2010-07-06, 22:26
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
CH har vid många tilfällen anmält UE för en massa saker (det står om detta i Realtid serien om fallet), dock så har det aldirg blivit något åtal (notera detta) och socialen har i sin utredning avfärdat detta som påhitt ifrån Hurtig.

Bevisen, som det har pratats om i denna tråd har inte vi, eller domstolen sett ljus av, för om de existerade så skulle inte UE får vårdnaden om barnet.

Just precis.

Sen har väl det största rabaldret i den här tråden egentligen varit mellan Hurtig och den 21-årige (?) f.d. pojkvännen.. De kanske har lyft ut sin konflikt från FB, eller så har de har blivit sams igen, för nu verkar det ju vara lugnt i lägret..

Men Skandalfabriken Hurtig återkommer nog med nya tag så småningom, till vår förnöjelse här i Skvallerforat!.
Citera
2010-07-06, 22:50
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av badabing10
Just precis.

Sen har väl det största rabaldret i den här tråden egentligen varit mellan Hurtig och den 21-årige (?) f.d. pojkvännen.. De kanske har lyft ut sin konflikt från FB, eller så har de har blivit sams igen, för nu verkar det ju vara lugnt i lägret..

Men Skandalfabriken Hurtig återkommer nog med nya tag så småningom, till vår förnöjelse här i Skvallerforat!.

Modsen jobbar vidare med att stänga av "flitiga" användare i den här tråden:
https://www.flashback.org/t1236307

Obs! Insinuerar inte att det skulle vara någon av dem du syftar på...
men när flera av de ivrigaste debattörerna bannlysts är det kanske inte så konstigt att det verkar vara lugnare...
Citera
2010-07-07, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Fast är det inte så att polisanmälan måste ha funnits? Vid något tillfälle i alla fall.

UE satt väl anhållen? Därmed borde vi kunna konstatera att en anmälan i alla fall har gjorts vid någon tidpunkt.

Ja jag förstår inte det här. UE påstås ju misshandla ungen och det finns flera (numera nedlagda) polisanmälningar. Enligt Realtid (http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid195.dbp.asp ):
Citat:
UE har tre gånger polisanmälts för barnmisshandel. [...] Först var det hovreporterns mamma, sedan CH själv och till slut CHs vän, VT, som polisanmälde UE för barnmisshandel.

Påstås UE ha misshandlat CH också måste det väl finnas något påtagligt – polisanmälningar, åtal, etc.?

En annan artikel på Realtid bevisar förvisso existensen av en läkarundersökning (http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid950.dbp.asp min fetstil):
Citat:
Det är en fem år gammal undersökning som en läkare på Danderyds sjukhus förlossningsavdelning gjort på CH.

CH, som då var i åttonde månaden, sökte upp sjukhuset för att hon sa sig ha blivit misshandlad av dåvarande maken UE.

Enligt läkarens anteckning har CH ett fem centimeter stort märke på högra sidan av huvudet samt streckformade rodnader.

CH har uppgivit att hon blivit knuffad av UE, så att hennes huvud slagit i väggen. Dessutom ska maken ha knäat den gravida CH i buken mot livmodern, så att hon rasat i golvet, skriver läkaren.

Det nämns däremot inget om någon polisanmälan. Var är polisärendet? För inte räcker det med att berätta för en läkare att man blivit slagen, polisen måste väl utreda om ett brott har orsakat skadorna? (UE kan iofs vara skyldig ändå, men det finns isf inga bevis för det – bara denna läkaranteckning och påståenden från CH/vänner/anhöriga.)

En annan sak: flera FB-konton har skrivit att UE kastat (alt. dunkat) CH i golvet när hon var höggravid och "krossat" hennes bakhuvud. Det här kan inte vara samma händelse, eller? Enl. läkaren berättade ju CH att UE knuffade henne i väggen – inte kastade i golvet, och skadan satt på höger sida – inte i bakhuvudet.

