Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Det är så roligt med white-knights som gör allt vad ni kan för att försvare dessa fallna damer på nätet,
läs det som skrivs i realtid:
Men den samlade bedömningen är också tydligt till Elmqvists fördel. ”Tingsrätten delar därför socialtjänstens bedömning att han bör tillerkännas ensam vårdnad om (sonens namn)”.
Hurtig yrkade på att få ensam vårdnad men förloarde detta i rätten. Hur får du detta till en seger??? Jag fattar inte det. Hon ville ha ensam vårdnad, men det slutade med att Elmqvist fick ensam vårdnad, det är ingen seger.
Varför ska jag läsa en tolkning i realtid när jag läsa den riktiga domen?
Jag gillar försthands information mycket bättre än andras tolkningar av informationen.
Ja självklart yrkade hon i första hand på enskild vårdnad och boende, om du läste mitt första inlägg så konstaterade jag att det här var hennes tredjehandsalternativ. Det är inte hennes förslag rakt av, men helt klart i linje med vad hon föreslår.
Ett av hennes förslag som dom inte köpt helt, men det går helt emot alla UE:s förslag, han ville bara ge ett mycket begränsat umgänge.
Det är helt klart en delseger. I domen säger man också att hon kan räkna med att förlora allt om hon missköter villkoren men få utökat om hon sköter villkoren. Eftersom hon redan har varannan helt, vartannat lov, varannan jul, varannan nyår och fyra veckor på sommaren, så innebär utökat ett mycket mycket generöst umgänge.
Citat:
Att underlåta att lämna tillbaka barnet efter ett
umgängestillfälle skulle givetvis få katastrofala följder för det framtida umgänget och
därmed för den framtida relationen mellan såväl barnet och C H som
mellan föräldrarna. Under förutsättning att umgänget fungerar bra bör det i stället
finnas möjlighet att på sikt utöka detta ytterligare.