2009-10-28, 11:40
Bannlyst
Kommentar från realtid.se-artikeln. Vem är den påstådde vännen till kungabarnen?

Citat:
Vimmel-kantig
http://annastasja.blogspot.com/2009/....html#comments
Är inte killen till vänster kompisen till kungabarnen som torskade med kokain i Båstad för några år sedan?
Hurtig verkar vara en i raden kvinnor som istället för att kämpa för barnets rättighet istället strider för sitt eget ego och d.v.s. allt som är mot och kan skada pappan.
John 2009-10-28 kl 10:32
Citera
2009-10-28, 12:27
Bannlyst
Hurtig för upp vårdnadstvisten till nya höjder. Hon har nu startat en särskild blogg om hur ond fadern är:

http://blogg.expressen.se/jellopard/

Hon skriver bland annat att det är hon som stått för sonens fasta boende. Då undrar jag vem som tagit hand om barnet alla de fem kvällar i veckan som hon har krökat på Stureplan och knullat runt.

Citat:
Min son är tre år. Han har i hela sitt liv bott mest hos mig. Sedan jag lämnade hans far för snart två år sedan har han haft sitt fasta boende hos mig.
Citera
2009-10-28, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Hurtig för upp vårdnadstvisten till nya höjder. Hon har nu startat en särskild blogg om hur ond fadern är:

http://blogg.expressen.se/jellopard/

Hon skriver bland annat att det är hon som stått för sonens fasta boende. Då undrar jag vem som tagit hand om barnet alla de fem kvällar i veckan som hon har krökat på Stureplan och knullat runt.

Ojojoj.. hon låter ju helt knäckt. Visst, man kanske inte ska köpa allt hon skriver på sin privata blogg med tanke på hur infekterad denna vårdnadstvist verkar vara men ändå.. Om hon inte ens har fått träffa sin son på 5 veckor! Det tycker jag är helt sjukt och FEL av pappan.
Citera
2009-10-28, 13:19
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takidababy
Ojojoj.. hon låter ju helt knäckt. Visst, man kanske inte ska köpa allt hon skriver på sin privata blogg med tanke på hur infekterad denna vårdnadstvist verkar vara men ändå.. Om hon inte ens har fått träffa sin son på 5 veckor! Det tycker jag är helt sjukt och FEL av pappan.

Håller med.

Men av politiska skäl anser jag att det är förträffligt att svenska mammor får känna på hur det känns...

I övrigt anser jag att det är helt åt helvete att lufta sådana här saker offentligt på en blogg. Det är illavarslande rättshaveristiskt och vi har sett i andra fall hur sådant kan sluta...
Citera
2009-10-28, 13:41
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
I övrigt anser jag att det är helt åt helvete att lufta sådana här saker offentligt på en blogg. Det är illavarslande rättshaveristiskt och vi har sett i andra fall hur sådant kan sluta...
Visst blinkar alla varningslampor på rättshaveristskalan - och om inte annat så är min uppfattning att göra saken än mer offentlig genom att blogga om det ett steg i helt fel riktning för CH.

Är det att sätta barnets bästa främst?

Jag tänker inte läsa någon FU och jag tänker inte ägna detta fall mer tanketid, men min reflektion är att blogg + anmälningar och vad som kan komma i framtiden är saker som inte direkt hjälper CH. Tvärtom...
Citat:
Men av politiska skäl anser jag att det är förträffligt att svenska mammor får känna på hur det känns...
Mmm, så där lagom teoretiskt håller jag med om det.
Senast redigerad av Raoul 2009-10-28 kl. 14:03.
Citera
2009-10-28, 13:42
Medlem
Citat:

Verkligen. Och ja.. hon verkar ju tyvärr inte alls vara i balans. Känns som om hon kan komma att skriva precis vad som helst på bloggen, vilket hon kan få ångra. Tycker bloggens header ser oroväckande psycho ut, typ Felicias mamma varning.
Citera
2009-10-28, 13:48
Medlem
BettyBoop80s avatar
I min värld innebär en sån blogg att vårdnaden ska gå till den andre parten utan tvekan. Varför gör man så? Tror man att man vinner poäng på att spy ut sin historia på nätet? Det vittnar på otroligt dåligt omdöme att skriva såna bloggar och hänga ut allt om sig och sin historia. Och spy galla på sin fd partner. Vem blir lidande? Jo, barnet självklart och om man vill visa vilken förträfflig förälder man är så ska man inte skada barnet på detta sätt.
Citera
2009-10-28, 13:53
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBoop80
I min värld innebär en sån blogg att vårdnaden ska gå till den andre parten utan tvekan. Varför gör man så? Tror man att man vinner poäng på att spy ut sin historia på nätet? Det vittnar på otroligt dåligt omdöme att skriva såna bloggar och hänga ut allt om sig och sin historia. Och spy galla på sin fd partner. Vem blir lidande? Jo, barnet självklart och om man vill visa vilken förträfflig förälder man är så ska man inte skada barnet på detta sätt.

Japp. Mina tips till Catarina Hurtig är:

1) Lägg ner bloggen genast.

2) Frigör dig från din mor. Nu!

