2010-03-08, 23:02
Medlem
HalleLordis avatar
Kommentarer på Hurtigs insats ikväll på 8:an. Missade tyvärr större delen av programmet.
Citera
2010-04-12, 22:54
Medlem
ehurus avatar
Sämningsfullt

http://realtid.se/ArticlePages/20100...tid503.dbp.asp

"Nu stämmer Hurtig Victor ..? Ursäkta men stämningen blir allt bistrare. Är det något som stämmer i alla hennes stämningar..? Stämmer det att hon är hovreporter? Stämmer det att hon är tillsammans med Hedman som är tidigare stämd? Stämmer det att pappa är läkare men ändå inte finner skäl samla en samstämd expertis till stämningsfull avkommas akuta vårdbehov? Vem är det som bestämmer?
Nu jävlar stämmer jag gitarren igen! - Av VÄNSKAP, KÄRLEK men framförallt vetskap om att hon, min älskade Gura behöver min hjälp för att växa och lyssnas till. En ton, ett accord. Med musik föds kärlek - den enda humana stämningen. "
Senast redigerad av ehuru 2010-04-12 kl. 23:43.
Citera
2010-04-12, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
http://realtid.se/ArticlePages/20100...tid503.dbp.asp

"Nu stämmer Hurtig Victor ..? Ursäkta men stämningen blir allt bistrare. Är det något som stämmer i alla hennes stämningar..? Stämmer det att hon är hovreporter? Stämmer det att hon är tillsammans med Hedman som är tidigare stämd? Stämmer det att pappa är läkare men ändå inte finner skäl samla en samstämd expertis till stämningsfull avkommas akuta vårdbehov? Vem är det som bestämmer?
Nu jävlar stämmer jag gitarren igen! - Av VÄNSKAP, KÄRLEK men framförallt vetskap om att hon, min älskade Gura behöver min hjälp för att växa och lyssnas till. En ton, ett accord. Med musik föds kärlek - den ända humana stämningen. "

Jag har gått igenom en smutsig skilsmässa själv med barn inblandade så jag vet
hur det kan bli. De som varit ens vänner blir plötsligt fiender och man får höra
det ena och andra. Oftast påhittat. Men i detta fall ovan så verkar det ha gått
ett varv till och en sak är säker. Utgången kan ingen förutse.
Citera
2010-04-12, 23:31
Medlem
ehurus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Jag har gått igenom en smutsig skilsmässa själv med barn inblandade så jag vet
hur det kan bli. De som varit ens vänner blir plötsligt fiender och man får höra
det ena och andra. Oftast påhittat. Men i detta fall ovan så verkar det ha gått
ett varv till och en sak är säker. Utgången kan ingen förutse.
En skilsmässa blir smutsig för ett barn först den stunden eller vuxna blir stämnigsfull/a.
Därav kan vi avläsa att du valde att vara "smutsig". Jag ber och hoppas att inget barn finns i er vård.
Citera
2010-04-13, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ehuru
En skilsmässa blir smutsig för ett barn först den stunden eller vuxna blir stämnigsfull/a.
Därav kan vi avläsa att du valde att vara "smutsig". Jag ber och hoppas att inget barn finns i er vård.

Den dagen du blir byxmyndig så kan du prova på själv
att bilda familj. Tills dess så vill jag påminna dig om att
bön inte fungerar.

Det är vetenskapligt bevisat.
Därmed borde Kyrkan åka dit för falsk marknadsföring.
Läs gärna om Harvards studie på 1800 hjärtpatienter
som entydigt bevisar att bön inte fungerar:
http://www.sciencedaily.com/releases...4/060403133554
Citera
2010-04-17, 01:10
Medlem
ZooyorkeRs avatar
Hej!

Träffade Catarina igår. På en studentskiva!!??. Fick höra sen att hon hade träffat mina några år yngre tjejkompisar (som hade skivan) i Troppan och de hade blivit kompisar haha. Hon var riktigt trevlig och ser fan bra ut för att vara vad hon nu är. Men shiat, hon hänger med 91or? Mycket, mycket märligt i mina öron fast ganska kul.
Citera
2010-04-17, 21:52
Bannlyst
Är själv från samma hemstad som hon, Kalmar, men jag bor inte där längre. Känner henne bara lite grann. Men känner två av hennes bästa vänner riktigt väl. Den ena vännen umgås flitigt med CH och de partar runt allt vad de har.

