2009-03-28, 16:49
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ortíz är och har alltid varit bra, åtta assist i Allsvenskan säger också en del. Dock positivt att han forecheckar bättre nu än tidigare.

Min nya favorit efter Mats Rubarth lär bli Martin Mutumba, sicken lirare! Dock har han en tendens att overdo it lite och är väl sådär i närkamperna, men om man använder honom på rätt sätt så kommer det bli en rolig säsong. Också imponerad av Jos Hooiveld i dag, stark och bra med boll.

Bojent som mittback var ju något nytt, kul att man testar, kan vara bra att ha ett rutinerat alternativ där i och med att både Karlsson och Atta får sägas vara lite gröngölingar fortfarande.
Pertan tycker jag inte man kan se som gröngöling riktigt. Han och Jos är givna ordinarie mittbackar i år om du frågar mig. Han har spelat tillräckligt mycket på en tillräckligt hög nivå tycker jag. Walid håller jag däremot med om. Men honom ser jag dock mer som en högerback än en mittback
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Kommer mutumba som ordinarie till premiären tror du?
Inte alls omöjligt. Men svårt att säga då vi hade många borta idag på landslagsuppdrag. Jag skulle inte gråta om han stod uppställd på gräset nästa Söndag.
Citera
2009-03-29, 15:49
Medlem
Joel^_^s avatar
Lasse Anrells tippning på hur allsvenskan ska sluta, detta värmer i hjärtat på en ÖSK-supporter Tror dock att han överskattar dom lite mycket ^^

"Det blev två tryckfel i mitt allsvenska tips i Sportbladets stora Fotbollsbibel som kommer i veckan.

Så här slutar allsvenskan 2009:

1 Örebro

2 Elfsborg

3 Göteborg

4 Helsingborg

5 Malmö

6 AIK

7 Kalmar

8 Halmstad

9 Djurgården

10 Trelleborg

11 Hammarby

12 GAIS

13 Gefle

14 Häcken

15 Örgryte

16 Brommapojkarna

Så det så."

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/anrell/article4766324.ab
Citera
2009-03-29, 15:54
Medlem
Me.rawrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joel^_^<br /> <br /> [B
1 Örebro[/b]

]

vinner dom där nollorna då ska jag seriöst operera bort 2 revben och sen spela in en porrfilm där jag suger av mig själv...Inte för att det kommer att hända men ändå.
Citera
2009-03-29, 16:18
Medlem
Undercasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Me.rawr
Nej, förfan högre än 5a kommer vi. det blir i toppstriden

annars blir jag besviken

Ni ska vara glada för en 5e plats. AIK var inte jätteheta förra året, och nu efter målvaktskrisen så tror jag inte nu kommer som top .trevligt med storlag i toppen annars.

1. Elfsborg
2.Göterborg
3.Kalmar.
4.Helsingborg.
5.Aik.
Citera
2009-03-29, 18:02
Medlem
Anrell tippar sm-guldet till ÖSK? Haha han har ju inte alla hästar hemma...
Citera
2009-03-29, 18:02
Medlem
csts avatar
Nu börjar det närma sig, lite drygt en vecka kvar och känslorna börjar svalla över.
Nu vill jag bara inta min plats på läktaren och få njuta i 30 omgångar.

Som någon annan sa, drömma går ju.
Citera
2009-03-29, 18:16
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OptimuzPrime
Anrell tippar sm-guldet till ÖSK? Haha han har ju inte alla hästar hemma...

Han är liksom jag bajare och tippar säkert med hjärtat. Att lägga favoritskapet på bajen vore självmål och därför måste man välja en vinnare som man inte hatar. Och vilka lag i allsvenskan hatar man inte? HBK samt ÖSK och BP..bland dessa måste en vinnare koras. Det är nog så han har tänkt, annars förstår jag ingenting
Citera
2009-03-29, 18:19
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Han är liksom jag bajare och tippar säkert med hjärtat. Att lägga favoritskapet på bajen vore självmål och därför måste man välja en vinnare som man inte hatar. Och vilka lag i allsvenskan hatar man inte? HBK samt ÖSK och BP..bland dessa måste en vinnare koras. Det är nog så han har tänkt, annars förstår jag ingenting
Att lägga favoritskapet på bajen vore som att lägga det på örebro. Helt ologiskt vill säga.

Själv tror jag att IFK ICA eller Ellos vinner. Men jag hoppas jag självklart på gnaget. Och potentialen finns där
Citera
2009-03-29, 18:39
Medlem
playmates avatar
Örebro? Nej, det måste blivit feltryckt igen.

Jag tror nog på IFK Göteborg, samt att det går bättre för Bajen än för DIF och att AIK är bäst av Stockholmslagen.
Citera
2009-03-29, 19:15
Medlem
funerals avatar
Örebro som etta är ju ett aprilskämt av rang....dock kan dom nog komma 5-6a...dom spelade stundtals mycket fin fotboll förra året
Citera
2009-03-29, 19:46
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Örebro som etta är ju ett aprilskämt av rang....dock kan dom nog komma 5-6a...dom spelade stundtals mycket fin fotboll förra året
Jag är ledsen, men jag tror inte att örebro skulle komma 5-6 om man la ihop deras stundtals bra spel de senaste 10 åren.
Citera
2009-03-29, 21:30
Medlem
LikeAGloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Att lägga favoritskapet på bajen vore som att lägga det på örebro. Helt ologiskt vill säga.

Själv tror jag att IFK ICA eller Ellos vinner. Men jag hoppas jag självklart på gnaget. Och potentialen finns där

Nu får du ta och kamma dig, potentialen har inte funnits där på 10 år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in