2009-04-15, 23:46
Medlem
Kan inte se oss vinna. Inte AIK heller. All-in på 0-0.
Citera
2009-04-15, 23:50
Medlem
rudes avatar
Som AIK:are är jag däremot helt säker på seger i utklassningsstil. Som vanligt i hemmamatcherna mot mff.

Lugn, sansad och ödmjuk.

MOT SM-GULDET!
Citera
2009-04-15, 23:50
Medlem
Ace Venturas avatar
7283 på läktaren, 0-0 och hetaste målchansen ett backskott i egen stolpe. Imponerande.

Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Ho ho, jodå jag finns ju!
Fantastisk match av Häcken, jag var på plats minsann!
Häcken är verkligen ett första klassens skitlag men tänk att så många av de absolut trevligaste skribenterna här på FB alla är Häcken-fans? Hur f*n går det ihop egentligen?
Citera
2009-04-15, 23:51
Medlem
Chuck_Taylors avatar
ÖIS - Örebro imorgon. Båda lagen har noll poäng och här tror jag att Örebro tar sin första tre poängare. 2-0 (Olsen, Porokara)
Citera
2009-04-15, 23:57
Medlem
P3RK3L3s avatar
Jag känner mig smått hedrad av MFF-fansens extremt dåliga självförtroende inför AIK borta. Inte minst när MFF ändå börjat ganska bra (nåja).

För övrigt undrar jag hur det gick för IFK mot Häcken samt för Dif mot Gefle. Kommer inte in på någon sportsajt av någon anledning. IFK krossade Häcken va? Och Dif - Stockholms kommuns stolthet - åt upp Gefle inför ett fullsatt Stockholms Stadion, eller hur?

Tacksam för snabbt svar.
Citera
2009-04-15, 23:58
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Resultaten i allsvenskan indikerar på vilken pajasnivå svensk
fotboll hamnat i. Vi är en tredjerangsnation internationellt,
jönsallsvenskan bekräftar förfallet.

Brommapojkarna i ledning efter tre matcher - visserligen
en haltande tabell, men haltar gör svensk invalidfotboll också
-
är ett skämt.
Nog för att allsvenskan inte är Premier League direkt, vare sig vad gäller klass eller förutsägbarhet, men man ska nog ge fan i att dra för många slutsatser efter två och en tredjedels omgång. BP var väl i ledning en stund senast det begav sig också, och de åkte ändå ut med besked till slut.

Själv har jag som tumregel att aldrig dra några egentliga slutsatser förrän efter fem-sex omgångar.
Citera
2009-04-16, 00:00
Medlem
Salorms avatar
0-0 är ett steg framåt.
VI ÄR BÄTTRE ÄN BAJEN !
Skämt å sido... Jag hoppas iomed nästa omgång att klevis självdör (ajk tappar poäng) och att vi är jämna mot bajen på måndag~
Citera
2009-04-16, 00:01
Medlem
rudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P3RK3L3
Jag känner mig smått hedrad av MFF-fansens extremt dåliga självförtroende inför AIK borta. Inte minst när MFF ändå börjat ganska bra (nåja).

För övrigt undrar jag hur det gick för IFK mot Häcken samt för Dif mot Gefle. Kommer inte in på någon sportsajt av någon anledning. IFK krossade Häcken va? Och Dif - Stockholms kommuns stolthet - åt upp Gefle inför ett fullsatt Stockholms Stadion, eller hur?

Tacksam för snabbt svar.

Det enda jag vet är att matchen på stadion äntligen gjort klart och tydligt varför djurgårn behöver en ny arena. Stadion är alldeles för stor.
Citera
2009-04-16, 00:03
Medlem
Cruachans avatar
Citat:

Jag får faktiskt erkänna att dessa båda inledande matcherna ändå lämnat efter sig en känsla av att detta är vårt år, eller åtminstone vår vår. Så är det kanske alltid när man kommer med två vinster i ryggen, men vi känns faktiskt riktigt starka. Någon gång måste ju även trenden brytas. 0-1 och som målskytt skriver vi en arg Ofere, eller möjligtvis en pigg Molins.
Citera
2009-04-16, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Jag får faktiskt erkänna att dessa båda inledande matcherna ändå lämnat efter sig en känsla av att detta är vårt år, eller åtminstone vår vår. Så är det kanske alltid när man kommer med två vinster i ryggen, men vi känns faktiskt riktigt starka. Någon gång måste ju även trenden brytas. 0-1 och som målskytt skriver vi en arg Ofere, eller möjligtvis en pigg Molins.
Molins gör aldrig mål så det känns ju tveksamt. Möjligtvis att Daniel Larsson kan kontra in en balja.
Citera
2009-04-16, 00:14
Medlem
P3RK3L3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan

1-0 borta mot nykomlingen Häcken i en match som kantades av domartabbar och 3-0 hemma på nya arenan mot nykomlingen ÖIS är väl inte allt för mycket att hänga i granen. Efter morgondagens match står det nog lite mer klart åt vilket håll årets Gnaget och MFF är på väg.

Men jag tror faktiskt starkt på era ungdomar som Mehmeti och Molins och den där Jimmy whats-his-name på vänsterkanten.

Topp 4 det här året handlar om AIK, Helsingborg, Malmö och IFK.
Citera
2009-04-16, 00:16
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Molins gör aldrig mål så det känns ju tveksamt. Möjligtvis att Daniel Larsson kan kontra in en balja.

Det är visserligen sant. Molins var ju enormt dålig hela förra säsongen, men i år tycker jag att han sett grymt pigg ut. Han har varit framme och nosat ett par gånger, imorn räcker det hela vägen. Tro mig.

Citat:
1-0 borta mot nykomlingen Häcken i en match som kantades av domartabbar och 3-0 hemma på nya arenan mot nykomlingen ÖIS är väl inte allt för mycket att hänga i granen. Efter morgondagens match står det nog lite mer klart åt vilket håll årets Gnaget och MFF är på väg.

Det är så klart sant. Dock brukar nykomlingarna kunna sprattla till i början på säsongen, så några "lätta" matcher är det inte. Långt ifrån hundraprocentigt har det alltså inte sett ut, men det har det ju inte gjort för er heller. Nåja, omöjligt och tippa, men lite optimistisk är jag trots allt.
Senast redigerad av Cruachan 2009-04-16 kl. 00:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in