Har UE misshandlat CH mot huvudet två gånger i slutet hennes graviditet? Och klarat sig undan polisanmälningar båda gånger? Är enda objektiva tecknet på att CH någonsin misshandlats av UE denna anteckning i läkarundersökningen Realtid berättar om?

Ganska liten spik att koka en så stor soppa på...
Citera
2010-07-07, 01:45
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götterdämmerung
Ja jag förstår inte det här. UE påstås ju misshandla ungen och det finns flera (numera nedlagda) polisanmälningar. Enligt Realtid (http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid195.dbp.asp ):

Påstås UE ha misshandlat CH också måste det väl finnas något påtagligt – polisanmälningar, åtal, etc.?

En annan artikel på Realtid bevisar förvisso existensen av en läkarundersökning (http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid950.dbp.asp min fetstil):

Det nämns däremot inget om någon polisanmälan. Var är polisärendet? För inte räcker det med att berätta för en läkare att man blivit slagen, polisen måste väl utreda om ett brott har orsakat skadorna? (UE kan iofs vara skyldig ändå, men det finns isf inga bevis för det – bara denna läkaranteckning och påståenden från CH/vänner/anhöriga.)

En annan sak: flera FB-konton har skrivit att UE kastat (alt. dunkat) CH i golvet när hon var höggravid och "krossat" hennes bakhuvud. Det här kan inte vara samma händelse, eller? Enl. läkaren berättade ju CH att UE knuffade henne i väggen – inte kastade i golvet, och skadan satt på höger sida – inte i bakhuvudet.

Har UE misshandlat CH mot huvudet två gånger i slutet hennes graviditet? Och klarat sig undan polisanmälningar båda gånger? Är enda objektiva tecknet på att CH någonsin misshandlats av UE denna anteckning i läkarundersökningen Realtid berättar om?

Ganska liten spik att koka en så stor soppa på...

Polisanmälan måste väl inte till. Varför skulle den vara ett måste?

Hon har agerat enligt skolboken, dokumentera även om du inte anmäler.

Personligen tror jag dock hon uppsökte sjukhus på grund av graviditeten och inte i syfte att dokumentera skador.

Spiken är väl inte så jäkla liten ändå, jag tycker det ger klara indikationer på att han var en våldsam skitstövel mot henne i det skedet. För jag mycket svårt att se vad hon skulle ha för motiv för att i åttonde månaden dänga upp sej själv och rusa iväg till sjukhus med en uppdiktad historia.

I det läget låg ju knappast någon vårdnadstvist i fatet. Så vad skulle hon ha för mål med det?

Spräckt skalle säger skvallret här och där. Jag vet inte om Hurtig själv har påsått det. Vet du?

Jag har sett uppgifter om att UE satt anhållen vid någon tidpunkt, stämmer det?
Citera
2010-07-07, 09:14
Medlem
Snookis avatar
Nej nu blommar det! Så jag skulle kunna, rent teoretiskt, cykla omkull med följd att jag får skrapningar och blåmärken lite överallt, sen åka till sjukhuset och förmå läkaren att intyga att skadorna har uppkommit genom misshandel. Och utan att polisanmäla, använda detta dokument till att sprida förtal om en person(exet, chefen,styvpappan)att han misshandlat mig. Detta måste jag få källa på! OM det fungerar på det viset, så är det det inte bra. Och Logga-ut, det har skrivits många inlägg om att CH hävdar att UE 'krossade' hennes bakhuvud. Har du läst hela tråden? Och på din (dumma) fråga-'Varför skulle hon göra det?', varför GÖR folk saker?För att:
1. De kan
2. De mår inte bra
3. De är arga
Du är ibland förunderligt naiv, Logga-ut.
Citera
2010-07-07, 09:24
Bannlyst
Det finns domstolsbeslut på realtid om att åklagaren stängde undersökningen om misshandel i brist på bevis. Det är ju ganska troligt att det betyder att dom inte trodde på anklagelserna.
Citera
2010-07-07, 09:45
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
jag tycker det ger klara indikationer på att han var en våldsam skitstövel mot henne i det skedet. För jag mycket svårt att se vad hon skulle ha för motiv för att i åttonde månaden dänga upp sej själv och rusa iväg till sjukhus med en uppdiktad historia.

