2009-04-07, 18:14
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelställ
Efter att ha bevittnat "Stadionskandalen" igår så har jag redan tröttnat på skiten.
Jag trodde att "proffsdomare" även innebar att man tränat på och blivit mentalt starkare, men icke sa nicke, samma jävla hemmadomare på stockholmsmatcherna. Fi fan!

Japp. Jag har redan börjat längta till nästa års Allsvenska!
Citera
2009-04-07, 18:15
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
I er situation hade jag varit mer irriterad över att man själv inte lyckas göra mål istället för att ha skyllt på domaren. Det är inte konstruktivt att göra det.

Jag försöker aldrig lägga skulden på domaren. Det är rätt patetiskt tycker jag. Det är bättre att själv vara lite självkritisk och se till hur man skulle kunna annorlunda i fortsättning. Folk har en förmåga att för snabbt skälla på domaren istället för att analysera helheten.

Fast nu lyckades ju Eriksson förstöra det rejält genom en jättetabbe. Jag hade varit nöjd med 0-0 mot Helsingborg borta i en premiär. Vi hade inte behövt göra något annorlunda för att fixa det. Det enda som förstörde var en felaktig straff. Vad mer finns det att analysera? Vi neutraliserade Helsingborgs anfall riktigt jävla bra igår. Det skulle räckt till minst ett oavgjort resultat, med lite bättre skärpa i avslutningarna och konstruktivare spel sista tredjedelen hade vi möjligen som en bonus även kunnat ta tre poäng. Om inte...

Varför ska jag då främst vara irriterad över att vi inte lyckades göra mål? Det var ju inte det som förstörde matchen.

/feldgrau
Citera
2009-04-07, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Fast nu lyckades ju Eriksson förstöra det rejält genom en jättetabbe. Jag hade varit nöjd med 0-0 mot Helsingborg borta i en premiär. Vi hade inte behövt göra något annorlunda för att fixa det. Det enda som förstörde var en felaktig straff. Vad mer finns det att analysera? Vi neutraliserade Helsingborgs anfall riktigt jävla bra igår. Det skulle räckt till minst ett oavgjort resultat, med lite bättre skärpa i avslutningarna och konstruktivare spel sista tredjedelen hade vi möjligen som en bonus även kunnat ta tre poäng. Om inte...

Varför ska jag då främst vara irriterad över att vi inte lyckades göra mål? Det var ju inte det som förstörde matchen.

/feldgrau

Du verkar ju mer förbannad på allt annat än ditt egna lags rätt ynkliga insats. Domaren var usel, och igår grät du ut över att Heif hade mage nog att försöka försvara sin ledning.
Håller med Mishima, bättre att se sig själv i spegeln än att skylla på annat. Varför var det tippade topplaget IFK så generande uddlöst framåt?
Citera
2009-04-07, 18:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:

/feldgrau

Jag är lite förvånad till ert resonemang för att jag tycker det är att göra det för enkelt för sig. När man inte gör några mål framåt så är det där man ska lägga analysen och diskussionen och inte på en feldömd straff. Den kan man inte göra något åt.
Citera
2009-04-07, 18:47
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Du verkar ju mer förbannad på allt annat än ditt egna lags rätt ynkliga insats.

Blåvitt spelade helt ok för att vara en premiärmatch borta mot ett tippat topplag. Jag förväntar mig mer framöver, men kan inte påstå att jag är förbannad på hur de spelade. Defensivt gjordes det inte ett enda jävla misstag på hela matchen. Ändå förlorar vi. Klart som fan att jag då är förbannad på annat än mitt egna lags insats.

Citat:
Domaren var usel, och igår grät du ut över att Heif hade mage nog att försöka försvara sin ledning.

Nej, det är du som inte förstår dig på vad jag skriver i så fall. Vilket du mycket sällan gör, vad det verkar. Vet inte om det är ditt absurda IFK-hat eller något annat, men fortsätter det så här vet jag inte om det är någon idé att ens besvara dina inlägg?

Citat:
Håller med Mishima, bättre att se sig själv i spegeln än att skylla på annat. Varför var det tippade topplaget IFK så generande uddlöst framåt?

Varför ska jag älta om det när det inte var avgörande för matchen? Jag är inte AIK:are eller MFF:are och totalsågar mitt lag efter en match. Blåvitt spelade defensivt fantastiskt igår, ok offensivt, men saknade det allra sista. Men återigen, det var inte vad som avgjorde gårdagens match.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är lite förvånad till ert resonemang för att jag tycker det är att göra det för enkelt för sig. När man inte gör några mål framåt så är det där man ska lägga analysen och diskussionen och inte på en feldömd straff. Den kan man inte göra något åt.

