar så går det ofta otroligt jävligt snabbt att komma ut och täcka.
Snabbare än det tar att skjuta oftast, tror ni inte på mig titta igenom mängder med såna här indirekta så kommer flertalet av dessa vara på skytten mycket snabbt.
Såklart är det kortare avstånd på muren så blir det givetvis svårare att få iväg ett skott för huvudtaget.

Det är väl ingen hemlighet direkt att Henke, Taco och Teddy kan ta sig helt andra friheter än de flesta andra? Det var samma med Alexandersson tidigare och fler innan honom. Det är inget konstigt i det, men det är synd, gula kort kan bli avgörande i längden.

Nä men titta på situationen då. Först står de på halva avståndet mot vad de borde sen så hinner en av dem först rusa, stanna upp och kolla på domaren för att han vet att han är för tidig, sen forsätta rusa. Jag vet att du är Elfsborgfan men det blir ju bara fånigt när du försöker försvara något som onekligen är felaktigt som du inte ens har sett.
Citera
2009-09-01, 15:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsmattias
Det är väl ingen hemlighet direkt att Henke, Taco och Teddy kan ta sig helt andra friheter än de flesta andra? Det var samma med Alexandersson tidigare och fler innan honom. Det är inget konstigt i det, men det är synd, gula kort kan bli avgörande i längden.

Nä men titta på situationen då. Först står de på halva avståndet mot vad de borde sen så hinner en av dem först rusa, stanna upp och kolla på domaren för att han vet att han är för tidig, sen forsätta rusa. Jag vet att du är Elfsborgfan men det blir ju bara fånigt när du försöker försvara något som onekligen är felaktigt som du inte ens har sett.
Försvarar inte situationen för jag inte ens sett den.
Men vet hur alla andra såna här situationer har sett ut.
Såklart jag ska titta på den och betvivlar inte ditt ord att muren inte stod rätt, så där är vi inte oense.

Men absolut nej på att domaren fjäskar för Anders, Teddy eller för några av de andra spelar du räknar upp.
Däremot har jag inga problem med att tro att dom får mildare bedömning ibland, men kalla det fjäsk är mycket långsökt.
Men att få mildare behandling är inte fjäsk, och det var det jag tyckte lät jävligt dumt.
Citera
2009-09-01, 16:00
Moderator
easy_dans avatar
Fjäska var nog helt fel ord från Konrad ja, snarare orättvisa fördelar med gynnsamma domslut och större friheter. Henke är nog urtypen där, han kan komma undan med det mesta på plan, har ens fått en varning senaste 2 säsongerna? Allbäck är där också med taco o teddy.
Citera
2009-09-01, 20:10
Medlem
2mass avatar
Jag tror att AIK vinner allsvenskan. Det står mellan dem och Elfsborg, men Elfsborg tycker jag känns för lättviktiga på nåt sätt (har tyckt det sen dem spelade mot Valencia).
Bottenstriden tror jag slutar så här:

11. Halmstad
12. GAIS
13. Djurgården
14. Brommapojkarna
15. Hammarby
16. ÖIS

Lite överaskande med Djurgården, men jag tror att dom har vaknat lite nu, sen har dom nog lättast spelschema av bottenlagen samt att dom har vart så nerskrivna nu att motståndarna nog lätt underskattar dom.
Brommapojkarna tror jag åker ur på kval.
Hammarby som många har trott på i bottenstriden tror jag får svårt, tror inte heller tränarbytet gör nån större skillnad i det här fallet.
edit: kom ihåg var ni läste det först
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in