2010-07-05, 01:06
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götterdämmerung
Min fetstil:

Jag tycker framförallt två saker i CHs agerande är mycket märkliga vad gäller UEs påstådda våldsbenägenhet mot barnet:

1. Å ena sidan trotsar CH ett domslut (vilket hon senare döms till böter för) om när hon ska överlämna barnet till UE med motiveringen att hon är rädd för barnets välbefinnande(?). Å andra sidan lämnar hon barnet hos samma UE för att resa bort i flera veckor och spela in dokusåpa. (Hur går det ihop?!)

2. CH (eller om det i första hand är anhöriga och vänner) framhärdar i att UE misshandlar både henne och barnet, men de polisutredningar vi känner till har lagts ned i brist på bevis (se t.ex. dom T714-08 s.18 "Några tecken på att [ungen] skulle utsättas för våld från faderns sida finns inte enligt utredarna och tingsrätten kan också konstatera att de misstankar mot [UE] som polisanmälningarna föranlett har skrivits av. [Ungen] har av allt att döma utvecklats positivt under den tid han stadigvarande har bott hos [UE] ..." och http://www.realtid.se/ArticlePages/2...tid195.dbp.asp)

Jag säger inte att UE är 100% oskyldig, jag vet helt enkelt inte. Men CHs (alt. anhörigas/vänners) agerande är inkonsekvent och argumentationen haltar betänkligt. Det är faktiskt inte trovärdigt...

Men ja, kommer det fram bevis på motsatsen är det naturligtvis något helt annat.
Vi är faktiskt så rörande överens om just detta så det anar du inte.

Men som sagt kommer det fram bevis så är det naturligtvis något helt annat
Citera
2010-07-05, 09:38
Bannlyst
Att CH snackar en massa om intyg som hon inte kan visa upp tyder inte på sjukdom, däremot en ganska desperat vilja att hämnas lika mycket som UE och att försvara sitt namn. Inget nödvändigtvis konstigt eller sjukligt. Desperat och hispig har hon ju alltid varit. Hitta på våldtäktshistorier börjar väl kanske tangera iofs. Jag umgicks i ungefär samma kretsar några år på den tiden man bodde på lisa på torget. Hela stan undrade hur det kunde komma sig att UE inte såg hennes bisexuella raggande på krogen. Den vanliga förklaringen var att han inte ville se det. Han däremot hängde sällan med på hennes barrundor och stod faktiskt ganska tyst och pratade med några kompisar i ett hörn medans hon virvlade runt och flirtade ganska grovt med allt och alla. Har för mig att det fanns något löst rykte om att UE hade slagit nån tjej men jag kan minnas fel. Vill också minnas att det ryktet kom från CH's kollegor så det kan ju hända att hon hittat på det efter något fyllegräl. Ganska troligt att han iallafall skakade om henne någon gång. Det är ju förstås inte ok att göra så men jag tror många inte skulle blivit förvånad med tanke på hennes beteende.
Citera
2010-07-05, 11:04
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Götterdämmerung
Min fetstil:

Jag tycker framförallt två saker i CHs agerande är mycket märkliga vad gäller UEs påstådda våldsbenägenhet mot barnet:

1. Å ena sidan trotsar CH ett domslut (vilket hon senare döms till böter för) om när hon ska överlämna barnet till UE med motiveringen att hon är rädd för barnets välbefinnande(?). Å andra sidan lämnar hon barnet hos samma UE för att resa bort i flera veckor för att medverka i dokusåpa. (Hur går det ihop?!)

Det är klart och tydligt att CH har spelat ett maktspel emot exmannen, där sonen N blev en ofrivillig pjäs i det smutsigaspelet. Dock så är nog det att vara kändis #1 för Hurtig och även om UE slog sonen så tror jag nog att hon inte bryr sig om detta om det står i vägen för att få gratis sprit, knark, kändisskap och sex då detta betyder allt för Hurtig.

Personligen så tror jag inte att UE har slagit sonen, då detta skulle med all säkerhet ha frammkommit i den utredning som socialen gjorde inför förhandlingnarna i TR och han skulle då med 100% säkerhet inte ha fått ensam vårdnad.
Citera
2010-07-05, 11:10
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maurice Bishop
Det är klart och tydligt att CH har spelat ett maktspel emot exmannen, där sonen N blev en ofrivillig pjäs i det smutsigaspelet. Dock så är nog det att vara kändis #1 för Hurtig och även om UE slog sonen så tror jag nog att hon inte bryr sig om detta om det står i vägen för att få gratis sprit, knark, kändisskap och sex då detta betyder allt för Hurtig.
Du känner henne alltså personligen?

