2009-11-19, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deavile
Klart han är!

Eller är det bara en random kille som har reggar sig på fb för att driva en smutskastningskampanj för att fördriva tiden?

Lika söker lika, fast hurtig är snäppet värre...
Men pellesvans är den som har flest inlägg i denna tråden.

Hahaha dock jag sitter jag INTE dagarna i ända och spyr galla på okända personer som många andra här. Håller mig till en tråd. Och nej jag är inte en i dramat tack och lov, och ej heller någon kåt toyboy. Har bara stackars vänner som lidit väldigt mycket tack vare Hurtig och hennes lögner!
Citera
2009-11-19, 22:10
Medlem
"Vilket företag skulle du vilja vara grundare till?
Aftonbladet vore ju väldigt kul att ha startat... Jag skriver Prinsessbloggen för deras räkning och det är ju Sveriges största tidning samt radio och tv och web numera. Men mitt eget företag Ladylike kanske är minst lika stort om 100 år"

http://www.driftig.nu/Tre-snabba/Catarina-Hurtig

Ja, vad ska man säga? Grandios självuppfattning är ju ett av de utmärkande diagnostiska kriterierna för en psykopat.
Senast redigerad av MissQ 2009-11-19 kl. 22:15.
Citera
2009-11-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissQ
"Vilket företag skulle du vilja vara grundare till?
Aftonbladet vore ju väldigt kul att ha startat... Jag skriver Prinsessbloggen för deras räkning och det är ju Sveriges största tidning samt radio och tv och web numera. Men mitt eget företag Ladylike kanske är minst lika stort om 100 år"

http://www.driftig.nu/Tre-snabba/Catarina-Hurtig

Ja, vad ska man säga? Grandios självuppfattning är ju ett av de utmärkande diagnostiska kriterierna för en psykopat.

Någon som uppfattat Hurtig som "Ladylike"?
Citera
2009-11-19, 23:06
Medlem
Alla som kommit i kontakt med Catarina och som tyvärr har erfarenheter av denna sjukdom på nära håll, råder ingen tvekan om att det finns alldeles för många paralleller till det som kallas "borderline", dvs personlighetsstörning. Jag har en vän som går i terapi för detta just nu och det går att leva vidare med, under konsekvent behandling.
Enligt DSM IV karakteriseras borderline av ett genomgående mönster av instabilitet i relationer med andra människor, i självbild och affekter, samt markerad impulsivitet med början i tidig vuxen ålder. Detta visar sig på olika sätt, varav minst fem av följande:
1) Gör stora ansträngningar för att undvika verkliga eller inbillade separationer. 2) Uppvisar ett mönster av instabila och intensiva relationer med andra människor som kännetecknas av extrem idealisering omväxlande med extrem nedvärdering. 3) Uppvisar identitetsstörning: påtaglig och varaktig instabilitet i självbild och identitetskänsla. 4) Visar impulsivitet i minst två olika avseenden som kan leda till allvarliga konsekvenser för personen själv (t ex slösaktighet, sexuell äventyrlighet, drogmissbruk, vårdslöshet i trafik, hetsätning). 5) Affektiv instabilitet som kommer av en påtaglig benägenhet att reagera med förändring av sinnesstämningen (t ex intensiv, episodisk nedstämdhet, irritabilitet eller ångest som vanligtvis varar några timmar och endast i enstaka fall längre än några dagar).
6) Kronisk tomhetskänsla. 7) Uppvisar inadekvat, intensiv vrede eller svårighet att kontrollera ilska (t ex ofta förekommande temperamentsutbrott, konstant ilska, upprepade slagsmål). 8) Har övergående, stressrelaterade paranoida tankegångar eller allvarliga dissociativa symptom.

Ja, ni märker ju hur Zebra (dvs hon själv) skriver och som sagt, alla som umgåtts med henne i flera år har sett flera av dessa symptom.
Synd att föräldrarna inte har gett henne hjälp så att hon kunde få gemensam vårdnad om sin son, för ett barn behöver nog båda sina föräldrar. Men inte i det här labila läget hon befinner sig i just nu. Hon måste söka vård och därefter hoppas man kanske att hennes son senare i livet förlåter allt hon gjort, vilket han förhoppningsvis gör eftersom han kommer uppfostras i rätt miljö framöver!
Det krävs mycket för att hon ska kunna vända sitt liv, men om hon nu har sonens bästa i fokus (som hon hävdar, men inte levt efter ännu) bör hon göra det nu... innan det är för sent...
Citera
2009-11-19, 23:59
Bannlyst
Det som är det mest komiska ändå är att hon kallar sig "hovreporter" fast hon egentligen inte vet ett skit om hovet egentligen. Hon tror sig veta men gissar mycket gör många av dessa gissningar till sanning. Det är inte bara en gång hon försökt komma in på fester med kungabarnen men fått nobben och tvingats vänta utanför. Hon tror själv att hon har koll och insyn när hon i själva verket inte har det. Jag har en bekant som vet sjukt mycket om Daniel Westling som skulle räcka till extranummer av Se och Hör sju dagar i veckan (nu överdrev jag kanske men ni fattar) då han är uppväxt med honom men som Hurtig inte ens bemödat sig att ta kontakt med, å andra sidan hade hon gjort det så hade hon ändå inte fått veta något. Men ändå. Hon tror och framförallt önskar hon vet saker fast hon egentligen inte vet ett enda skit, för det är ju mycket mer glamour att vara "hovreporter" än en vanlig sketen skribent för en randomblaska.
Citera
2009-11-20, 00:00
Medlem
pettssonkattens avatar
Hurtig

Jag undrar om Hurtig var känd innan den här historien eller om hon blev känd på grund av historian? Jag hade sett henne lite på Noppes men aldrig tänkt på henna så mycket före allt detta.

