2010-06-30, 23:07
Medlem
Alltså förra våren när UE rekommenderades ensam vårdnad gick han med på att dela vårdnaden med CH för sonens skull och att de skulle samarbeta. CH kunde väl inte ta att hon var mindre lämpad som förälder och trots att UE ville samarbeta så började hon med barnmisshandels anklagelserna.

Att han nu begärde ensam vårdnad och att umgänget skulle ske med en person från socialen är väl för att Tingsrätten dömt så tidigare för det inte ansågs lämpligt att hon skulle vara ensam med sonen. Men det är väl bra att hon får en chans att skärpa sig, varför skulle han ha något emot det om det funkar? Han har ju velat samarbeta förr...
Citera
2010-06-30, 23:21
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deep-Cal
Alltså förra våren när UE rekommenderades ensam vårdnad gick han med på att dela vårdnaden med CH för sonens skull och att de skulle samarbeta. CH kunde väl inte ta att hon var mindre lämpad som förälder och trots att UE ville samarbeta så började hon med barnmisshandels anklagelserna.

Att han nu begärde ensam vårdnad och att umgänget skulle ske med en person från socialen är väl för att Tingsrätten dömt så tidigare för det inte ansågs lämpligt att hon skulle vara ensam med sonen. Men det är väl bra att hon får en chans att skärpa sig, varför skulle han ha något emot det om det funkar? Han har ju velat samarbeta förr...
Vi får väl anta att båda parter inför och i slutförhandling agerat enligt råd från respektives ombud. Fadern har väl dessutom kunnat agera med stöd från myndigheter.
Senast redigerad av ehuru 2010-06-30 kl. 23:24.
Citera
2010-07-01, 07:59
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deep-Cal

Ja, men min poäng är att domen är bra ur CH:s position med hänsyn till den position hon befann sej i innan beslutet.

Alltså med tanke på resan till Malaysa, anklagelserna, undanhållandet av barnet som har inneburit att hon i sju månader bara fått träffa sin son några timmar varannan vecka med bevakning på ett socialkontor.

Sett ur det perspektivet är ju det här beslutet en klar förbättring, något hon måste se som en delseger, jämfört med vad som varit dom sista sju månaderna. Hon återfår ju möjligheten till en normal relation med sin son.

Pappans förslag såg ju helt annorlunda ut.

Jag anser att föräldrarna inte alls borde se det här som prestige, dvs vem vann över vem, utan se till vad uppnådde jag med mitt barn. Därför startade jag också mitt första inlägg i tråden med att påpeka att det var mycket skadeglädje, och att den skadeglädjen är inte så befogad. Utifrån den position som hon var i så har hon "vunnit" mycket tid med sin son. Är hon klok tar hon vara på det och visar att hon framöver kan klara ännu mer tid.

Jag är som sagt var inte särskilt insatt i vad parterna har gjort, jag vet att hon begått en del fel rent konkret och att dom anklagar varandra. Pojken verkar ha det mer stabilt hos pappan, men det vet jag inte, det är vad utredningen säger. Den säger också att pojken har en god och nära kontakt med och behöver sin mamma. Alltså verkar rättens beslut vara ganska sunt imo. Det viktiga är ju att pojken får det bra.
Citera
2010-07-01, 08:05
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Vi får väl anta att båda parter inför och i slutförhandling agerat enligt råd från respektives ombud. Fadern har väl dessutom kunnat agera med stöd från myndigheter.

Ja, självklart agerar dom enligt råd från sina ombud.

Agerat med stöd från myndighetera? Hur menar du då?

Tänker du på att utredningen rekommenderar pappan och umgänge med kontaktperson så är det korrekt. Det är den rekommendation som görs till rätten och det har säkert påverkat pappans utformning av yrkandet.
Citera
2010-07-01, 09:30
Medlem
Ojojoj, här tog det fart!
Som utomstående betraktare av tråden är det stor underhållning som bjuds. Sex, intriger, rättegångar mm. Tyvärr finns det en liten kille som drabbas annars hade det varit perfekt.

Senaste dygnets hets känns dock som ett storm i ett vattenglas.

1. Att som kvinna förlora en vårdnadstvist är en stor bedrift. Punkt slut. Någon skrev att det var som att leda med 30-0 i tennis att vara kvinna i vårdnadstvister. Mer som 40-0, ha serven och att motståndaren tvingas stå vid fel serveruta. Det enda man kan göra för att förlora är att totalt klanta bort sig på egen hand. Något CH uppenbarligen måste ha gjort. Det som kommer fram i tråden är ju underhållande men bör ju tas med en nypa salt. Fakta är dock att UE gjort det 99% av vad alla män i vårdnadstvister bara kan drömma om. Blivit sedd som mer lämplig.

Litet men

2. Om inte användaren Logga-ut varit SÅ angelägen att förklara sin synpunkt hade jag håll med h?n i det helt objektiva i domen. Inte fan för att det är en seger för CH men det kunde varit betydligt värre. Vänd på könen och mannen hade aldrig sett sonen igen. Hon har nu fått en gyllene chans att ta sig in i matchen igen. Inte utan UEs hjälp som verkar gått med på upplägget. Om det sedan varit för att UE har insikten att det kan vara kontraproduktivt att som man kräva hela vårdnaden eller inte vet jag inte. Nu återstår att se om bitarna skramlat rätt i skallen på CH och hon inser att små barn mår jävligt dåligt av att ha än mindre barn som föräldrar. Isåfall är hon ju hur man än vrider och vänder det tillbaka på banan.

