2009-04-05, 23:26
  #1309
Medlem
timpakays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Hemkommen från Råsunda. Skönt med tre poäng och stundtals bra spel, eller snarare så bra spel som den bedrövliga planen tillät. Utan grusplanen hade det blivit ett eller två mål till tror jag. Özkan och Mutumba var påhittiga men överarbetade ofta och tog en dribbling för mycket. Hoiveld såg inte riktigt lika stabil ut som han gjort under försäsongen men det kan ha med planen att göra. Örlund gjorde inga misstag men spred verkligen inte lugn med sina sneda utsparkar och dåligt tajmade utrusningar. Tjärnström är tyvärr för långsam för allsvenskan. Han bryter snyggt och man ser att det finns mängder av spelförståelse i kroppen men han hinner helt enkelt inte med sen när han ska fördela bollarna. Pavey är på väg till sin gamla form och jag önskar att han fått mer bollar att arbeta med då han hade erbjudit en rak väg mot hörnflaggan istället Özkans slalomåkningar. Ortiz gjorde en mycket bra match och felpassningar och farligt spel som sista gubbe minimerades. Mer sånt tack. Obolo är lite mer osynlig än vad man är van vid. Kanske har det att göra med en mer utpräglad forwardroll eftersom han inte går ned och hämtar riktigt lika mycket boll. Bra i huvudspelet som vanligt. Per Karlsson och Nisse var stabila. Markus Jonsson borde följt med upp mer än han gjorde eftersom det ofta var framgångsrikt.

Mest glad blev man av Thorstenssons inhopp. Härligt aggressivt.

Minst glad blev man av att det bara blev ett mål i utdelning. Vem ska göra målen i AIK?

Obolo må ha varit osynlig offensivt men herregud han var ju överallt i försvaret också. Jobbade stenhårt över hela planen. Tyckte bara att det var positiva besked i matchen, laget var också väldigt jämnt tycker jag, ingen som stod ut mycket mer än mängden. Bästa spelaren höll jag med matchens lirare som utnämndes, mutumba. Hade aldrig förväntat mig att en teknisk spelare i allsvenskan kämpar som ett djur för att få varje boll. Även fast hans passningar och inlägg inte var så jättebra oftast så uppvägde han detta starkt med att ofta kämpa tillbaka bollen om han lyckades göra något dåligt. Dock tänkte man någon gång, vafan inte ännu en jävla överstegsfint, även fast dom oftast lyckades.
Sämsta spelaren Örat men sämsta är fel ord för han gjorde en stabil insats tycker jag, mest utsparkar åt helvete fel som jag störde mig på.

Det absolut skönaste tyckte jag var att _alla_ spelare jobbade för varje boll i varje läge, något som jag inte sett i gnaget på ett tag även fast vi har spelat bättre fotboll i många lägen.

Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Usch gnaget känns väldigt starka, eller är HBK svaga? Hur var denne Raskaj eller vad han heter i Halmstad? Alltså han som jämförts med Zidane..

Tyckte inte gnaget kändes särskilt starka, dock kändes det extremt stabilt. Bortsett från några ångestfyllda sekunder nära slutet så tänkte jag inte ens på att HBK var på planen. Dom var totalt osynliga i 88 minuter. Kan ju dock ha varit en konsekvens av några starköl i kroppen, våren på ingång och en hel vinters abstinens från att stå på norra som har påverkat det.
__________________
Senast redigerad av timpakay 2009-04-05 kl. 23:30.
Citera
2009-04-06, 07:45
  #1310
Medlem
Kalle7s avatar
hif - götet idag. 2 hussegäng Tror/hoppas på ett stabilt kryss, 1-1.

Matchen på C+.
Citera
2009-04-06, 08:19
  #1311
Medlem
Salorms avatar
Idag börjar allsvenskan för oss Djurgårdare. Jag känner redan nu att nervositeten börjar infinna sig som sig bör innan match. "Äntligen!", som Fylking hade sagt.

Örebro vet jag inget om förutom att alla verkar haussa detta lag till guld och fan vet, men i ärlighetens namn så lär dom harva på nedre halvan även i år.

