2009-04-25, 12:51
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torshamn
DIF har för närvarande 4 negrer och en musking i truppen. Bajen har 6 negrer och 3 muskingar. AIK i sin tur har 4 blåmän, 2 muskingar samt bastarden(?) Pavey.

Hur kommer det sig att du fastnade för just Djurgården?

Som sagt, sambandet med smeknamnet på föreningen. Även historiken, titta tillbaka gnm åren.
Citera
2009-04-25, 12:58
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reitschule
Vad fan har spelarnas ursprung att göra med någonting?
Ta eran jävla rasdiskussion någon annanstans och diskutera någonting av värde istället. Till exempel: Vilka åker ur i år?

Det är ingen rasdiskussion, det är en ursprungsdiskussion. Det är okej att ex. diskutera att nordbor alltid är så organiserade, men där går gränsen? Det ser du också som en rasdiskussion då?

Det spelar roll eftersom det har i samband med uppträdande i med och motgång. Det är av historiskt intressant perspektiv, vad gäller värvningsmönster av spelare av olika bakgrund och hur det bildar ett slags arv och kultur inom föreningen.

Detta var bara exempel. Givet att man vill försöka förstå något, så kanske man inte behöver vara såpass snabb i sin iver att söka anmärka.

Förresten, tillåter du oss att prata om att det kanske är så att Italienare filmar mer än andra och i sådana fall varför? Får vi det för dig?
Citera
2009-04-25, 13:24
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Det som jag tycker känns speciellt med Dif dom senaste åren är deras oförmåga att ta till vara på talang.. Dom har gjort en del köp som jag skulle vilja kalla riktigt bra, men sen när dom hamnar i Dif så händer det inte så mycket.. Är det bara ett allmänt dåligt självförtroende som spökar i Dif eller är det något mer än så?
Citera
2009-04-25, 14:39
Medlem
till DIF- Gå över till 4-4-2 och värva en ny målvakt genast!
Citera
2009-04-25, 17:57
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Tänkte höra med er som har lite bättre koll på IFK Göteborg.. Satt och kollade på cupmatchen och noterade Bärkroths insats. Den såg ut ungefär som dom gångerna förut jag har sett honom hoppa in och måste ju fråga nu.. Vad är hans storhet? Har för mig om att det var prat på försäsongen att han skulle gå in i startelvan och jag kan absolut inte se det. Han försöker spela pojklagsfotboll mot seniormotstånd och det funkar inte. Han kan springa men det är det enda.. Vad är det jag har missat?
Citera
2009-04-25, 18:07
Medlem
Hertigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Tänkte höra med er som har lite bättre koll på IFK Göteborg.. Satt och kollade på cupmatchen och noterade Bärkroths insats. Den såg ut ungefär som dom gångerna förut jag har sett honom hoppa in och måste ju fråga nu.. Vad är hans storhet? Har för mig om att det var prat på försäsongen att han skulle gå in i startelvan och jag kan absolut inte se det. Han försöker spela pojklagsfotboll mot seniormotstånd och det funkar inte. Han kan springa men det är det enda.. Vad är det jag har missat?

Killen är 16 år (tror jag) och är talangfull för sin ålder, är snabb och teknisk. Sen ska man inte dra på för stora växlar, tror ingen har sagt att han är någon sorts storhet i dagsläget, däremot att han har stor potential, vilket är en väldig skillnad. Att han spelar pojklagsfotboll mot seniormotstånd är väl inte speciellt ovanligt när man är 16 år, dessutom tyckte jag han gjorde det bra mot Ersboda, fixade fram en del hörnor och frisparkar och stod för ett helt ok passningsspel.