Hej å hå.

Hur får du till detta? Båda socialen och polis har avfärdat hennes anklagelser emot UE och den enda indikationen om att UE har varit dum emot Hurtig är hennes ord på en massa websidor där hon kastar dynga på sitt ex.

Det finns inga klara indikationer som du skriver, utan det enda som finns är hennes ord, det finns inga läkarintyg om att UE har slagit CH för om detta existerade så skulle CH ha presenterat detta i TR då detta är mycket rellevant för en vårdnadstvist.

TR gav, med stöd ifrån socialen, UE ensam vårdnad av sonen och detta däremot är en klar indikation på att CH ljuger om UE.

p.s logga.ut, ibörjan så skrev du objektivt om fallet, men nu ser du "bevis" på att UE har varit dum, hur kommer du fram till detta - för inte har du stöd ifrån TR eller den soc. utredning som ligger till bas för rekomendationen att UE skulle få ensam vårdnad
Citera
2010-07-07, 10:16
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Faktum är väl att hon just nu ska inleda det utökade umgänget med sin son, en gång i veckan fr o m juli.

Det kan ju vara så enkelt som att hon ligger lågt och koncenterar sej på att få igång det så att det fungerar stabilt i första hand.

Hon kanske just nu till och med har viktigare och roligare saker att koncentera sej på än en liten strunt tråd på FB helt enkelt. Hennes liv lär ju inte stå och falla med vad folk tror och inte tror här.

Finns dokumenten så lär det visa sej med tiden, du får ha tålamod helt enkelt
Föreslaget av fadern!
Citera
2010-07-07, 10:51
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Hej å hå.

Hur får du till detta? Båda socialen och polis har avfärdat hennes anklagelser emot UE och den enda indikationen om att UE har varit dum emot Hurtig är hennes ord på en massa websidor där hon kastar dynga på sitt ex.

Det finns inga klara indikationer som du skriver, utan det enda som finns är hennes ord, det finns inga läkarintyg om att UE har slagit CH för om detta existerade så skulle CH ha presenterat detta i TR då detta är mycket rellevant för en vårdnadstvist.
Fast enligt artikeln har hon ju gjort exakt detta, presenterat ett läkarintyg i tingsrätten som anger skador efter en uppgiven misshandel av UE när hon var åttonde månaden.

Däremot är den misshandeln då fem år gammal och behöver inte alls betraktas som relevant för själva vårdnadstvisten, i synnerhet inte eftersom han inte är fälld för den, vi vet inte ens om hon polisanmälde honom då faktiskt.

Men läkarintyget finns och det har presenterats i rätten.

Citat:
TR gav, med stöd ifrån socialen, UE ensam vårdnad av sonen och detta däremot är en klar indikation på att CH ljuger om UE.
Nej, det är en klar indikation på att man anser att UE är den lämpligare vårdnadshavaren inte på att CH ljuger i alla delar, man gör inte ens den bedömningen på det viset. Man bedömer parternas förmåga i förhållande till sonen inte till varandra kan man säga.
Citat:
p.s logga.ut, ibörjan så skrev du objektivt om fallet, men nu ser du "bevis" på att UE har varit dum, hur kommer du fram till detta - för inte har du stöd ifrån TR eller den soc. utredning som ligger till bas för rekomendationen att UE skulle få ensam vårdnad
Indikation är inte detsamma som att man har bevis, det betyder att jag anser att det nog finns visst skäl för att anta att vissa delar av hennes berättelse är sann. I den delen om att han för fem år sedan har varit våldsam mot henne har hon presenterat dokumentation som talar för att det faktiskt var så.

