Citat:
Ursprungligen postat av AuntyJack
Hon har tre liv på sitt samvete och då är väl inte 28 år så jättemycket?? Hoppas innerligt bara att de nu inte får för sig att släppa ut henne bara för att hon är här i Sverige.
Det finns fängslade svenskar som sitter utomlands, som gjort betydligt mindre allvarliga brott/saker än hon, och de får minsann inte hjälp från regeringen att komma hem så som hon fått. De sitter för droger mm men de får minsann sitta kvar och ruttna utan att någon tänker hjälpa dem hem.
Märkligt tycker jag, hur man kan ge sådan särbehandling till någon som begått så grova brott som hon har. I svenska medier är hennes fall så vinklat, som om det är fel på USAs lagstiftning och hur oskyldig hon var. Hon var med och laddade om vapnen har hon erkänt i rätten om jag inte minns fel, för hennes pojkvän var så hög så han klarade inte av det. Då skall man sitta sitt straff!!
På 80 talet satt jag i spanien och då fick jag hjälp av svenka UD att komma hem..
Jag vet att i alla länder som man kan bli utlämmnad så finns det UD personal som jobbar med att svenskarna ska komma hem..
Jag är inte för att alla svenskar ska komma hem men nu finns den möjligheten och då har man rätt att använda den..
Vad man än tycker så finns den där om man tycker det är fel så är det inte som i detta fall Annikas fel utan svenska regeringen och inte Annikas
Hon använder bara den möjligheten som finns..