Tycker hon är lite små het, särskilt på krogen lite sent så där, men om 5 procent är sant av det som står här så av står jag nog fårn alla försök till social stuff

Jag kan samtidigt dementera att jag heter Hurtig eller Ulf så slipper både parter fråga
Citera
2009-11-20, 00:08
Medlem
pettssonkattens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritinkin
Finns det något skvaller om den kvinnan? Har hon några lik i garderoben?
Tydligen förtjust som få i kungafamiljen och skrivit några böcker om kungligheter och prinsessor.
Bjuder på en bild, från stureplan.se där hon tycks inte ha någonting under sin lilla topp, om det nu inte är fake, att det skulle vara precis meningen med något från Buttericks!

Fyll på med smaskigheter om det finns något intressant att berätta!

http://www.stureplan.se/articles/855...74181a838e.jpg
Till vänster

Snacka om att du fick svar på tal!
Citera
2009-11-20, 00:15
Medlem
-jOE!s avatar
Skärpning! OT, trams och outningar med efterföljade inlägg kommer raderas! Vänligen läs reglerna för detta forum! /mod

https://www.flashback.org/rules/
Citera
2009-11-20, 00:24
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GurraC
Det som är det mest komiska ändå är att hon kallar sig "hovreporter" fast hon egentligen inte vet ett skit om hovet egentligen. Hon tror sig veta men gissar mycket gör många av dessa gissningar till sanning.

Några exempel på vidden av hennes okunskap:

Citat:
Fråga: Catarina Vem blir vår kronprinsessas vigselförrättare ?

Svar: Ärkebiskopen Olof Sundby.
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?...puff_1005893&l pos=extra_0

Hurtig, som skryter med fem år på Lunds Universitet (hur det nu ligger till med den saken??) är alltså fullständigt omedveten om att Sveriges ärkebiskop heter Anders Wejryd. Olof Sundby avgick 1983 och dog 1996.

Citat:
Johan säger: Hej Catarina! Vilken titel kommer Daniel (om han är gift med Victoria) få den dagen Victoria blir drottning? Prins?
Catarina Hurtig säger: Det är den näst vanligaste frågan jag får. Tyvärr är det omöjligt att svara på förrän den dagen de gifter sig. Det är nämligen kungen som bestämmer Daniels titel och han kan göra honom till prins. Men oavsett det kommer han kallas för prinsgemål. Det är den titel som prins Philip och prins Henrik har. Det är den titel de får – men egentligen kan kungen göra Daniel till exempelvis hertig av Ockelbo.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/vi...ticle554702.ab

Hon är således okunnig om att de enda hertigdömen som finns i landet är identitiska med landskapen. Dessutom reflekterar hon inte över att Victoria är hertiginna av Västergötland. Hon drar till med hertig av Ockelbo.

Oj, förresten, vad det blev tyst på miro25. Två raderade inlägg gjorde tydligen susen.

Tillägg: det kanske inte gjorde susen trots allt. Det dök ju upp ytterligare ett stolleinlägg. Vissa fattar inte. Eller så blir det så av för mycket skumpa och snö...
Senast redigerad av Albertus.Pictor 2009-11-20 kl. 00:43.
Citera
2009-11-20, 02:51
Medlem
Knugligt värre

Ingen som noterat den lilla kungakronan hon har i sin byline?! Smart med varumärkesbyggnad där!

Catarina ♔ Hurtig

http://www.facebook.com/catarina.hurtig
Citera
2009-11-20, 03:07
Medlem
Ja, titeln som hovreporter försöker hon kanske slänga ur sig så fort hon får chansen.. verkligen viktiga "reportage" man gör i Svensk Damtidning och när man sitter & flamsar i tv-studion vid livsavgörande frågor som budgeten kring Victorias stundande bröllop.. och höjdpunkten var nog när hon åt testiklar i Kändisdjungeln (ett program som inte fick dit några av sina önskade deltagare, utan fick nöja sig med personer som ville åka ner gratis till Malaysia och visa upp sig.. ingen succé direkt.. hörde från fd kollegor som jobbar på TV4 att de själva skämdes för programformatet pga en del som var med.. jo vi förstår att ni inte är stolta över det stora raset av tittare).

Men att hon inte har ngn koll på kungafamiljen kanske inte riktigt stämmer, vad jag har läst i den här tråden har ju vissa herrar nämnts som hon varit riktigt nära ju.. från Philipson Junior till Anders Lettström.. ålder har ingen betydelse så länge man är kungavänner kors och tvärs, både när hon var singel och gift.. yes, otrogen när sonen låg hemma och sov hos sin pappa.. kvinnor kan! eller hur var det nu? hmm.. inget vi är stolta över.. dålig representant för kvinnosläktet.. inte så ladylike.. nej!
Citera
2009-11-20, 12:30
Medlem
ehurus avatar
Idag är sista dagen för Hurtig att lämna in kompletterande uppgifter inför Tingsrättens huvudförhandling i vårdnadsmålet. Är det därför hon inte syns varken här eller på Realtid idag?

Har väl piskat sig själv gul&blå och sitter och ljuger inför någon konstapel.
Senast redigerad av ehuru 2009-11-20 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in