Man kan tycka att det finns mycket att klandra hos en människa utan att för den skull tro att människan från topp till tå är ett troll.
I den här tråden försöker ni hela tiden framställa den ena som troll och den andra som hjälte, jag tycker inte den bilden stämmer av det jag ser.

När det gäller Hurtig godtar ni skitsnack utan tillstymmelse till bevis, det räcker att någon sagt, när det gäller UE så spelar det ingen roll vilken dokumentation som hon faktiskt har, då är den ändå fabricerad trots att det handlar om år före tvisten. Det är för mej inte ett hållbart förhållningssätt.

Min slutsats gällande misshandel är att det finns indikationer att han vid det skedet var våldsam, detta påstående styrks i och med det läkarintyg som hon enligt realtid lämnade in till tingsrätten.
Att läkaren i läkarintyget inte bara anger skadorna utan också hur skadorna ska ha uppkommit är det som ger intyget tyngd, dvs säger att det faktiskt handlar om misshandel år för tvisten.

Något spräckt bakhuvud har vi däremot inte sett intyg på, den delen håller jag med om.
Citera
2010-07-07, 10:54
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
Föreslaget av fadern!
Var föreslår fadern obevakat umgänge från fredag till måndag varannan vecka, vartannat lov och varannan jul, varannan nyår, fyra veckor på sommaren osv.

För det här är inkörningsperioden för att det ska kunna komma igång med i augusti.
Citera
2010-07-07, 11:05
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snooki
Nej nu blommar det! Så jag skulle kunna, rent teoretiskt, cykla omkull med följd att jag får skrapningar och blåmärken lite överallt, sen åka till sjukhuset och förmå läkaren att intyga att skadorna har uppkommit genom misshandel. Och utan att polisanmäla, använda detta dokument till att sprida förtal om en person(exet, chefen,styvpappan)att han misshandlat mig. Detta måste jag få källa på! OM det fungerar på det viset, så är det det inte bra. Och Logga-ut, det har skrivits många inlägg om att CH hävdar att UE 'krossade' hennes bakhuvud. Har du läst hela tråden? Och på din (dumma) fråga-'Varför skulle hon göra det?', varför GÖR folk saker?För att:
1. De kan
2. De mår inte bra
3. De är arga
Du är ibland förunderligt naiv, Logga-ut.

Nej, Snooki
Det håller faktiskt inte. Vore hon så förslagen och så planerande och hade dom tendenserna då hade UE inte haft en suck att se sin son igen vid skilsmässan, för då hade hon haft en parad av dokument att servera redan då.

Det har hon inte. Hennes avsaknad av massiv uppbyggnad kring fem år gamla händelser och att hon inte har en hel radda annat att plocka ur ryggsäcken och bara visa upp när hon behöver det, talar för att det läkarintyg hon har faktiskt har är alldels äkta och genuint.

Eftersom min fråga om varför hon skulle uppge på sjukhuset att den man som hon lever med har slagit henne, den man som hon snart ska ha barn med och sedan återvänder till och fortsätter leva med, är så dum.

Så blir min andra fråga då, varför är du så genuint säker på att han inte har använt våld mot henne?
Senast redigerad av Logga-ut 2010-07-07 kl. 11:12.
Citera
2010-07-07, 11:18
Medlem
Chamoniards avatar
Ehhh......

Jag tror att ni øverskattar betydelsen av lækarintyg generelltboch æven speciellt i detta fallet.....
Ett sådant som ær formulerat som jag førstått att det ær formulerat ær absolut meningsløst och bevisar knappast att ch misshandlats. Det ær ju dærfør ue har vårdnaden och dærfør han aldrig blivit dømd.

Lækaren som skrev intyget lær ju fø bara ha dokumenterat høgst eventuella skador, han ær inte sakkunnig och kan inte sæg något om vad som orsakat skadorna.
Dæremot har ch anvænt detta eventuella men høgst værdeløsa intyg før allt vad det ær vært i sin smutskastning.

Lækarintygen som ch dillar om ær rent nonsens från børjan till slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in