2009-04-10, 20:56
Medlem
Vad i helvete? Sitter och tittar på ett sammandrag från Brommapojkarna - Häcken från idag och förstår ingenting. Hur kan dom låta Grimsta IP användas i allsvenskan? Ser ut som en jävla åker.
Citera
2009-04-10, 21:15
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TirNan'Og
Vad i helvete? Sitter och tittar på ett sammandrag från Brommapojkarna - Häcken från idag och förstår ingenting. Hur kan dom låta Grimsta IP användas i allsvenskan? Ser ut som en jävla åker.
Jag vet inte om jag tycker att Grimstas största problem är en kass matta. Det är det ganska många arenor som lider av vid den här tiden på året. Att våra pitchkeepers dessutom, i princip aldrig, för den hjälp och det stöd de behöver gör knappast saken bättre. En större respekt för hur känslig gräsmattan faktiskt är skulle göra en hel del.

Minns ett reportage i DN om när landslaget tränade på Arsenals träningsplaner (!) och journalisten i fråga fnös och tyckte att deras pitchkeeper var fånig när han gapade och skrek på dom att han stod på en matta han inte fick stå på. Känner en av Råsundas vaktisar ganska bra. Och han berättar om hur folk tom från förbundet bara garvar åt dom när de belägger mattan med tillträdesförbud. Det ihop med vårat klimat och att säsongen börjar tidigt och slutar sent gör det fan omöjligt att hålla en bra gräsmatta en hel säsong.
Citera
2009-04-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jag vet inte om jag tycker att Grimstas största problem är en kass matta. Det är det ganska många arenor som lider av vid den här tiden på året. Att våra pitchkeepers dessutom, i princip aldrig, för den hjälp och det stöd de behöver gör knappast saken bättre. En större respekt för hur känslig gräsmattan faktiskt är skulle göra en hel del.

Minns ett reportage i DN om när landslaget tränade på Arsenals träningsplaner (!) och journalisten i fråga fnös och tyckte att deras pitchkeeper var fånig när han gapade och skrek på dom att han stod på en matta han inte fick stå på. Känner en av Råsundas vaktisar ganska bra. Och han berättar om hur folk tom från förbundet bara garvar åt dom när de belägger mattan med tillträdesförbud. Det ihop med vårat klimat och att säsongen börjar tidigt och slutar sent gör det fan omöjligt att hålla en bra gräsmatta en hel säsong.

Har inte missat en premiär på flera år men i år var jag ganska förvånad över hur pass dålig Råsundas matta var.

Annars brukar den enbart vara lite vissen och grusig första månaden på västra sidan, där solen inte ligger på så mycket.
Citera
2009-04-10, 21:43
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Har inte missat en premiär på flera år men i år var jag ganska förvånad över hur pass dålig Råsundas matta var.

Annars brukar den enbart vara lite vissen och grusig första månaden på västra sidan, där solen inte ligger på så mycket.
Ja samma här. Men den enda förklaringen jag kan tycka är rimlig är vädret.
Citera
2009-04-11, 09:19
Medlem
LastCaresss avatar
Starkt gjort av BP. Men vad var det för jävla bortatröjor Häcken hade? Såg ut som om hela gänget jobbar på Vägverket.
Citera
2009-04-11, 10:05
Medlem
Kalle7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Starkt gjort av BP. Men vad var det för jävla bortatröjor Häcken hade? Såg ut som om hela gänget jobbar på Vägverket.

Dom hade väl fått inspiration av Barcelonas 2005/2006 när dom vann både ligan & cl.

Gick inte riktigt hem hos Hisinge-gänget dock.
Citera
2009-04-11, 10:51
Medlem
Första bortamatchen för i år. Mot Göteborg, på deras nya arena på en lördag med kanon väder. Kan inte bli mycket bättre! Kunde tyvärr inte åka men hoppas grabbarna som åker sjunger ut änglarna i deras premiärmatch.

Spännande att se Kebba mot söder och hoppas på att Milic får starta. Han såg riktigt pigg ut mot örebro.

Kylskåp kylskåp!
Citera
2009-04-11, 12:16
Medlem
erikbes avatar
Fan att man inte kan vara på plats när blåvitt tågar om till den nya hymnet inför ett fullsatt Gamla Ullevi. Får bara inte bli ett antiklimax med förlust och uselt spel

Det blir att se matchen på Csport
Citera
2009-04-11, 14:13
Medlem
ReloadMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75

Att mattan bara hade en vecka på sig att vila efter tidigare match mot Giffarna tror jag var misstaget här som gjorde att mattan såg ut som den gjorde.
Hade man struntat i den matchen hade planen sett betydligt bättre ut.
Citera
2009-04-11, 14:57
Medlem
bravehs avatar
Jag tänkte inte på det innan säsongen började men att försvarsspelet inte är Zorans starka sida är ju känt. Nu finns det inte heller någon Sören Åkeby som kan hålla koll på den delen. Istället har de en damtränare. Lycka till.
Citera
2009-04-11, 15:49
Medlem
Samwises avatar
Herregud vilken våldtäkt, tur att man var sjuk och inte kunde resa ner till Göteborg. Finns inga ursäkter, Göteborg är bättre på allt idag, Tauer var bedrövlig, fyfan vilken slakt. Det gör inte ont längre, det är bara pinsamt.
Dock är det inte bara Djurgårn som suger pung utan det är IFK som gör en riktigt, riktigt bra match.
Citera
2009-04-11, 15:52
Medlem
Satyricons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Fan att man inte kan vara på plats när blåvitt tågar om till den nya hymnet inför ett fullsatt Gamla Ullevi. Får bara inte bli ett antiklimax med förlust och uselt spel

Tror inte du behöver oroa dig: 6-0 till Blåvitt nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in