2009-04-07, 19:46
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau

Fast nu analyserar jag inte vad som bör göras för att bli bättre i kommande 29 omgångar. Nu analyserar jag vad som främst gjorde att vi åkte från Olympia med noll, istället för en, poäng.

EDIT: Det är enkelt för MFF:are att sitta och vara arga över att jag är irriterad på domaren när man själva lyckades vinna sin premiär med en hel del tur och hjälp av domaren.

/feldgrau

Jag är inte arg utan mer lite förbryllad och förvånad för att ert resonemang är så långt ifrån hur jag själv resonerar. Ni sätter upp ert lag på en piedestal och håller det som om det vore en gud.

Sedan tycker jag att Häcken absolut skulle fått en straff vid handssituationen. Det hycklar jag inte med.
Citera
2009-04-07, 20:01
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är inte arg utan mer lite förbryllad och förvånad för att ert resonemang är så långt ifrån hur jag själv resonerar. Ni sätter upp ert lag på en piedestal och håller det som om det vore en gud.

Gör vi? Bara för att vi inte spyr galla över att vi inte spelade på topp i går, betyder det att vi sätter upp Blåvitt på en piedestal?

Det är väl snarare så att vi skulle satt upp Blåvitt på en piedestal om vi hade förväntat oss att vi skulle spela en blixtrande fotboll och vunnit med fem-sex bollar? Vi som följt Blåvitt de senaste matcherna har inte haft några jätteförväntningar inför premiären. Hjärnan sade 0-0 eller 1-1 inför match, och det hade varit resultat jag varit nöjd med. De flesta Blåvita är även överens om att laget gjorde en helt ok match i går. Baserat på hur uselt ni utomstående verkar ha tyckt att de spelade så är vi väl så långt ifrån att sätta upp laget på en piedestal som man kan vara?

Och för att tala piedestaler. Om det är någon som sitter på en så är det Henrik Larsson. Untouchable i svensk fotboll.

/feldgrau
Citera
2009-04-07, 22:42
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Vad exakt är det som är patetiskt i att skriva att det är "[t]rist att Helsingborg spelade så oerhört fegt hela andra halvlek, med nio-tio man runt eget straffområde, att det inte riktigt gick att skapa något vettigt framåt."? Jag hade tyckt att det var trist om IFK hade backat hem totalt i 45 minuter om de tagit ledningen. Jag förväntar mig mer än så av Blåvitt, och jag förväntar mig mer än så av Helsingborg, Kalmar, Elfsborg med flera också. Taktiskt smart, visst. Men likafullt trist.

Enkelt uttryckt man väl säga att det är tråkigt när andra lag backar hem men när ens eget lag gör det kan man ta det...

Citat:
Då kan du inte ha sett Supercupfinalen. Jämfört med den matchen var det här ett enormt steg framåt, och där finner du en stor anledning till att det inte finns någon riktig mening med att klaga över att anfallsspelet inte riktigt klaffade till 100 procent.

Jämnfört med den matchen var vi riktigt bra igår, spelarna får väl träna ganska hårt på spelet sista tredjedelen så kan väl detta ta sig.

Det var inte bra mot Henkeborg men det hade kunnat se mycket sämre ut.
Citera
2009-04-08, 00:54
Medlem
Kalle7s avatar
Missa för guds skull inte Malmö - öis på måndag 18.00 @ säsongskortet. Kan inte fatta att den inte sänds på canal+.

Lär hur som helst bli den fetaste inramningen och mäktigaste trycket på VÄLDIGT länge.
Citera
2009-04-08, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle7
Missa för guds skull inte Malmö - öis på måndag 18.00 @ säsongskortet. Kan inte fatta att den inte sänds på canal+.

Lär hur som helst bli den fetaste inramningen och mäktigaste trycket på VÄLDIGT länge.
jepp helt sjukt att de bortprioriterar denna. Har inte sett fram emot en match så löjligt mycket sedan Elfsborg 2004.
Citera
2009-04-08, 01:40
Medlem
feldgraus avatar
Inte heller IFK-Djurgården på lördag visas på något annat än säsongskortet, vilket är lika sjukt det.

