Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Hej å hå.
Hur får du till detta? Båda socialen och polis har avfärdat hennes anklagelser emot UE och den enda indikationen om att UE har varit dum emot Hurtig är hennes ord på en massa websidor där hon kastar dynga på sitt ex.
Det finns inga klara indikationer som du skriver, utan det enda som finns är hennes ord, det finns inga läkarintyg om att UE har slagit CH för om detta existerade så skulle CH ha presenterat detta i TR då detta är mycket rellevant för en vårdnadstvist.
Fast enligt artikeln har hon ju gjort exakt detta, presenterat ett läkarintyg i tingsrätten som anger skador efter en uppgiven misshandel av UE när hon var åttonde månaden.
Däremot är den misshandeln då fem år gammal och behöver inte alls betraktas som relevant för själva vårdnadstvisten, i synnerhet inte eftersom han inte är fälld för den, vi vet inte ens om hon polisanmälde honom då faktiskt.
Men läkarintyget finns och det har presenterats i rätten.
Citat:
TR gav, med stöd ifrån socialen, UE ensam vårdnad av sonen och detta däremot är en klar indikation på att CH ljuger om UE.
Nej, det är en klar indikation på att man anser att UE är den lämpligare vårdnadshavaren inte på att CH ljuger i alla delar, man gör inte ens den bedömningen på det viset. Man bedömer parternas förmåga i förhållande till sonen inte till varandra kan man säga.
Citat:
p.s logga.ut, ibörjan så skrev du objektivt om fallet, men nu ser du "bevis" på att UE har varit dum, hur kommer du fram till detta - för inte har du stöd ifrån TR eller den soc. utredning som ligger till bas för rekomendationen att UE skulle få ensam vårdnad
Indikation är inte detsamma som att man har bevis, det betyder att jag anser att det nog finns visst skäl för att anta att vissa delar av hennes berättelse är sann. I den delen om att han för fem år sedan har varit våldsam mot henne har hon presenterat dokumentation som talar för att det faktiskt var så.
Man kan tycka att det finns mycket att klandra hos en människa utan att för den skull tro att människan från topp till tå är ett troll.
I den här tråden försöker ni hela tiden framställa den ena som troll och den andra som hjälte, jag tycker inte den bilden stämmer av det jag ser.
När det gäller Hurtig godtar ni skitsnack utan tillstymmelse till bevis, det räcker att någon sagt, när det gäller UE så spelar det ingen roll vilken dokumentation som hon faktiskt har, då är den ändå fabricerad trots att det handlar om år före tvisten. Det är för mej inte ett hållbart förhållningssätt.
Min slutsats gällande misshandel är att det finns indikationer att han vid det skedet var våldsam, detta påstående styrks i och med det läkarintyg som hon enligt realtid lämnade in till tingsrätten.
Att läkaren i läkarintyget inte bara anger skadorna utan också hur skadorna ska ha uppkommit är det som ger intyget tyngd, dvs säger att det faktiskt handlar om misshandel år för tvisten.
Något spräckt bakhuvud har vi däremot inte sett intyg på, den delen håller jag med om.