OBS! Detta inlägg är ingen partsinlaga och jag skall försöka låta bli att svara då jag inte vill dras in i hårklyverier. Jag sitter istället och bevakar tråden i avvaktan på mer fittbilder, men jag börjar faktiskt misströsta. Trodde aldrig på 500 GB bilder men kankse iaf. 50 till...
Citera
2010-07-01, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snooki
Skärp dig!

Så tragiskt att de enda som orkar sitta och skriva här på FB soliga härliga dag som denna är exmaken och stalkern och deras signaturer.

Snooki som nu plötsligt för några veckor sedan från att ha påstått sig inte känna Catarina till att nu komma med uppsträckningar om hur hon ska leva sitt liv. Vi alla som känner Catarina och hennes son vet också att hon inte behövt göra något annat för att förbättra sitt liv än det hon redan gjort, lämna svinet och stänga ute stalkers som Victor. Är det nån som ska skärpa sig så är det väl de två.

Pinsamma Victor har ju gjort sig ovän med hela stan pga sina hot och alla vet ju att Elmqvist slagit sina flickvänner i alla år. Catarina är ju lycklig nu sedan hennes ex faktiskt tvärtemot sin vilja måste låta sonen få bo hos sin mamma. Han kan ju inte komma åt vare sig henne eller sonen längre.

Räckte det inte Victor med den falska facebooken Catarina Hurtig Privat du gjorde där du hängde ut henne och Magnus Hedman? Var du tvungen att starta en avatar här i hennes namn också? Vem tror du har så lågt IQ här att de inte fattar att det är du?

Nu ska jag ut i solen, jag som till skillnad från er två losers, Elmqvist och Victor, har en familj som älskar mig och barn som vill vara hos mig och flera hem att bo i och flera företag och pengar på banken och underbara vänner att umgås med och ett härligt liv.
Citera
2010-07-01, 18:34
Medlem
HeroesSilencios avatar
Jag tycker uppriktigt synd om killen som sätte på henne i pastejköket. Han måste haft det jobbigt med tanke på att bli beskylld för Våldtäkt! Vilket är sjukt grovt... att det finns småtjejer som använder det som en utpressning är inget nytt under solen. Men en relativt Vuxen kvinna och som försvar för hennes snedsteg inför en skogstokig make.. Borde vara skottpengar på sånt! Hade jag varit U.E så hade jag skurit av henne båda öronen och näsan. Dessutom är det ju allmänt känt att C.H gillar hårdare tag och särskilt med inriktning på det bakre hålet... Tror U.E redan då visste att det var en lögn när han fick en snyfthistoria. Han borde ju veta, någon gång har han väl grävt lite i pastejköket?!

Man undrar ju hur hon kan gå runt på alla fester med tanke på vad hon utsatt andra för? Branden på U.E krog på Djurgården, är den utredd? Var den anlagd? Man tänker ju osökt på C.H när man läser domen och slår ihop 1+1

Tragiskt att läsa om människan, hoppas verkligen hon rycker upp sig och inser vad som hänt och hur hon skall ta tag i sitt liv. Att fly till St Tropez och sniffa vitt pulver dagarna i ända är ingen lösning i vart fall.
Citera
2010-07-01, 21:42
Medlem
4thFloors avatar
Ingrid Carlqvist har skrivit inlägg om CH, idag har CH själv klivit in och hotat med att stämma! Dessutom så har Carlqvists uhm... fiende? Monica Antonsson erbjudit sig att hjälpa CH mot förtalet kring henne...

http://inteutanminasoner.wordpress.com/

http://monicaantonsson1.blogspot.com/
Citera
2010-07-01, 22:05
Medlem
gottmospahedens avatar
Kan ni hålla erat separata kärleksbråk i en annan tråd? Här vill vi läsa (och de som faktiskt vet någonting, skvallra) om Catarina Hurtig, inte om korrupta advokater eller ungar..
Citera
2010-07-01, 22:14
Medlem
Snookis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Kan ni hålla erat separata kärleksbråk i en annan tråd? Här vill vi läsa (och de som faktiskt vet någonting, skvallra) om Catarina Hurtig, inte om korrupta advokater eller ungar..

+1. Tillbaka till skvallret, och denna gång gärna något nytt! Känns passé med detta gläfsande om 'då sa han, och då sa jag..blahblah'. Vi kan detta nu. Vidare, tack annars så kan denna tråd lägga ned. Kom med nåt nytt, eller håll klaffen!
Citera
2010-07-01, 22:28
Bannlyst
Varför kallas Victor för en "stalker"? Det står ju till och med i tingsrättens dom att han var före detta pojkvän till Catarina Hurtig.
Citera
2010-07-01, 23:06
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Varför kallas Victor för en "stalker"? Det står ju till och med i tingsrättens dom att han var före detta pojkvän till Catarina Hurtig.
Fast det ena utesluter väl inte det andra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in