Fan vad skönt att det är igång igen!
Citera
2009-04-06, 08:26
  #1312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av semuor
Helsingborgs IF - IFK Göteborg imorgon - hur tror ni att det kommer gå?
Att få oavgjort borta mot Helsingborg i premiären är ett väldigt bra resultat, och de är väl de mest realistiska. Fast Helsingborg är ju en drömmotståndare i en premiär, så vi får väl hoppas
Citera
2009-04-06, 10:16
  #1313
Medlem
erikbes avatar
Brukar vara lite darrigt i premiären. Är nöjd med kryss. Helsingborg blir nog farliga i år.
Citera
2009-04-06, 10:30
  #1314
Medlem
Satyricons avatar
Ja, i dag börjar Allsvenskan när svenska mästarna ger sig in i leken. Gefle på plastbortaplan är kanske ingen munsbit, men jag kräver seger. Här ska inte daltas.
Citera
2009-04-06, 11:04
  #1315
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Idag börjar allsvenskan för oss Djurgårdare. Jag känner redan nu att nervositeten börjar infinna sig som sig bör innan match. "Äntligen!", som Fylking hade sagt.

Örebro vet jag inget om förutom att alla verkar haussa detta lag till guld och fan vet, men i ärlighetens namn så lär dom harva på nedre halvan även i år.

Fan vad skönt att det är igång igen!

Gött och se att du först inte vet något om dom och sen säger nedre halvan Dom brukar ju ha svårt som fan mot DIF så jag tror tyvärr DIF vinner ikväll men att ÖSK är före dom i sluttabellen .

jobba => bira => stadion => forza ÖSK
Citera
2009-04-06, 11:09
  #1316
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedo801
Gött och se att du först inte vet något om dom och sen säger nedre halvan Dom brukar ju ha svårt som fan mot DIF så jag tror tyvärr DIF vinner ikväll men att ÖSK är före dom i sluttabellen .

jobba => bira => stadion => forza ÖSK

Jag underdrev (kan man säga så?) kanske min kunskap om ösk.
Jag vet vad dom har gjort och att dom har ett starkt lag på pappret. Vi (DIF) har en torsk på försäsongen mot ösk då Näfver kicka in trasan osv.
Men denna gång möter ni oss på ett fullsatt Stadion, och det är en stor skillnad!

Fan vad härligt med premiär.. Spritter i hela kroppen!
Citera
2009-04-06, 11:17
  #1317
Medlem
Nedo801s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag underdrev (kan man säga så?) kanske min kunskap om ösk.
Jag vet vad dom har gjort och att dom har ett starkt lag på pappret. Vi (DIF) har en torsk på försäsongen mot ösk då Näfver kicka in trasan osv.
Men denna gång möter ni oss på ett fullsatt Stadion, och det är en stor skillnad!

Fan vad härligt med premiär.. Spritter i hela kroppen!

DIFs ytterbackar lär få åka kan jag säga.

Ska bli skoj som fan att se. Blir väl 12000 DIF fans mot 200 ÖSK fans.
Citera
2009-04-06, 11:35
  #1318
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle7
hif - götet idag. 2 hussegäng Tror/hoppas på ett stabilt kryss, 1-1.

Matchen på C+.

Oavgjort borta och vinster hemma är alltid en bra taktik.

Tror Helsingborg blir livsfarliga i år och svåra att möta på Olympia.

Sedan undrar jag var alla Öis:are är?

1-5 och förhoppningsvis rätt ner i Superettan.
Citera
2009-04-06, 12:06
  #1319
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle7
hif - götet idag. 2 hussegäng Tror/hoppas på ett stabilt kryss, 1-1.

Matchen på C+.

Daniel Andersson är visst petad i målet, trodde han var given förstamålis. Bosse Nilsson säger att Pär Hansson är förstamålvakt denna säsongen. HIFare åsikter om detta? Är Pär rätt val?
Citera
2009-04-06, 12:22
  #1320
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av williamwallace
Daniel Andersson är visst petad i målet, trodde han var given förstamålis. Bosse Nilsson säger att Pär Hansson är förstamålvakt denna säsongen. HIFare åsikter om detta? Är Pär rätt val?

Pär gjorde en riktigt bra andra halvlek (såg inte första) i U-21-landskampen mot Spanien med ett par svettiga räddningar, så jag tror tyvärr, som Blåvit, att han kommer göra ett bra jobb.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in