2009-04-13, 14:59
Medlem
Hon har tre liv på sitt samvete och då är väl inte 28 år så jättemycket?? Hoppas innerligt bara att de nu inte får för sig att släppa ut henne bara för att hon är här i Sverige.

Det finns fängslade svenskar som sitter utomlands, som gjort betydligt mindre allvarliga brott/saker än hon, och de får minsann inte hjälp från regeringen att komma hem så som hon fått. De sitter för droger mm men de får minsann sitta kvar och ruttna utan att någon tänker hjälpa dem hem.

Märkligt tycker jag, hur man kan ge sådan särbehandling till någon som begått så grova brott som hon har. I svenska medier är hennes fall så vinklat, som om det är fel på USAs lagstiftning och hur oskyldig hon var. Hon var med och laddade om vapnen har hon erkänt i rätten om jag inte minns fel, för hennes pojkvän var så hög så han klarade inte av det. Då skall man sitta sitt straff!!
Citera
2009-04-13, 15:29
Medlem
laserlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuntyJack
Hon har tre liv på sitt samvete och då är väl inte 28 år så jättemycket?? Hoppas innerligt bara att de nu inte får för sig att släppa ut henne bara för att hon är här i Sverige.

Det finns fängslade svenskar som sitter utomlands, som gjort betydligt mindre allvarliga brott/saker än hon, och de får minsann inte hjälp från regeringen att komma hem så som hon fått. De sitter för droger mm men de får minsann sitta kvar och ruttna utan att någon tänker hjälpa dem hem.

Märkligt tycker jag, hur man kan ge sådan särbehandling till någon som begått så grova brott som hon har. I svenska medier är hennes fall så vinklat, som om det är fel på USAs lagstiftning och hur oskyldig hon var. Hon var med och laddade om vapnen har hon erkänt i rätten om jag inte minns fel, för hennes pojkvän var så hög så han klarade inte av det. Då skall man sitta sitt straff!!
På 80 talet satt jag i spanien och då fick jag hjälp av svenka UD att komma hem..
Jag vet att i alla länder som man kan bli utlämmnad så finns det UD personal som jobbar med att svenskarna ska komma hem..

Jag är inte för att alla svenskar ska komma hem men nu finns den möjligheten och då har man rätt att använda den..

Vad man än tycker så finns den där om man tycker det är fel så är det inte som i detta fall Annikas fel utan svenska regeringen och inte Annikas
Hon använder bara den möjligheten som finns..
Citera
2009-04-13, 16:38
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Ursäkta här men menar du att den som planerar och/eller beställer ett mord ska få ett lindrigare straff än den som faktiskt utför handlingen? Om så, varför?

Läs mitt inlägg igen.

Jag tänker inte fortsätta disktuera detta. PUNKT.
Citera
2009-04-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R.R.R
När hon är 10 år flyttar hon till USA med morsan blir ett tjack luder, skaffar ett liv och blir tjack luder igen vill inte återvända till Sverige skiter i Sverige. Blir fälld för dråp stannar endå i USA. Är ansvarig för två mord, oskyldiga männsiskor, erkänner för är rädda sitt ynkliga liv.

Plötslig från klar himmel är hon svensk och vill till Sverige bönar och ber om att avtjäna sitt straff i Sverige, wtf fattar inte folk att hon spelar ett spel det är inte synd om henne det är synd om hennes offer, och hela Sverige som har pröjsat för henne. Saknar sossarna dem hade aldrig fått hem henne. Undra vad fredrik R gjorde för att få hem henne kanske lätt han Arne Schwersenigger sätta på Fillipa i 2 an !!

Hon är fortfarande svensk medborgare, hellre ha henne i sverige än massa jävla muslimer och annat drägg, som bara kostar pengar.
Citera
2009-04-13, 17:06
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Vad man än tycker så finns den där om man tycker det är fel så är det inte som i detta fall Annikas fel utan svenska regeringen och inte Annikas
Hon använder bara den möjligheten som finns..

Det är väl just beslutet att ta hem henne som kritiseras samt alla som stödjer det snarare än Annika själv?
Citera
2009-04-13, 20:43
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Läs mitt inlägg igen.

Jag tänker inte fortsätta disktuera detta. PUNKT.
Jag förstår varför... Står ju i ditt nick!
Citera
2009-04-13, 22:28
Medlem
357mags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fascist
En gång smutsig pundare, alltid smutsig pundare. Ränderna går som bekant aldrig ur. Pundandet i sig är nog för att Annika ska diskvalificeras från människosläktet, resten av brotten visar med önskvärd tydlighet varför man inte ska tillåta pundande undermänniskor att leva.
Dina hjärnceller måste ha gett sig av för gott och kommer nog aldrig att återbildas. snacka om blåst,det är så man hoppas att du själv får uppleva att något av dina barn blir missbrukare så kanske du tänker om din idiot,du kan inte vara gammal 16-17 kanske som inte vet mer om missbruk hoppas att du får lite erfarenhet med åren men det är väl för mycket begärt av dig
Citera
2009-04-13, 22:31
Medlem
NoTruces avatar
Det vore väl läge för henne att skriva en självbiografi nu? Visst, det finns ju en reportagebok, men den har väl inte hon skrivit?
Citera
2009-04-13, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Det vore väl läge för henne att skriva en självbiografi nu? Visst, det finns ju en reportagebok, men den har väl inte hon skrivit?

En kommande självbiografi känns som en riktig lågoddsare...
Citera
2009-04-14, 00:54
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

Kommer säkert!

Dock kan jag inte se hur hon ska lyckas få ihop en intressant bok. Är det verkligen så intressant och händelserikt att sitta i fängelse? Lär nog vara samma visa dag ut och dag in. Lite tunt för en hel bok.

Kapitlen innan fängelsetiden lär ju bara vara rättfärdiganden av hennes egna handlingar.
Citera
2009-04-14, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Kommer säkert!

Dock kan jag inte se hur hon ska lyckas få ihop en intressant bok. Är det verkligen så intressant och händelserikt att sitta i fängelse? Lär nog vara samma visa dag ut och dag in. Lite tunt för en hel bok.

Kapitlen innan fängelsetiden lär ju bara vara rättfärdiganden av hennes egna handlingar.
Hon skulle nog kunna slänga ihop en bok även om hon kanske behöver en del hjälp med den. Det finns nog många som hade köpt hennes memoar trots innehåll som exempelvis rättfärdiganden av hennes handlingar. Detta kan hon dessutom hoppas på och försöka med då det borde vara en av de få saker hon skulle kunna tjäna några pengar på efter frigivningen. Jag skulle iallafall inte vilja anställa henne
Citera
2009-04-14, 12:51
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Kommer säkert!

Varför tror du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in