2009-11-27, 22:53
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Käre vän.
Välkommen till internet. Här på Flashback är det inte särskilt högt i tak. Alla kommer säga samma sak: Läs tråden. NÅN gång kan man få nån form av sammanfattning. Vad ska man säga. Det är en vårdnadstvist. Två sidor träter. Fadern en i Sthlm känd krögare, modern en "känd" hovreporter/c-kändis i olika sammanhang. Läs kommentarer på Realtid för mer info.
Jag kan inte låta bli att tycka synd om CH som får sitt liv uthängt här på FB. Undrar ibland lite stillsamt om lagen om PUL inte gäller (C-) kändisar?

Jag kan inte låta bli att tycka synd om CH som får sitt liv uthängt här på FB. Undrar ibland lite stillsamt om lagen om PUL inte gäller (C-) kändisar?
Kan bara instämma med dig. Jag känner inte CH personligen och mitt förra inlägg t.ex. var taskigt. Men är en fjärdedel som står i denna tråd sant borde hon nog behöva någon form av hjälp för hon verkar inte må så bra. Nu är det ju så att jag inte tycker att den andre parten verkar må helt bra heller faktiskt. Denna tråden är helt otroligt äcklig egentligen och är en FB-tråd när den är som "finast". När jag började läsa här förfasades jag över sånt här, nu dras jag med. Fortfarande dyker mesiga/snälla/präktiga morsan/kalla det vad ni vill Betty upp rätt ofta, innan kanske jag hade sagt ifrån, nu brukar jag lämna FB istället. Ibland dyker en pekpinne upp men ärligt, jag befinner mig på skvallerforumet på FB och det gör jag för att jag älskar skvaller. Jag skulle inte vilja höra samma om mig själv, finns inget smaskigt om mig för den delen. Jag skulle inte heller vilja vara känd/ökänd/hänga på Stureplan (nu kommer säkert någon säga att jag ljuger alt är avis...tro det då...men en del trivs med sitt "nobody-liv" i lilla skånska byhålan och en tripp till Ullared på sommaren tro det eller ej

Tycker det är ganska tydligt i denna tråden att här finns en sida som inte gillar Hurting (nu pratar vi underdrift), en som är som jag som inte bryr mig men lutar åt att CH är rätt skruvad och de som står på Hurtings sida. Jag tror inte på allt som står i tråden, tror inte att UE är världens bästa barn och tycker att föräldrarna och vännerna borde sköta detta lite mer inofficiellt. Men ändå sitter jag här och gottar mig...vilken hemsk person jag är egentligen

Ang. sammanfattningar är det otroligt svårt att sammanställa trådens alla påståenden. Två sidor som träter i en vårdnadstvist, de flesta inläggen går ut på att CH:
* Är totalt vansinnig
* Stjäler pengar
* Lurar människor
* Hänger lättklädd på krogen och diverse partyställen runtomkring i världen
* Anklagar oskyldiga för analvåldtäkt
* Var konstant otrogen mot sin exmake
* Ljuger om att maken skulle slå henne och sonen
*Kidnappat sonen och håller honom gömd hos sina föräldrar i Kalmar
* Har eldat ner UEs krog
* Anmäler UE för misshandel av både sonen och henne gång på gång trots att inga bevis finns
* Knullar med alla hon får tag på
* Skriver alla postiva inlägg själv.
UE:
* Har eldat upp sin krog själv
* Slagit CH
* Slagit sonen
* Har slagit och psykiskt misshandlat andra
* Är en trevlig prick enligt flera vittnen i tråden
Vad som finns bevisat med bilder och annat är:
* Lättklädda festbilder från XXX (glömde tyvärr var precis) förra sommaren som är tagna från CHs egen FaBo-profil
* Har startat bloggen Jellopard till sin son. Den är numera stängd av Expressen. Den gav ett intryck att vara skriven av en mamma som saknar och älskar sin son, men som kanske inte är helt stabil (här kom min egen tolkning in, sorry...).
* Har anmält sin man för misshandeln av sonen och henne själv
* Har förlorat vårdnaden av sonen till UE vid minst ett tillfälle. Pappan tilldömdes vårdnaden och CH protesterade och har överklagat domen. Det finns sedan RYKTEN som säger att hon tagit sonen från dagis och gömt honom hos sina föräldrar eftersom hennes advokat rått henne att göra det.
Realtid har skrivit en hel del artiklar om CH. Under är där många som kommenterar, de flesta negativa. Sen får man ta egen ställning vad man tror.
Tja, jag minns faktiskt inte mer så här på rak arm, jag lägger inte heller en massa åsikter i utan försöker upprepa vad jag läst mig till. Finns andra i tråden som vet mer, kanske ni kan lägga in något av alla de saker jag glömt