2009-05-01, 23:19
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
Och vilka är bättre än dessa tre hävdar du? Vore kul att höra. Ingen hos bananerna i pyjamas kan ens komma på fråga om du är någon sån du vill framhålla.

Nej, inte i din lilla hjärna, den saken är ju ganska klar...

Övriga 99 % av de fotbollsintresserade är nog ganska överens om att det finns ett antal backar som är bättre än de du just räknat upp. Men jag tänker inte diskutera med dig eftersom du inte går att diskutera med, och då finns det således inte heller någon anledning för mig att nämna några namn. Men jo, det finns ett par backar i IFK som är bättre än de du nämnt.

/feldgrau
Citera
2009-05-01, 23:24
Moderator
easy_dans avatar
Tja eftersom vi nu uppenbarligen ska räkna bort blåvitts backlinje där alla 3 mittbackar skadefria går rakt in i vilken backlinje som helst, så har väl Jos en bra chans att vara topp 2 bland mittbackar tillsammans med Gabriel, Dixon, Bengtsson, Lucic och ngn mer jag säkert glömt. Till vänster hamnar Nisse bakom Ricardo, Tamboura o Emil och till höger får vi in halva AS framför/jämbördes med Jonsson.

Med det inte sagt att gnaget har en dålig backlinje men jag sätter både mff o ifk som bra mycket bättre
Citera
2009-05-01, 23:28
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Och vilka är bättre än dessa tre hävdar du? Vore kul att höra. Ingen hos bananerna i pyjamas kan ens komma på fråga om du är någon sån du vill framhålla.
Kanske dags för dig att kolla reprisen av AIK-MFF så ser du att hela backlinjen hade tagit plats i startelvan direkt i AIK.
Citera
2009-05-01, 23:30
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Citat:
Nisse har spelat klart bättre som ytterback än som mittback. Kan bara Per Karlsson komma upp i den klass han håller när han är som bäst och som gör att han är aktuell för spel från start i U21-EM, så har AIK:s allsvenskans bästa mittlås. Holländaren Jos Hooiveld har varit lysande. Vill nog påstå att samtliga fotbollsjournalister i mediasverige håller med om det. Har sett Simon Bank, Mattias Lühr med flera hylla honom stort.
Måste ju faktiskt säga att det var lite kul att se dom här två inläggen efter varandra.
Per Karlsson när han är som bäst aspirerar på plats i U21-EM.. Men han är mycket bättre än Bjärsmyr tydligen.
Och jag antar att båda ytterbackarna nyligen har spelat VM-kval också eftersom dom är så mycket bättre än Adam Johansson.

Stor humor av vår gode hustomte måste jag säga.
Citera
2009-05-02, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Måste ju faktiskt säga att det var lite kul att se dom här två inläggen efter varandra.
Per Karlsson när han är som bäst aspirerar på plats i U21-EM.. Men han är mycket bättre än Bjärsmyr tydligen.
Och jag antar att båda ytterbackarna nyligen har spelat VM-kval också eftersom dom är så mycket bättre än Adam Johansson.

Stor humor av vår gode hustomte måste jag säga.

Ha ha ha. Lustigt att du nämner Bjärsmyr. En av allsvenskans mest överskattade spelare, alla kategorier. Dessutom en av de som tycker det är såååå astufft att vara långhårig och skäggig
Han och Jonathan Berg var ju och söp till rejält i Sälen i vintras dessutom. Moget, verkligen moget om man ska vara en förebild som fotbollsspelare.

Adam Johansson har halkat in på ett bananskal i landslaget utan att egentligen ha presterat ett skit. Och som alla vet är det ju svårare att spela sig ur landslaget än att spela sig in i landslaget. Bara att se på Taco just nu och tidigare på Alexandersson och Magnus Hedman.
Citera
2009-05-02, 01:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Kanske dags för dig att kolla reprisen av AIK-MFF så ser du att hela backlinjen hade tagit plats i startelvan direkt i AIK.

MFF:s backlinje? Med eller utan gråhårige gubb-Rolle?
Citera
2009-05-02, 09:33
Medlem
Stigmata01s avatar
Fröknarna från borås kräver bättre gräs
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/article5046065.ab

Avskaffa konstgräs istället.
Citera
2009-05-02, 09:40
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/sverige/allsvenskan/article5046065.ab

IFE har på senare tid blivit varma anhängare av plastgräs. På gamla Ryavallen
var planen kass på våren. Men då gnällde dom inte.

Roligt att dom nämner att det måste kosta för att ha en bra plan.
Enda orsaken till konstgräset var just att det kostar mindre att
underhålla.
Citera
2009-05-02, 10:24
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Citat:
Ha ha ha. Lustigt att du nämner Bjärsmyr. En av allsvenskans mest överskattade spelare, alla kategorier

Och hade han spelat i gnaget så hade det vart din gud, spelaren som aldrig gör ett enda misstag. Du lär dig nog att se fotbollen lite mer objektivt när du blir vuxen
Citera
2009-05-02, 11:33
Medlem
olllies avatar
Citat:
Ha ha ha. Lustigt att du nämner Bjärsmyr. En av allsvenskans mest överskattade spelare, alla kategorier. Dessutom en av de som tycker det är såååå astufft att vara långhårig och skäggig
Han och Jonathan Berg var ju och söp till rejält i Sälen i vintras dessutom. Moget, verkligen moget om man ska vara en förebild som fotbollsspelare.

Dina argument (?) mot Bjärsmyr är att han är

1) Överskattad (av vem?)
2) Långhårig
3) Skäggig
4) Krökade till på en semester

Bra där, märks att du sitter inne på djupt analytiska kunskaper.

Angående backar i allsvenskan så kan jag nog nämna ett dussin som hade gått rakt in i AIKs backlinje.
Citera
2009-05-02, 11:47
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stigmata01

Jag ser ju mycket hellre konstgräs som det går att spela fotboll på än det som kallas gräs på andra ställen..

Hur ofta är en gräsplan i sverige bättre än plastgräset i Borås? Än så länge är det väl 3 planer.. Hur kan folk föredra Råsundas 3/4 gräs och 1/4 grusplan framför en bra konstgräsplan?
Citera
2009-05-02, 12:44
Medlem
Afonsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Samma journalist som trodde att Örgryte skulle ta guldet?

Va? Menar ni att det inte kommer att ske??

*förtränger, förtränger..*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in