Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Ortíz är och har alltid varit bra, åtta assist i Allsvenskan säger också en del. Dock positivt att han forecheckar bättre nu än tidigare.
Min nya favorit efter Mats Rubarth lär bli Martin Mutumba, sicken lirare! Dock har han en tendens att overdo it lite och är väl sådär i närkamperna, men om man använder honom på rätt sätt så kommer det bli en rolig säsong. Också imponerad av Jos Hooiveld i dag, stark och bra med boll.
Bojent som mittback var ju något nytt, kul att man testar, kan vara bra att ha ett rutinerat alternativ där i och med att både Karlsson och Atta får sägas vara lite gröngölingar fortfarande.
Pertan tycker jag inte man kan se som gröngöling riktigt. Han och Jos är givna ordinarie mittbackar i år om du frågar mig. Han har spelat tillräckligt mycket på en tillräckligt hög nivå tycker jag. Walid håller jag däremot med om. Men honom ser jag dock mer som en högerback än en mittback
Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive
Kommer mutumba som ordinarie till premiären tror du?
Inte alls omöjligt. Men svårt att säga då vi hade många borta idag på landslagsuppdrag. Jag skulle inte gråta om han stod uppställd på gräset nästa Söndag.