Fast nu analyserar jag inte vad som bör göras för att bli bättre i kommande 29 omgångar. Nu analyserar jag vad som främst gjorde att vi åkte från Olympia med noll, istället för en, poäng.

EDIT: Det är enkelt för MFF:are att sitta och vara arga över att jag är irriterad på domaren när man själva lyckades vinna sin premiär med en hel del tur och hjälp av domaren.

/feldgrau
Citera
2009-04-07, 19:00
Medlem
Begriper inte riktigt hur man delar upp inläggen på ett stilfullt sätt, så här kommer svaret till feldgrau istället:

Nej, jag hatar inte IFK. Är det något lag jag hatar är det Helsingborg, samt Djurgården en smula. IFK är jag rätt likgiltigt inställd till. Däremot tyckte jag ditt inlägg igår var rätt patetiskt där du grät ut över att heif var tråkiga som spelade defensivt i andra halvlek. Det är väl inte Helsingborg som ska anfalla när det är IFK som ligger under? Satt hela matchen och väntade på Göteborgs så fantastiska anfallsfotboll, men den kom aldrig. Fruktansvärt tradig och enkelspårig fotboll. Det var det jag trodde göteborgarna skulle fokusera på en dag som denna, inte på allt möjligt annat. Satan vad andefattigt det såg ut.
Citera
2009-04-07, 19:04
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Har vi inte gått igenom denna händelse ett par gånger tidigare i tråden? Tyckte Casaba gav ett riktigt och ett korrekt svar till dig senaste gången, och läser du det så är det uppenbart att det inte ska vara straff. Dock kan jag hålla med om att det var en väldigt svårbedömd situation och jag hade inte lipat om det dömts straff. Jag var faktiskt helt säker på att han skulle blåsa, och utifrån reprisen så verkar även Gabriel ha varit det. Nåja, ibland har man tur!
Slår du inte lite knut på dig själv, om det vart så uppenbart att det inte skulle vart straff så skulle väl knappast Gabriel ha behövt vara rädd för att det skulle bli straff?

F.ö., tror du inte att regeln blir jävligt godtycklig om dommaren hela tiden måste avgöra om handen var på plats avsiktligt eller inte?
Det är när handen söker bollen vilket den gjorde i MFFs fall.
Därav straff.
http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?program=944

27:00.
Senast redigerad av Bornet 2009-04-07 kl. 19:08.
Citera
2009-04-07, 19:06
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Däremot tyckte jag ditt inlägg igår var rätt patetiskt där du grät ut över att heif var tråkiga som spelade defensivt i andra halvlek. Det är väl inte Helsingborg som ska anfalla när det är IFK som ligger under?

Vad exakt är det som är patetiskt i att skriva att det är "[t]rist att Helsingborg spelade så oerhört fegt hela andra halvlek, med nio-tio man runt eget straffområde, att det inte riktigt gick att skapa något vettigt framåt."? Jag hade tyckt att det var trist om IFK hade backat hem totalt i 45 minuter om de tagit ledningen. Jag förväntar mig mer än så av Blåvitt, och jag förväntar mig mer än så av Helsingborg, Kalmar, Elfsborg med flera också. Taktiskt smart, visst. Men likafullt trist.

Citat:
Satt hela matchen och väntade på Göteborgs så fantastiska anfallsfotboll, men den kom aldrig. Fruktansvärt tradig och enkelspårig fotboll. Det var det jag trodde göteborgarna skulle fokusera på en dag som denna, inte på allt möjligt annat. Satan vad andefattigt det såg ut.

Då kan du inte ha sett Supercupfinalen. Jämfört med den matchen var det här ett enormt steg framåt, och där finner du en stor anledning till att det inte finns någon riktig mening med att klaga över att anfallsspelet inte riktigt klaffade till 100 procent.

/feldgrau
Citera
2009-04-07, 19:15
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Slår du inte lite knut på dig själv, om det vart så uppenbart att det inte skulle vart straff så skulle väl knappast Gabriel ha behövt vara rädd för att det skulle bli straff?

F.ö., tror du inte att regeln blir jävligt godtycklig om dommaren hela tiden måste avgöra om handen var på plats avsiktligt eller inte?
Det är när handen söker bollen vilket den gjorde i MFFs fall.
Därav straff.
http://www.svenskafans.com/fantv/default.asp?program=944

27:00.