Citat:
Personligen så tror jag inte att UE har slagit sonen, då detta skulle med all säkerhet ha frammkommit i den utredning som socialen gjorde inför förhandlingnarna i TR och han skulle då med 100% säkerhet inte ha fått ensam vårdnad.
Ja, man hoppas att det ska ha framkommit i utredningen i så fall det är vi överens om.
Citera
2010-07-05, 11:20
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logga-ut
Du känner henne alltså personligen?

Ja, man hoppas att det ska ha framkommit i utredningen i så fall det är vi överens om.

Nej men är god vän till en f.d kollega till Hurtig som har berättat en hel om hennes betende på jobbet och fritid.
Citera
2010-07-05, 11:49
Medlem
swimp78s avatar
Är Hurtigs exman inblandad i vissa av de mer obehagliga skriverierna här på Flashback, vilket verkar vara fallet med vissa numer bannade medlemmar, så tycker jag det framgår att både hon och hennes man är lika goda kålsupare, lika sjuka i huvudet båda två.
Citera
2010-07-05, 11:53
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Nej men är god vän till en f.d kollega till Hurtig som har berättat en hel om hennes betende på jobbet och fritid.
Och kollegan och Hurtig stod på god fot med varandra förstår jag?

Nåja, du drar alltså dina slutsatser från andrahands uppgifter a k a skvaller från någon som tydligen inte är på alltför vänskaplig fot med Hurtig, då vet jag.

Det är alltid bra att ha koll på var på skalan så säkra uttalanden som du gör ligger, eftersom det är sådant som inte verifieras genom någon annan dokumentation än just ryktesvägen o dyl. och jag försöker bilda mej nån slags balanserad uppfattning om CH och UE.
Citera
2010-07-05, 12:06
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
Och kollegan och Hurtig stod på god fot med varandra förstår jag?

Nåja, du drar alltså dina slutsatser från andrahands uppgifter a k a skvaller från någon som tydligen inte är på alltför vänskaplig fot med Hurtig, då vet jag.

Hur vet du han på det personliga planet inte står på god fot med Hurtig?, skrev jag det? När vi pratade om Hurtig för en dryg vecka sedan så fick jag inget intryck av det som du påstår i ditt svar - så ta det lite lungt innan du drar slutsatser.

Hurtig har tydligen inget bra rykte som journalist (enligt min kompis) och har tydligen för vana att försumma arbete och ansvar om det dyker upp en rolig fest - det är vad jag har hört och hon fick faktiskt sparken ifrån Svensk Damtidning p.g.a sitt beteende så helt fel ute är jag nog inte.
Citera
2010-07-05, 12:48
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Hur vet du han på det personliga planet inte står på god fot med Hurtig?, skrev jag det? När vi pratade om Hurtig för en dryg vecka sedan så fick jag inget intryck av det som du påstår i ditt svar - så ta det lite lungt innan du drar slutsatser..
Jag kanske drog en förhastad slutsats.

I så fall beror det på att i mina kretsar är det inte kutym att baktala personer som man står på god fot med på oavsett om det rör sej om det personliga eller professionella planet. Jag tror inte vi i mina kretsar är unika när det gäller det.

Citat:
Hurtig har tydligen inget bra rykte som journalist (enligt min kompis) och har tydligen för vana att försumma arbete och ansvar om det dyker upp en rolig fest - det är vad jag har hört och hon fick faktiskt sparken ifrån Svensk Damtidning p.g.a sitt beteende så helt fel ute är jag nog inte
Enligt din kompis ja.

Det faktum att hon faktiskt fick sparken ifrån Svensk Damtidning kan däremot vara en bra uppgift, i synnerhet om man vet det verkliga skälet till varför anställningen upphörde. Handlade det om att hon missskötte sej, eller handlade det om något annat helt ovidkommande? Svaret på den frågan från rätt källa är intressant.
Citera
2010-07-05, 13:16
Medlem
Maurice Bishops avatar
Citat:
Jag kanske drog en förhastad slutsats.

I så fall beror det på att i mina kretsar är det inte kutym att baktala personer som man står på god fot med på oavsett om det rör sej om det personliga eller professionella planet. Jag tror inte vi i mina kretsar är unika när det gäller det.