/feldgrau
Citera
2009-04-08, 01:55
Medlem
Casabas avatar
Kan vara för att jag är blåögd men jag hade i alla fall hellre velat se AIK-MFF än IFE-KFF som de väljer att sända. Att de sedan väljer att sända IFE-IFK istället för HIF-MFF är också lite tråkigt, men alla vill väl se "guldfavoriterna". Där lär man väl dock vara på plats så det är väl ingen skada skedd.

Överhuvudtaget känns 5 elfsborgs matcher mot 1 mff (vilken är just ife-mff) match fram till och med maj lite väl selektivt.
Senast redigerad av Casaba 2009-04-08 kl. 02:00.
Citera
2009-04-08, 02:01
Medlem
Araams avatar
Zoran

Som gammal och trogen järnkamin så håller jag stenhårt på Zoran Lukic, och är väldigt övertygad om att med rätt flyt så vinner Djurgården sm guld iår ; )
Citera
2009-04-08, 02:13
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Kan vara för att jag är blåögd men jag hade i alla fall hellre velat se AIK-MFF än IFE-KFF som de väljer att sända. Att de sedan väljer att sända IFE-IFK istället för HIF-MFF är också lite tråkigt, men alla vill väl se "guldfavoriterna". Där lär man väl dock vara på plats så det är väl ingen skada skedd.

Överhuvudtaget känns 5 elfsborgs matcher mot 1 mff (vilken är just ife-mff) match fram till och med maj lite väl selektivt.
Tycker ju det känns som att dom har satsat ovanligt mycket på guldfavoriterna i år istället för dom stora publiklagen om det fortsätter på det sättet. Har dock inte kollat så noga.. Men det känns ju inte helt dumt för min del måste jag säga.
Citera
2009-04-08, 07:09
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba

Sanning om MFF är väl att det generella intresset för dom är rätt lågt idag.
Det kan ändra sig snabbt med ett helt gäng med MFF segrar uppradade och då kommer dom helt säkert visas mera.

Men HIF-MFF kan jag också undra varför den inte visas, men är den samtidigt som IFE-IFK?
Den matchen har också väldigt stort intresse från många och idag förväntat serie final.
Så är den samtidigt så är det ju förståeligt att visa det viktigaste i allsvenskan om den spelas samtidigt.

Men som sagt vad allt detta kan säkert ändra sig senare beroende på hur lagen går.

Fanns en tid innan där IFE inte visades alls nästan, men då var dom ett ointressant lag i allsvenskan som parkerade på nedre halvan.
Så du får hoppas att MFF inte är lika kassa i år helt enkelt.
Citera
2009-04-08, 08:39
Medlem
Citat:
Inte heller IFK-Djurgården på lördag visas på något annat än säsongskortet, vilket är lika sjukt det.

/feldgrau
Tycker bara det är bra, då kanske fler knallar ner för att se matchen live
Citera
2009-04-08, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Sanning om MFF är väl att det generella intresset för dom är rätt lågt idag.
Det kan ändra sig snabbt med ett helt gäng med MFF segrar uppradade och då kommer dom helt säkert visas mera.

Men HIF-MFF kan jag också undra varför den inte visas, men är den samtidigt som IFE-IFK?
Den matchen har också väldigt stort intresse från många och idag förväntat serie final.
Så är den samtidigt så är det ju förståeligt att visa det viktigaste i allsvenskan om den spelas samtidigt.

Men som sagt vad allt detta kan säkert ändra sig senare beroende på hur lagen går.

Fanns en tid innan där IFE inte visades alls nästan, men då var dom ett ointressant lag i allsvenskan som parkerade på nedre halvan.
Så du får hoppas att MFF inte är lika kassa i år helt enkelt.

Det är väl inte för att MFF skulle vara bra som man tycker MFF-ÖIS skulle visas. Det är för att det är invignigen av den bästa och mest fantastiska fotbollsarenan som någonsin funnits i Sverige. Det lär bli ett helt makalöst tryck, när MFFs fantastiska klack äntligen får en arena som gör den rättvisa. Biljetterna såldes slut på några timmar, så det är en hyfsat stekhet match. Konstigt att den bortprioriteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in