Gabriels reaktion förändrar inte reglerna. Att han reagerade som han gjorde kan väl bero på att det döms ut straffar lite hur som helst då bollen tar på handen, vilket vi inte minst sett under denna första omgång.

Nej, handen sökte inte bollen.

Förstår inte riktigt varför du tar upp denna diskussionen igen, trots att du fått flera bra svar från Casaba. Är det så att du vägrar lyssna, så kan vi lika gärna lägga ner diskussionen en gång för alla.
Citera
2009-04-07, 19:19
Medlem
Citat:
Vad exakt är det som är patetiskt i att skriva att det är "[t]rist att Helsingborg spelade så oerhört fegt hela andra halvlek, med nio-tio man runt eget straffområde, att det inte riktigt gick att skapa något vettigt framåt."? Jag hade tyckt att det var trist om IFK hade backat hem totalt i 45 minuter om de tagit ledningen. Jag förväntar mig mer än så av Blåvitt, och jag förväntar mig mer än så av Helsingborg, Kalmar, Elfsborg med flera också. Taktiskt smart, visst. Men likafullt trist.

Då kan du inte ha sett Supercupfinalen. Jämfört med den matchen var det här ett enormt steg framåt, och där finner du en stor anledning till att det inte finns någon riktig mening med att klaga över att anfallsspelet inte riktigt klaffade till 100 procent.

/feldgrau
*Det framstår som lite patetiskt att du säger att det inte "gick att skapa någonting vettigt" framåt pga att heif backade hem, men visst fan hade det gått, om ni varit ett halvhyfsat lag. Ni hade en hel halvlek på er och skapade inte en enda riktigt het målchans, det kan man inte enbart skylla på motståndnas feghet. Isf är det samma som att erkänna att; "sure, backa ni hem. Vi är ändå inte kapabla nog att kunna hota er. Trist men sant". Trodde IFK var bättre än så.

*Nej, såg inte supercupfinalen. Är jävligt glad för det måste erkännas, ifall den anfallsfotbollen var "enorma steg sämre". Istället för 1 riktig målchans på en hel match skapade ni 0, eller?
Citera
2009-04-07, 19:23
Medlem
Bornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Gabriels reaktion förändrar inte reglerna. Att han reagerade som han gjorde kan väl bero på att det döms ut straffar lite hur som helst då bollen tar på handen, vilket vi inte minst sett under denna första omgång.

Nej, handen sökte inte bollen.

Förstår inte riktigt varför du tar upp denna diskussionen igen, trots att du fått flera bra svar från Casaba. Är det så att du vägrar lyssna, så kan vi lika gärna lägga ner diskussionen en gång för alla.
Nja, jag ville knappast diskutera något, mest uttrycka min förgivenhet mot den beklämmande nivå våra dommare hitills hållt sig till. Sedan skiter ajg faktiskt fullständigt i matchen mellan Häcken - MFF.
Keenes (om det nu var han, såg inte på jumbotronen?) filmning mot Hammarby som renderade i den målgörande straffen känns som ett rent rättshaveristiskt ärende i jämförelse med de andra dommartabbarna.

Säger bara att jag lider med lilla Häcken.
Citera
2009-04-07, 19:45
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
*Det framstår som lite patetiskt att du säger att det inte "gick att skapa någonting vettigt" framåt pga att heif backade hem, men visst fan hade det gått, om ni varit ett halvhyfsat lag. Ni hade en hel halvlek på er och skapade inte en enda riktigt het målchans, det kan man inte enbart skylla på motståndnas feghet. Isf är det samma som att erkänna att; "sure, backa ni hem. Vi är ändå inte kapabla nog att kunna hota er. Trist men sant". Trodde IFK var bättre än så.

Det här är omgång 1. Du kanske ska lugna dig lite med omdömena om hur bra eller dåliga lagen är?

Citat:
*Nej, såg inte supercupfinalen. Är jävligt glad för det måste erkännas, ifall den anfallsfotbollen var "enorma steg sämre". Istället för 1 riktig målchans på en hel match skapade ni 0, eller?

Nu kan man kanske inte riktigt mäta anfallsfotboll bara i just antalet riktiga målchanser. Blåvitt lyckades ganska bra genom hela matchen att komma i läge att skapa farliga målchanser, men misslyckades med den sista passen, inlägget eller stickaren. Mot Kalmar lyckades man inte med någonting. Att då kvantisera det som 1 mot 0 är att göra livet jäääävligt enkelt för sig.

/feldgrau
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in