2009-04-11, 15:56
Moderator
vfs avatar
DIF är sämre än ÖIS. Jävlars vilken utskåpning, var det bra
en tillfällig kollaps eller är DIF så dåliga?

Ska bli intressant att se fortsättningen.
Citera
2009-04-11, 16:03
Medlem
Ezzelinos avatar
Det blir till att kolla på målen i 6-0-triumfen i Sportnytt i kväll - utan att ha något emot Djurgården tycker jag det är kul att IFK går ut och gör en sådan inledning på årets seriespel. I lite längre perspektiv hoppas jag att det är IFK som kan sätta Sverige på fotbollskartan igen vad gäller spel i CL och Uefacupen, det tycks som om professionalismen och resurserna ändock är bäst just i den klubben. Svensk klubbfotboll ska inte behöva vara så långt efter, när typ Ukraina med hyfsat stor sannolikhet nu kommer att ha två lag med i UEFA-cupens semifinaler. Det krävs nog dock att IFK och något av Stockholmslagen lägger sig på en lite högre nivå än vad som varit fallet under de senaste säsongerna, när små klubbar som Elfsborg och Kalmar nått ända fram. Jämnheten har definitivt sin charm, men det får inte gå
till överdrift - lite Celtic-Rangers-syndrom behöver nog en liga som den svenska.
Kom även att tänka på en annan 6-0-seger i årets första seriematch - IFK Norrköping mot IFK Göteborg 1990, när Brolin debuterade för Norrköping och gjorde tre mål. Som ystra kalvar som släpps ut på grönbete den här tiden på året, nu Söder och Wernbloom och Lill-Hysén ...
Citera
2009-04-11, 16:03
Medlem
Cruachans avatar
Måste vara skönt att som IFK-are få en sådan bra start på nya arenan. Vi i Malmö har en del att leva upp till nu.
Citera
2009-04-11, 16:18
Medlem
ReloadMasters avatar
Hur var Almes låt förresten?
Upptäckte honom förra året och fullständigt älskade skivan.
Nu vet jag inte om jag kan älska en IFK låt men det vore kul att höra.
Citera
2009-04-11, 16:44
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReloadMaster

Enligt mig så är det ett pinsamt försök att vara mer som aik, mff och liverpool. Jag verkar vara ganska ensam om att tycka så. Jag tycker att blåvitt ska vara blåvitt och att vi skulle ha haft kvar vår gamla glada sång. Traditioner bygger känsla inte dumma efterapningar.
Citera
2009-04-11, 16:51
Medlem
Så underbar match idag mot dif!, kunde inte bli en bättre start på arenan och en ny IFK era! , solen står högt vädret är underbart en 6-0 seger idag, nu blir det fest!
Citera
2009-04-11, 16:59
Medlem
Hunniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReloadMaster

Jag ogillade den i början men när jag hade den i arenan var det en hel annat, dne var riktigt bra. Sen tror du skulle klara av att gilla den låten dom säger änglarna en gång i den.
Citera
2009-04-11, 17:17
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
DIF är sämre än ÖIS. Jävlars vilken utskåpning, var det bra
en tillfällig kollaps eller är DIF så dåliga?

Ska bli intressant att se fortsättningen.
Nya tränare iår ge oss lite tid.. Dock tippar jag DIF runt 6-7 i tabellen.
Citera
2009-04-11, 17:18
Medlem
IFK Göteborg - Djurgårdens IF var fantastiskt underhållande och innehållsrik. Kan inte minnas när vi (Blåvitt) vann en match med 6-0 senast.

Dock tråkigt efterspel då vuxna människor inte förstår hur man beter sig ute bland folk. Undra hur tankarna går när man som bortalagssupporter stormar fram mitt bland barnfamiljer och skall slåss. Jävla pack som borde rensas från Jordens yta.
Citera
2009-04-11, 17:20
Medlem
feldgraus avatar
Glad påsk Djurgården!

Fy fan. Fy fan vad bra. Total jävla överkörning. Svårt att få en bättre start på hemmaplan.

Extra roligt att ungdomarna håller för trycket. Av de fjorton använda spelarna i dag är tio under 23 och av dessa är det fem som är under 20.

Lekstuga. I dubbel bemärkelse.

/feldgrau
Citera
2009-04-11, 17:21
Medlem
Worezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfyran
IFK Göteborg - Djurgårdens IF var fantastiskt underhållande och innehållsrik. Kan inte minnas när vi (Blåvitt) vann en match med 6-0 senast.

Dock tråkigt efterspel då vuxna människor inte förstår hur man beter sig ute bland folk. Undra hur tankarna går när man som bortalagssupporter stormar fram mitt bland barnfamiljer och skall slåss. Jävla pack som borde rensas från Jordens yta.
Precis, man kan ju hoppas att någon PK-farsa strök med i kravallerna. Förstår din ironi, du behöver inte säga mer.
Citera
2009-04-11, 17:22
Medlem
hanssonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Glad påsk Djurgården!

Fy fan. Fy fan vad bra. Total jävla överkörning. Svårt att få en bättre start på hemmaplan.

Extra roligt att ungdomarna håller för trycket. Av de fjorton använda spelarna i dag är tio under 23 och av dessa är det fem som är under 20.

Lekstuga. I dubbel bemärkelse.

/feldgrau
Tack detsamma Göteborg!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in