3) Koppla bort samtliga vänner (och givetvis din mor) från vårdnadstvisten. Enda sättet att lösa den är tillsammans med pappan.
Senast redigerad av Mayito 2009-10-28 kl. 13:56.
Citera
2009-10-28, 14:08
Medlem
Raouls avatar
Citat:
I min värld innebär en sån blogg att vårdnaden ska gå till den andre parten utan tvekan.
Så ser det ut i min värld också.
Att inte komma till insikt att det gått åt fel håll allt för jävla länge redan nu och istället börja blogga om det?
Finns det ingen i människans omgivning som har någon som helst distans till saker och tillräckligt med vett att förklara hur man som vuxen människa med ett småbarn bör bete sig? Eller har de som eventuellt påstått detta blivit bortkopplade och kvar står hyenorna som gärna eldar på en redan infekterad situation.
Enda sättet att lösa något är tillsammans med pappan, inte anmälningar till höger och vänster och bloggande.
Stackars barn.
Citera
2009-10-28, 14:14
Medlem
Bara som ett exempel på hur man kan agera på ett annorlunda sätt så kan jag berätta om en intervju jag läste nyligen med Jodie Sweetin (barnstjärna som bl a var med i Huset fullt eller vad det nu hette).

Hon är numer "hela" 27 år, mamma och hade länge enorma drogproblem. Just denna del av intervjun tyckte jag var intressant.

In December 2008, Jodie says she “got sober for good,” but her relapse has cost her dearly. “I got a call that there was an emergency custody investigation because of my drinking,” she notes before adding,

“From that day forward, I threw myself into going to AA and avoided people who do blow off their coffee tables. We’re working on a custody agreement right now. But life is good. I’m happier than I can remember.

När Jodie blir varse att soc kommer starta en utredning så börjar hon inte bråka, skylla ifrån sig, starta en blogg, kasta skit över sin exman etc etc. Vad gör hon? Hon redde ut sitt liv i det tysta istället, gick på AA och ansträngde sig för att själv bli frisk och en bättre mamma. Hon har fortfarande inte fått vårdnad men verkar inse att om hon själv visar att hon är en pålitlig förälder så kommer det ordna sig med tiden.

Nej, visst, man kan inte veta om det är sanning eller ej. Men ändå, som ett exempel på hur man kan göra istället.. Jag tror att om man verkligen verkligen vill få vara med sitt barn och har sitt barns bästa för ögonen så gäller det att hålla huvudet kallt. Rikta strålkastarljuset mot sig själv ; vad kan JAG göra för att bli en bättre mamma/pappa. Om man tar det lugnt och gör det man ska så tror jag inte att man riskerar att bli utan vårdnaden. Däremot kan det bli förödande att gå till attack på alla möjliga och omöjliga vis. Hurtig kan ha helt rätt, men genom att starta bloggen så visar hon upp sanslöst dåligt omdöme och det kommer straffa sig.

Men jag måste samtidigt säga att jag blir ledsen när jag tänker på att pojken inte har fått träffa sin mamma på så länge. Det är inte bara Hurtig som har dåligt omdöme.
Citera
2009-10-28, 14:26
Bannlyst
Citat:
Japp. Mina tips till Catarina Hurtig är:

1) Lägg ner bloggen genast.

2) Frigör dig från din mor. Nu!

3) Koppla bort samtliga vänner (och givetvis din mor) från vårdnadstvisten. Enda sättet att lösa den är tillsammans med pappan.

Jag kunde inte ha uttryckt det bättre själv. Hennes nuvarande agerande stärker ju inte precis hennes case i rätten.

Sedan tycker jag iofs att det är märkligt att fadern, om det nu stämmer, inte har låtit sonen träffa sin mamma på fem veckor. Hoppas att han har ett bra underlag för ett så drastiskt beslut. Det räcker ju knappast att hänvisa till att mamman knullar runt som en kanin hög på amfetamin.
Citera
2009-10-28, 15:44
Medlem
Hurtig psyksjuk!

Citat:

Senaste skvallret är att hon hade ungen i helgen men nu har fösvunnit med sonen. Ingen vet vart hon är, hon gömmer sig på hemlig ort. Hon vet vad hon har gjort och att hon kommer att förlora.
Att sitta på nätet och kasta skit om exmaken och fiska sympatier från dem som ej känner henne eller från toyboysen är lågt.
Hela sommaren festade hon loss i ST Tropez, skröt om det på sin FB och blogg med diverse bilder och sitt tjat om lyx, glamour och champagne, för att sedan kasta sig på planet till Malaysia och Kändisdjungeln. Kom ihåg att Jannike satt och grät och sa att hon aldrig varit ifrån sin lille son så länge.....var det någon som hörde Catarina Hurtig nämna sin son ....Nope!!!!
IställeT var det ett evig tjat om hemlängtan till Östermalm, champagne och utelivet...och tjatet om Micke Dees förmögenhet......herregud killen är rik och hon vart helt till sig......
Hade hon brytt sig om sonen hade hon stannat hemma och uppfört sig som en mamma och inte en som 18-åring som festar hela sommaren. Eller som föräldrar brukar göra ta med ungen på en sol och badsemester....men det dög inte för då kan man inte festa loss själv till sena nätter / tidiga morgonar. Ni som läst här tidigare vet ju bilderna från i sommras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in