Tror knappast att han skulle ta en plats i startelvan, och IFK har varit väldigt tydliga med att det blir Hysén - Söder - Selakovic i den nya formationen inför säsongen.
Citera
2009-04-25, 19:12
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen
Killen är 16 år (tror jag) och är talangfull för sin ålder, är snabb och teknisk. Sen ska man inte dra på för stora växlar, tror ingen har sagt att han är någon sorts storhet i dagsläget, däremot att han har stor potential, vilket är en väldig skillnad. Att han spelar pojklagsfotboll mot seniormotstånd är väl inte speciellt ovanligt när man är 16 år, dessutom tyckte jag han gjorde det bra mot Ersboda, fixade fram en del hörnor och frisparkar och stod för ett helt ok passningsspel.

Tror knappast att han skulle ta en plats i startelvan, och IFK har varit väldigt tydliga med att det blir Hysén - Söder - Selakovic i den nya formationen inför säsongen.

Han är 17. Hans nuvarande storhet är väl att han är väldigt snabb, tror större delen av allsvenska backlinjerna har svårt att följa med honom. Det han behöver är väl bara att bli lite kraftigare men behålla snabbheten så har vi en kantraket utan dess like i svensk fotboll
Citera
2009-04-25, 20:15
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertigen

Haha. Jo. Jag vet ju att han inte är färdig än. Jag är inte riktigt så dum som jag ser ut.

Men jag kan inte se nånting med honom förutom snabbheten. Ingen speciell spelförståelse eller teknik.
Och med pojklagsfotboll menar jag till exempel att hans sätt att ta sig förbi någon mest verkar bestå av att slå bollen bredvid och springa eller att bara springa rakt fram med bollen och hoppas på turen..

Och det kanske var skador på försäsongen eller nått som gjorde att det verkade som att han var aktuell för förstauppställningen..
Citera
2009-04-25, 20:48
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting

Han är inne i en svacka för tillfället. Gjorde en riktigt jävla bra försäsong men så i andra träningsmatchen i Spanien var han riktigt usel (hela laget var dåligt då eftersom de var rejält nedtränade, men han stack ut än mer negativt) och jag tror att han knäcktes lite av det faktiskt.

När han är riktigt bra så har han inte bara snabbheten utan också en riktigt bra teknik och spelförståelse. Han har i sina bästa stunder en förmåga att dribbla sig förbi motståndare som inte någon annan i IFK har. Förhoppningsvis kommer hans lägstanivå att höjas en del efter hand.

Som redan sagts är han 17 år. Med tanke på att man så sent som för ett par år sedan kunde vara en riktig talang även vid 23 års ålder, och att de flesta unga spelare som slår igenom i Allsvenskan är runt 20 så har han ett par år på sig. Men spelar man i IFK som släpper fram vagnslaster med under-20-spelare är det klart att det blir lite extra press.

/feldgrau
Citera
2009-04-26, 00:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av namram
till DIF- Gå över till 4-4-2 och värva en ny målvakt genast!

8-2-0 vore väl en bättre uppställning. Viktigt att inte släppa till något bakåt om de ska ta poäng och då de inte har någon anfallare som duger något till (läs Oremo, Rajalakso) så är den positionen helt onödig att besätta. På mitten räcker det med Dahlberg och en snubbe till.
Senast redigerad av Klevis 2009-04-26 kl. 00:09.
Citera
2009-04-26, 00:27
Medlem
Rocky69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klevis
8-2-0 vore väl en bättre uppställning. Viktigt att inte släppa till något bakåt om de ska ta poäng och då de inte har någon anfallare som duger något till (läs Oremo, Rajalakso) så är den positionen helt onödig att besätta. På mitten räcker det med Dahlberg och en snubbe till.

Shit Klevis vilken taktiker du är. Ring Zoran på en gång.
Som tack för hjälpen kanske du får en av hans Armanikostymer som du sedan kan sy in tills du tar studenten om 3-4 år.
Citera
2009-04-26, 12:50
Moderator
easy_dans avatar
Måste passa på att be om ursäkt till Igor, anklagade honom för att tramsa och hålla sig för knät när han blev kapad över fötterna av Wernbloom, uppenbarligen fick han en smäll vid landningen och missade matchen i cupen...Igor my hero.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in