Det var inget baktal utan enligt honom fakta om en person som han har arbetat med, jag frågade och fick svar inget mer med det, och hon fick sparken ifrån tidningen då redaktören där numera ser henne som "persona non grata" och det är fakta.

-De var tidigare vänner men enligt min källa så sket det sig på det personliga planet, vem vet Hurtig drog säkert över fel gubbe på en fest...

Om du inte tror mig, dra ett mail till Daniel Nylen som fortfarande är hovreporter på Svensk Damtidnings egen webtidning
Senast redigerad av Maurice Bishop 2010-07-05 kl. 13:28.
Citera
2010-07-05, 13:27
Medlem
badabing10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zebra43
Nej, det fick hon inte, .......bla....bla....bla.......Vad pinsamt.

Kära zebran - så fint att du är tillbaka. Du har väl ägnat morgonen åt att sortera och tanka upp några av de många intyg som vi har efterfrågat här i tråden, antar jag? Isåfall kan du väl berätta var vi kan tanka hem dem. Jag har tittat igenom domen en gång till, för säkerhets skull, och där finns de ju inte.

Som sagt, här har du ett gyllene tillfälle att få upprättelse!
Citera
2010-07-05, 14:23
Medlem
Logga-uts avatar
Citat:
Det var inget baktal utan enligt honom fakta om en person som han har arbetat med, jag frågade och fick svar inget mer med det, och hon fick sparken ifrån tidningen då redaktören där numera ser henne som "persona non grata" och det är fakta.

-De var tidigare vänner men enligt min källa så sket det sig på det personliga planet, vem vet Hurtig drog säkert över fel gubbe på en fest...

Om du inte tror mig, dra ett mail till Daniel Nylen som fortfarande är hovreporter på Svensk Damtidnings egen webtidning
Jag tror knappast Nylen svarar på en sådan fråga på mail från vem som helst faktiskt.

Vilket år menar din vän att den där sparken skulle ha kommit. För om jag söker på nätet så verkar Hurtig ha haft fullt upp med jobb, och hon tycks ha gjort skäl för namnet Hovreporter och åtminstone ansetts städad nog för att få vistas i närheten av Kungligheter både före och efter sin anställning på Svensk Dam.

Citat:
Catarina Hurtig har arbetat som hovreporter sedan millennieskiftet och följt den svenska kungafamiljen i vardag och fest samt på statsbesök till Thailand, Vietnam och Bulgarien. Hon var med på kungaparets omtalade resa till Brunei och hälsade på i sultanens palats och har gjort långa resor med kronprinsessan Victoria, bland annat till Afrika, Japan och svenskbataljonen i Kosovo.

Under åren på Svensk Damtidning hade Catarina en trogen läsekrets på över 500 000 damer - och några herrar! - varje vecka. Våren 2005 var hon programledare för "Kungligt" som sändes efter egen programidé i tio avsnitt i Kanal 5 och hade upp mot 300 000 tittare. Uppdrag: prinsessa är hennes första bok.
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9185015806

Såsom det framgår av bibliografin på wiki så kom sista alstret; H.K.H. Victoria: ett personligt porträtt, ut på Norstedt så sent som 2010

http://www.norstedts.se/bocker/utgiv...ratt-inbunden/

http://sv.wikipedia.org/wiki/Catarina_Hurtig

Det talar för att hon knappast kan ha varit känd för att vara behäftad med alla dom olater och fel som er gemensamma "vän" tillskriver henne någon längre period. Jag har helt enkelt svårt att tänka mej att hon skulle ha sluppit förbi den säkerhet som bör omgärda våra Kungligheter så enkelt med allt det i bagaget. I synnerhet inte som det finns andra alldeles utmärkta hovreportrar att använda sej av istället.

Min slutsats är alltså att har Hurtig missköt sej så är det inte den omfattning som du och er gemensamma "vän" gör gällande och när det gäller hur tjänsten på Svensk Damtidning avslutades så bör du nog hitta något sätt att belägga att det verkligen handlade om en uppsägning mot hennes vilja, för det finns inget som talar för det som jag kan finna i alla fall. Tvärtom faktiskt.

Dessutom har hon, dom sista årens turbulens till trots fortfarande arbetat och varit produktiv, vilket ger lite motvikt mot den bild av total ansvarslöshet och likgiltighet inför sitt arbete som du (eller hennes ("vän") vill ge av henne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in