2003-10-13, 17:03
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Padme
Annika Östberg? Tycker att vi först och främst måste få hem Apan Ola! http://www.apanola.nu/

Har inte den där apan dött?

Östberg har avtjänat 22 år och har skött sig och bör därför få
komma tillbaka till Sverige.
Citera
2003-10-13, 17:26
Medlem
Skrellans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Östberg har avtjänat 22 år och har skött sig och bör därför få
komma tillbaka till Sverige.

Instämmer, hon om någon har väl visat att hon ändrat sitt liv, om hon inte benådas så borde hon i alla fall få avtjäna sitt kvarvarande straff i Sverige. Tidsbestämmer de straffet kommer inte Sverige att släppa henne fri när hon kommer hit, som någon skrev, finns ett annat fall, där en kvinna har blivit förflyttad från Thailand till Sverige, hon har ett straff på över 40 år och hon får sitta tiden ut om inte Thailand väljer att benåda henne,men hon är i alla fall här.
Citera
2003-10-13, 17:30
Medlem
kaleids avatar
Vad finns det för motiv till att vilja få "hem" Annika Östberg? Hon såg, mig veterligen, USA som hemma ända tills de dömde henne för medhjälp till polismord. Om ni frågar mig har vi redan ex-brottslingar så att vi klarar oss.
Citera
2003-10-13, 18:50
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Vad finns det för motiv till att vilja få "hem" Annika Östberg? Hon såg, mig veterligen, USA som hemma ända tills de dömde henne för medhjälp till polismord. Om ni frågar mig har vi redan ex-brottslingar så att vi klarar oss.

Motivet är att hon är Svensk medborgare och skall därför ha stöd
även om hon blivit dömd till ett mkt grovt brott.
Citera
2003-10-13, 19:09
Medlem
kaleids avatar
Mihailovic --> Det är en poäng, men jag tycker att det är varje persons skyldighet att vara medveten om de lagar som gäller i det land man befinner sig (jaja, inom rimlighetens gräns såklart, men om man är med och dödar en polis i USA har man liksom serverat sig själv). Då tar jag hellre hit någon flitig kines som startar företag och bidrar till vårt välstånd.
Citera
2003-10-13, 22:56
Bannlyst
+++

Eftersom AÖ kommer att bli utvisad till Sverige efter avtjänat straff kan vi väl lika gärna försöka få hit henne nu, så hon kan jobba och betala lite skatt, annars får ju vi betala hela notan ändå i slutändan.
Citera
2003-10-13, 23:34
Medlem
Jag tror aldrig USA kommer gå med på Sveriges krav när det gäller Annika Östberg. Sverige har tydligen ett extremt dåligt rykte i USA när det gäller att respektera amerikanska domslut. De vet mycket väl vad som händer om de överlåter henne i svenska händer, hon kommer antagligen bli släppt på fri fot, speciellt eftersom brottet hon begått inte ens existerar i Sverige. Och det blir ju som en förolämpning mot det amerikanska rättsväsendet, så någon utlämning kommer troligen aldrig att ske förrän hon friges.

Som sagt, bättre att lägga energi på att få hem Apan Ola istället...
Citera
2003-10-13, 23:42
Medlem
Rubbermans avatar
Citat:
Jag tror aldrig USA kommer gå med på Sveriges krav när det gäller Annika Östberg.

Sant där, dessutom har det vid det här laget också gått så mycket prestige i det här ärendet med oändliga påtryckningar från Sverige så nu jävlas säkerligen amerikanarna lite extra dessutom. Det är bara face it, AÖ kommer inte hem förrän hennes straff är avtjänat och i Amerika har man inte de generösa strafflindringar som Sverige har, men det är ju en helt annan diskussion.
Citera
2003-10-14, 18:47
Bannlyst
+++

Citat:
Som sagt, bättre att lägga energi på att få hem Apan Ola istället...

Det är väl bara att starta en pengainsamling och köpa loss apjäveln då!
Citera
2003-10-14, 19:28
Medlem
Farbror Buskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bux1001
Det är väl bara att starta en pengainsamling och köpa loss apjäveln då!

En fråga bara...jag har nämligen för mig att den pärtans primaten har trillat av pinn...?
Citera
2003-10-14, 21:39
Bannlyst
+++

Apor finns det ju flockvis--köp en annan dårå!
Citera
2003-10-14, 22:41
Bannlyst
22 år för att sitta bredvid någon som skjuter någon annan... bara i USA, och helst i Californien. Andra fina lagar i calif. om du snattar tre gånger får du livstids fängelse, som kan betyda precis det, LIVSTID! Du dör 60 år senare, i finkan! tjenare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in