Jag talade själv i telefon med CH för ca en vecka sen. Kan inte säga vad det handlade om för jag vill inte outa mig. På ett sätt är det synd om henne, hon grät när vi pratade.

Denna kvinnan blir tyvärr aldrig bättre. Hon förstår inte sitt eget bästa. Vännerna + flera andra har försökt att styra henne i rätt riktning. Det går inte, hon lyssnar lite, kommer med störda invändningar och lyder råden under ca 1-2 dagar. Därefter är det tillbaks till samma skit igen.

Alltså, jag tror faktiskt inte hon kan riktigt rå för sitt egna beteende, det är som om hon har någon sjukdom, helt allvarligt alltså och inget illa menat.

Min slutsats är att hon är ett exempel på där det gått så överstyr att det är oåterkallerligt. Ingen har hittills lyckats komma en millimeter som framsteg..
Citera
2010-04-18, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gillian
Alltså, jag tror faktiskt inte hon kan riktigt rå för sitt egna beteende, det är som om hon har någon sjukdom, helt allvarligt alltså och inget illa menat.

Min slutsats är att hon är ett exempel på där det gått så överstyr att det är oåterkallerligt. Ingen har hittills lyckats komma en millimeter som framsteg..

Det ligger nog en hel del i det du säger, det måste vara något "psykiskt problem" som gör att hon inte förstår konsekvenserna av sitt handlande. Hon verkar hela tiden överträffa sig själv med nya galenskaper istället för att bara skärpa till sig och fortsätta leva sitt liv.
Citera
2010-04-18, 10:23
Medlem
UltimateHybrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gillian
Är själv från samma hemstad som hon, Kalmar, men jag bor inte där längre. Känner henne bara lite grann. Men känner två av hennes bästa vänner riktigt väl. Den ena vännen umgås flitigt med CH och de partar runt allt vad de har.

Jag talade själv i telefon med CH för ca en vecka sen. Kan inte säga vad det handlade om för jag vill inte outa mig. På ett sätt är det synd om henne, hon grät när vi pratade.

Denna kvinnan blir tyvärr aldrig bättre. Hon förstår inte sitt eget bästa. Vännerna + flera andra har försökt att styra henne i rätt riktning. Det går inte, hon lyssnar lite, kommer med störda invändningar och lyder råden under ca 1-2 dagar. Därefter är det tillbaks till samma skit igen.

Jag tror du är spot on!
Citera
2010-04-18, 17:47
Medlem
Beteendestörning?

Frågeområden i Hares psykopatichecklista

1. Talför/ytlig charmig
2. Förhöjd självuppfattning/grandios
3. Behov av spänning/blir lätt uttråkad
4. Patologiskt lögnaktig
5. Bedräglig/manipulativ
6. Saknar ånger och skuldkänslor
7. Flackt, ytligt känsloliv
8. Kall/bristande empatisk förmåga
9. Parasiterande livsstil
10. Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet
11. Promiskuöst och egoistiskt sexualliv
12. Tidiga beteendeproblem (före 12 års ålder)
13. Saknar realistiska, långsiktiga mål; agerar kortsiktigt och kan inte planera på lång sikt
14. Impulsiv
15. Ansvarslöshet, till exempel som förälder
16. Tar inte ansvar för sina handlingar
17. Många kortvariga äktenskapsliknande förhållanden
Senast redigerad av Deep-Cal 2010-04-18 kl. 17:50.
Citera
2010-04-18, 19:09
Medlem
Catarina ♔ Hurtig Profilen Victor hänger ut mig och andra kända personer här på alla håll och kanter här, talar illa om mig och har addat alla mina vänner – 2600 stycken, Inte helt normalt. Jag har absolut inget med honom att göra och ber er att blocka honom.
Citera
2010-04-18, 19:30
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Catarina ♔ Hurtig Profilen Victor hänger ut mig och andra kända personer här på alla håll och kanter här, talar illa om mig och har addat alla mina vänner – 2600 stycken, Inte helt normalt. Jag har absolut inget med honom att göra och ber er att blocka honom.

Jag trodde Victor var avklippt. Han har i alla fall distanserat sig från Hurtigs rättstvister och gått ut offentligt och bett exmaken om ursäkt:

http://realtid.se/ArticlePages/20100...tid174.dbp.asp

Man får väl säga att han tog sig ur den hemska röra han försatt sig i med värdigheten, relativt väl, i behåll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in