2009-04-16, 09:34
Medlem
..

Nu är jag ingen raketforskare när det kommer till gräsplaner/underlag , men vad är det som hindrar dom att byta ut skiten om dom nu vill fortsätta spela på den skitarenan? År efter år ser ju plan ut som en leråker 80 % av säsongen .

För övrigt var det en grym kväll igår. Djurgården fortfarande utan ett enda spelmål . En tveksam straff har dom att stoltsera med . Sköteborg får den brutalt i häcken( ho ho ) . Halmstad - bp , no comments , skit som skit .

Grym match ikväll. Som någon konstatera högre upp så svänger det i mötena AIK-mff . Båda lagen vinner sina hemmamatcher. Ser ingen anledning att bryta mönstret idag! . Tredje raka idag , när fan hände det sist? Stahre har inledningsvis imponerat på mig.
Citera
2009-04-16, 09:59
Medlem
Jerka^s avatar
Skulle vara kul om AIK vinner ikväll samtidigt som Helsingborg och Elfsborg förlorar sina matcher. Då blir det seriefinal på Grimsta på söndag!

Vem sa att stockholmsfotbollen är på dekis?
Citera
2009-04-16, 10:15
Medlem
Sweeper80s avatar
Har sagt det nyss och säger det igen, Blåvitt ÄR en mittenlag i år. Det är för tunt framåt helt enkelt.

En liten ensam Söder räcker långtifrån, trots att han är bra. Han är alldeles för tunn för att vara ensam anfallare. Undrar bara hur många omgångar det skall behöva gå för att de skall inse det. Visst Sella och Glenns grabb, men den förre är inte alls i närheten av fornstora dagar och den senare är det alldeles för mycket vilka sida han vaknade på, på morgonen.

Resultatet mot skansen är inte än större värdemätare än vad 2-0 hade varit, inte med tanke på vilka spelare de har och hur de ser ut i år.

Med tanke på att han verkar ha tappat både placeringsförmåga och spelsinne så behöver Blåvitt inte oroa sig för att Ragge skall bli proffs any time soon.

Kalle - kom i form NU!
Citera
2009-04-16, 10:16
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
Det storsta skämtet är ju att DIF vill vara kvar på Stadion till varje pris, trots att Stadions plan är usel nästan hela säsången.

Nej, det är trea i sådana fallen. Bojan D kommer alltid att vara det största skämtet sålänge han är med och det näst störts är Grimsta.
Citera
2009-04-16, 10:20
Medlem
East Clintwoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Skärp dig. Den mest solklara feldömda straff som dömts i Allsvenskan sedan gulleplutt Kennedys-dagar på DDR-arenan. Han behövde ju bara sticka in sin flintskalle på arenan så pekade ju domaren på straffpunkten.

Jo, just det. I och med att du lyssnat på Glenn Glenn i TV-studion förstår jag hur du kommer fram till dina "beslut" istället för att studera situationen. Jag vet att det blir mycket enklare att komma fram till en uppfattning då. Men att du sedan är en monumental stockholmsfotbollshatare av rang gör dig inte mer trovärdig. Solnaklass på ditt nya inlägg, klar solnaklass.

En - eller kanske båda - av IFE:s straffar mot Bajen anser jag vara långt mer diskutabla än denna. Men du är inte intresserad av diskussion ser jag, endast att framhäva dina - än så länge - ounderbyggda uppfattningar.

Men Klevis, att är ett forumtroll av rang gör dig inte automatiskt till högste överkucku över straffdiskussionen särskilt som du inte bidrar med något annat än att säga att "straffen var feldömd". Hur vore det med att bidra med lite argument? (Jag tror dessvärre inte att du kommer att prestera några annat än några nya, putslustiga solnafraser.)
Citera
2009-04-16, 10:24
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funeral
Det tog 3 1/2 år för dig att hitta till allsvenska tråden så grattis till det mest pajasartade inlägget hittills
Vad gör du själv här? Västerås spelar inte i Allsvenskan vad jag vet?
Citera
2009-04-16, 10:24
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Jo, just det. I och med att du lyssnat på Glenn Glenn i TV-studion förstår jag hur du kommer fram till dina "beslut" istället för att studera situationen. Jag vet att det blir mycket enklare att komma fram till en uppfattning då. Men att du sedan är en monumental stockholmsfotbollshatare av rang gör dig inte mer trovärdig. Solnaklass på ditt nya inlägg, klar solnaklass.

En - eller kanske båda - av IFE:s straffar mot Bajen anser jag vara långt mer diskutabla än denna. Men du är inte intresserad av diskussion ser jag, endast att framhäva dina - än så länge - ounderbyggda uppfattningar.

Men Klevis, att är ett forumtroll av rang gör dig inte automatiskt till högste överkucku över straffdiskussionen särskilt som du inte bidrar med något annat än att säga att "straffen var feldömd". Hur vore det med att bidra med lite argument? (Jag tror dessvärre inte att du kommer att prestera några annat än några nya, putslustiga solnafraser.)

Hey! ALLA som bor i SOLNA är INTE råttor! Gör om gör rätt!
Citera
2009-04-16, 11:06
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Hey! ALLA som bor i SOLNA är INTE råttor! Gör om gör rätt!

Men du får gärna vara med i gemenskapen .

---

AIK - MFF kan sluta hur som helst, mina två tips är 3-2 och 0-0. Kommer nog att bli en rolig match i alla fall. Kanske kommer Bojan Djordjic göra comeback i matchen men jag tror att han lämnas utanför - med all rätt som läget är just nu så är det bättre med Pierre, CH och Saleh som offensiva bänkalternativ.

---

Kul att se att Djurgården spelar som kärringar .
Citera
2009-04-16, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

Kul att se att Djurgården spelar som kärringar .

Dags att damma av ett gammalt inlägg:
*Andrée Jeglertz tjejkaminer*
Citera
2009-04-16, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrOlsson
Blir det kryss är jag väldigt nöjd, det tror jag även laget är. En pinne borta mot AIK är faktiskt bra för Malmö imed att det gått så tufft däruppe senaste åren.

Märkligt med just MFF mot AIK. För när Malmö spelar hemma mot dom så vinner oftast Malmö. Hemmalaget verkar ha en stor fördel mellan just de två lagen.

Frågan är väl om du vågar komma hit efter förlusten eller om du gör som alla Bajare och Leksingar på forumet efter en förlust mot MÄKTIGA GNAGET, det vill säga springer och gömmer sig i flera dagar och sedan hoppas att alla har glömt resultatet.
Citera
2009-04-16, 12:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Frågan är väl om du vågar komma hit efter förlusten eller om du gör som alla Bajare och Leksingar på forumet efter en förlust mot MÄKTIGA GNAGET, det vill säga springer och gömmer sig i flera dagar och sedan hoppas att alla har glömt resultatet.

Ni är på förhand storfavoriter mot Malmö så det finns ingen anledning att gömma sig. På papperet är ni ett mycket bättre lag, speciellt nu när Djordic är med i truppen, så allt annat än att ni vinner med ett par bollar är en skräll.
Citera
2009-04-16, 12:54
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av East Clintwood
Det du icke bryr dig om är att ÖSK-spelaren stänger Oremo och är inte på bollen. Du får gärna springa framför men då måste du också ta bollen. Annars kallas det för stängning/obstruktion och det är icke tillåtet, ej heller inom straffområdet. Om det inte är straff, har påven inte längre lustig hatt.

Det går inte att ta bollen om man får hälsenan bortkickad
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in